کد خبر: 90978

خلاقیت دولت برای تامین منابع همسان‌سازی!

سقف بودجه بدون تغییر ماند

نگاهی به لایحه اصلاحی بودجه 1403 نشان می‌دهد در لایحه جدید، دولت به سقف منابع دست نزده و سقف منابع همچنان نسبت به لایحه اولیه بدون تغییر مانده و تغییرات صرفا در حد جابه‌جایی 2500 میلیارد تومانی بین درآمدها و واگذاری‌های سرامایه‌ای و مالی بوده است.

مژگان تقی پور، خبرنگار: نگاهی به لایحه اصلاحی بودجه 1403 نشان می‌دهد در لایحه جدید، دولت به سقف منابع دست نزده و سقف منابع همچنان نسبت به لایحه اولیه بدون تغییر مانده  و  تغییرات صرفا در حد جابه‌جایی 2500 میلیارد تومانی بین درآمدها و واگذاری‌های سرامایه‌ای و مالی بوده است.  

همچنین یکی از اعتراضات نمایندگان مجلس به لایحه بودجه 1403 موضوع عدم تامین منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه ارسالی بود که در لایحه اصلاحی، دولت این موضوع را در بند «س» تبصره 6 دیده  و مقرر کرده منابع آن از محل افزایش 1 واحدی درصدی مالیات بر ارزش افزوده (افزایش نرخ مالیات ارزش‌افزوده از 9 به 10 درصد) تامین شود. 

به عبارتی، دولت با تصور این موضوع که مجلس ممکن است افزایش 1 واحد درصدی مالیات ارزش‌افزوده را رد کند، با خلاقیت ویژه‌ای، مجلس را در دوراهی تامین یا عدم تامین منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قرار داده است.

مرتبط ها