کد خبر: 91271

آیت‌الله خامنه‌ای:

نقاب از چهره تمدن غربی افتاد

رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار با مردم کرمان و خوزستان گفتند: پیروزی بزرگ ملت فلسطین در این است که غرب و آمریکا و ادعاهای دروغین حقوق بشری را بی‌آبرو کردند.

حمید شهسوار: آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار بیان کردند: آمریکا بی‌شرمانه قطعنامه شورای امنیت را برای آتش‌بس وتو می‌کند. آبروی آمریکا رفت و نقاب از چهره تمدن غربی افتاد.

ایشان در ادامه صحبت های خود گفتند: در تاریخ صد‌و بیست‌، سی‌سالۀ اخیر کشور ما خوزستان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراکز مقاومت ملت ایران بوده. مظهر مقاومت ملت ایران در طول این مدت مردم خوزستان بوده‌اند.

ایشان اضافه کردند: از یک جهت دیگر هم خوزستان یک استان ممتاز است؛ خون شهیدان همۀ استان‌های کشور بر روی خاک خوزستان ریخته شده است. خوزستان نماد همدلی و همبستگی ملت ایران است. ما هرچه که در طول تاریخ از قهرمانی‌های ملت ایران شنیده‌ بودیم؛ از فداکاری‌ها، از گذشت‌ها، از ایستادگی‌ها به چشم خودمان در خوزستان در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم.

نخبه پروری زمینه بروز حاج قاسم در کرمان است

رهبر معظم انقلاب فرمودند: نخبه‌پروری در کرمان زمینۀ بروز شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی است. بنده در طول سال‌ها انس با کرمان و کرمانی‌ها، نقاط درخشانی را در این استان و در مردم این استان مشاهده کردم.

ایشان ادامه دادند: هویّت عمیق فرهنگی کرمان، نخبه‌پروری کرمان، نجابت اخلاقی و ایمان صادقانۀ مردم کرمان و پیشگامی مردم کرمان در پیوستن به نهضت اسلامی و انقلابی. زمینۀ بروز شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی این‌ها است. نخبه‌پروری و اتصال و ارتباط با مفاهیم اسلامی برجسته و مبارزۀ در راه آن‌ها خصوصیت بزرگی است که بنده آن را به چشم در مردم کرمان مشاهده کردم.

مجلس ریل‌گذاری آینده کشور است

آبت‌الله خامنه‌ای افزود: حدود دو ماه دیگر دو انتخابات مهم در کشور داریم. ملت ایران باید برای انجام این دو انتخابات به بهترین شکل آماده باشد. یک انتخابات، انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. مجلس خبرگان اهمیتش در آنجاست که در موقع لازم می‌تواند رهبر مناسب را برای کشور انتخاب کند و در طول زمان هم می‌تواند و می‌باید مراقب حفظ شرایط حیاتی رهبری در شخص رهبر موجود باشد؛ بایستی ملت ایران، مردم استان‌ها دقّت کنند، مراقب کنند و این انتخابات را به بهترین وجهی برگزار کنند.

ایشان افزود: و اما انتخابات مجلس که بسیار مهم است. مجلس طبق قانون اساسی ریل‌گذاری کنندۀ آیندۀ کشور است. اگر کشور مشکلاتی دارد برای رفع این مشکلات نیاز به قانون‌گذاری و حضور مدّبرانۀ مجلس است. این دو انتخابات بایستی با شکوه برگزار بشود.

رهبر انقلاب اظهار کردند: علمای اعلام، اساتید دانشگاه، اساتید حوزه، صداوسیما، مطبوعاتی‌ها، جوان‌ها، افراد در داخل خانواده، این‌ها همه می‌توانند منادی انتخابات باشند. مردم را، مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند، انتخابات آن وقت انتخابات پرشوری خواهد شد. اگر مشارکت ضعیف باشد مجلس ضعیف خواهد شد. مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت. اگر می‌خواهیم مشکلات برطرف بشود باید مشارکت را بالا ببریم، این وظیفۀ همه است. هر که می‌خواهد مشکلات کشور برطرف بشود راهش این است.

