کد خبر: 91283

شهاب حسینی، ستاره این روزهای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی است

پیغام شهاب برای ساترا و شبکه نمایش خانگی

اول دیماه سال جاری فارغ از شروع زمستان و شب یلدای قبلش،یک روز خاص برای سریال و نمایش بود. در این روز که احتمالا هماهنگ شده هم بوده، دو سریال جدید و قدیمی از شهاب حسینی در معرض دید عموم قرار گرفت

سیدمهدی موسوی تبار، دبیر فرهیختگان آنلاین: اول دیماه سال جاری فارغ از شروع زمستان و شب یلدای قبلش،یک روز خاص برای سریال و نمایش بود. در این روز که احتمالا هماهنگ شده هم بوده، دو سریال جدید و قدیمی از شهاب حسینی در معرض دید عموم قرار گرفت. فصل دوم «سرزمین مادری» در شبکه سه و سریال «گناه فرشته» از پلتفرم «فیلیمو» پخش شدند تا پس از توفیق فوق العاده «پوست شیر»، شهاب حسینی یکبار دیگر در قالب سریال دیده شود. فاصله زمانی دو سریالی که از حسینی پخش می شود حدودا یک دهه می شود اما باز هم از شهاب در تلویزیون سریال تازه ای پخش نشد تا همچنان و از سال 92 این فاصله ایجاد شده باشد. کارنامه حسینی در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون درخشان است و پربار و پرمخاطب. از سه فصل شهرزاد و همرفیق گرفته تا مدار صفر درجه و پلیس جوان و تب سرد. 
فارغ از این کارنامه ها اما آنچه اهمیت دارد حضور توامان یک بازیگر در دو سریال در حال پخش است. مدتها بود که پلتفرمها، تلویزیون و ساترا را متهم به مقابله و دوقطبی سازی می کردند و طرف مقابل اصرار داشت و حتی قسم میخورد که هیچ رقابتی با شبکه نمایش خانگی ندارند اما باید تحت نظر این سازمان باشند. سریالهای پرمخاطب شبکه نمایش خانگی با سریالهای پرطرفدار تلویزیون قیاس می شدند و از این قیاس نتیجه گیریهایی هم می‌شد. این تقابل کار را به جایی رساند که بعضی بازیگران آشکارا از این می گفتند که نمی خواهند با تلویزیون کار کنند و از سوی دیگر تلویزیونیها شبکه نمایش خانگی را متهم می کردند که دستمزدها را بالا برده و هزینه ساخت سریالها چند برابر شده و امکان رقابت از بین رفته است.
حالا و با پخش همزمان دو سریال از شهاب حسینی در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، این پیام برای طرفین این دعوا یا درگیری صادر می شود که قرار به مقابله و جبهه گیری نیست. ستاره تلویزیون و شبکه نمایش خانگی می تواند یک نفر باشد، می تواند یک گروه باشد و تایید یکی به معنی رد دیگری نیست. خنده دار است رفتار کسانی که شهابِ گناه فرشته را ستاره و سلبریتی می دانند و برای حسینیِ سرزمین مادری، بی تفاوتی و انتقاد را تجویز می کنند. در اینکه تلویزیون و شبکه نمایش خانگی رقیب هستند شکی وجود ندارد اما قرار نیست همه رقبا، دو قطبی ایجاد کنند و به تضعیف دیگری ختم شود. معنای رقابت ظاهرا نیاز به بازنگری دارد و رسانه ها و بطور خاص بسترهای نمایشی نیاز بیشتری به این تغییرات دارند. اگر کسی هم شهاب گناه فرشته را دوست داشت و هم شهاب سرزمین مادری را دنبال می کرد نباید یک مورد عجیب باشد. تعداد این شهابها باید در آسمان سریالسازی کشورمان در بخش دولتی و خصوصی بیشتر شود.

مرتبط ها