کد خبر: 91186

هواشناسی اعلام کرد؛

برف و باران؛ مهمان امروز تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران از آغاز بارش باران و برف از امروز (اول دی‌ماه) و وزش باد شدید از فردا (۲ دی‌ماه) خبر داد.

قاسمعلی محتشم: براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران از بعد از ظهر امروز (اول دی‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی و بروز ناپایداری تا روز دوشنبه (۴ دی‌ماه) به طور متناوب آسمان نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد، در نیمه شمالی بارش برف و باران، در ارتفاعات بارش برف گاهی وزش باد شدید و کولاک برف و طی ساعات شب گاهی مه پیش‌بینی می‌شود. 

از بعد از ظهر فردا (۲ دی‌ماه) تا روز سه‌شنبه (۵ دی‌ماه) در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید مورد انتظار است. برای امروز و فردا در مناطق پرتردد در بعضی ساعات افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس، آسمان تهران فردا (۲ دی‌ماه) نیمه ابری و غبار محلی به‌تدریج ابری و بارش پراکنده، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (۳ دی‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و افزایش باد به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

مرتبط ها