رقابت یعنی مسابقه احزاب و جوانان با یکدیگر

ایشان با اشاره به اینکه رقابت یعنی جناح‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات با هم مسابقه بگذارند، گفتند:  رقابت یعنی میدان باز باشد برای مسابقه‌ جناح‌های سیاسی و نگاه‌های سیاسی و نظرات سیاسی، همچنین اقتصادی، همچنین فرهنگی. این معنای رقابت است. رقابت یعنی جوان‌هایی که می‌خواهند وارد میدان انتخابات بشوند مسابقه بگذارند با افراد سابقه‌دار و با تجربه، اینها تلاش کنند، آنها هم تلاش کنند و یک مجلس خوب و قوی آن مجلسی است که هم از این جوان‌ها در آن باشند، هم از آن مجرّبها و با سابقه‌ها در آن باشند. رقابت یعنی همه بتوانند تبلیغات کنند، منتها تبلیغات درست. تبلیغات بایستی همراه با اخلاق و دیانت باشد، تبلیغات غیر از تهمت زدن است، غیر از دروغ گفتن است، غیر از وعده‌ خلاف دادن است، تبلیغات یعنی انسان نظرات خودش را برای مردم بیان کند این تبلیغات است.

آِت‌الله خامنه‌ای چهار خصوصیت الزامی برای انتخابات پیش‌رو را برشمردند و فرمودند:بنده چهار خصوصیت را در اول امسال راجع به این انتخابات به ملت ایران عرض کردم. اولاً مشارکت قوی، ثانیاً رقابت واقعی، ثالثاً سلامت به معنای حقیقی کلمه و رابعاً امنیت انتخابات. این چهار خصوصیت باید انجام بگیرد.

حادثۀ غزّه پدیده‌‌ای فوق‌العاده‌ای است

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: دو ماه و نیم از شروع حادثۀ غزّه دارد می‌گذرد. این حادثه در تاریخ اخیر دنیای اسلام یک پدیدۀ بی‌نظیری است . از دو سمت این حادثه بی‌نظیر است. از سمت رژیم صهیونیستی این حادثه بی‌نظیر است؛ برای اینکه هرگز این‌جور سفّاکی، جنایتگری، خونخواری در این دورۀ تاریخی دیده نشده است. این‌جور کودک‌کشی، بمب سنگرشکن روی سر بیماران بیمارستان‌ها انداختن، بی‌رحمی‌، خباثت بی‌نظیر است. از طرف مردم فلسطین و مبارزان فلسطینی هم این‌جور ایستادگی، صبر، مقاومت، دشمن را دیوانه‌کردن دیده نشده است. آب، غذا، دارو و سوخت نمی‌رسد اما ایستادند و تسلیم نمی‌شوند. همین تسلیم‌نشدن آن‌ها را پیروز می‌کند کما اینکه نشانه‌های پیروزی امروز دیده می‌شود. «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ» خدا با صبرکنندگان است.

کمک به مقاومت فلسطین وظیفه است و کمک به رژیم صهیونیستی جنایت

رهبر معظم انقلاب افزودند: بعضی از دولت‌های مسلمان متأسفانه این جنایت را مرتکب می‌شوند. بدانند ملت‌های مسلمان این را فراموش نخواهند کرد. امروز وظیفه است که دولت‌های مسلمان نگذارند کالا و نفت و سوخت به رژیم صهیونیستی برسد. همچنانی که او نمی‌گذارد آب به مردم غزه برسد. این وظیفۀ دولت‌های مسلمان است. وظیفۀ ملت‌های مسلمان است که از دولت‌های خودشان بخواهند که هرگونه کمکی را قطع کنند، بلکه رابطه‌های خود را قطع کنند.

ایشان ادامه دادند: اگر قادر نیستند رابطۀ خود را به‌طور دائم قطع کنند، لااقل به‌طور موقت قطع کنند. فشار بگذارند روی این عنصر خبیث ظالم خون‌خوار سفاک. می‌بینید امروز وجدان دنیا احساس درد می‌کند. در آمریکا، در کشورهای اروپایی مردم به خیابان‌ها می‌آیند. در عین حال بعضی‌ها باز همان کمک‌ها را دارند به این رژیم ظالم و سفاک انجام می‌دهند.

مرتبط ها