کد خبر: 91256

در دیدار با مردم کرمان و خوزستان؛

رهبر انقلاب: «جمهوری» و «اسلامی» وابسته به انتخابات هستند+ فیلم

رهبر انقلاب در دیدار مردم کرمان و خوزستان گفتند اصل منطق انتخابات در جمهوری اسلامی روشن شود. چرا انتخابات برگزار می‌کنیم؟ دو کلمه جمهوری و اسلامی هر دو وابسته به انتخابات است.

آیت‌الله خامنه‌ای در دیداری که صبح امروز با حضور مردم کرمان و خوزستان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اهمیت انتخابات فرمودند: جمهوری یعنی مردم سالاری، یعنی حاکمیت کشور به دست مردم است. مردم چگونه در حاکمیت دخالت کنند، هیچ راهی به جز انتخابات نیست.

ایشان ادامه دادند: برخی درباره لزوم برگزاری انتخابات اشکال‌تراشی می‌کنند. توجه نمی‌کنند که اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری است و یا هرج‌ومرج و ناامنی است. آنچه جلوی بروز دیکتاتوری را در کشور می‌گیرد انتخابات است. آنچه جلوی هرج و مرج واغتشاش و ناامنی را می‌گیرد، انتخابات است. انتخابات مسیر صحیحی است که مردم از طریق آن حاکمیت ملی و مردم‌سالاری و جمهوریت را در کشور تامین کنند.

رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود فرمودند: برخی اسم تحول را می‌آورند اما عملا چیزی که مقدمه حتمی تحول است یعنی انتخابات را مورد بی‌اعتنایی قرار می‌دهند. صاحبان دیدگاه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌خواهند تحول ایجاد کنند به نفع دیدگاه خودشان، راه این امر برگزاری انتخابات است.

ایشان بیان کردند: دلسرد کردن مردم از انتخابات به ضرر کشور است. راه‌حل مشکلات کشور انتخابات است.

مرتبط ها