کد خبر: 90923

محرمی قصد بازگشت به جمع قرمزها را ندارد؛

پنجره زمستانی بسته مشکل بزرگ یحیی برای تقویت تیمش

پرسپولیس برای ماندن در جمع مدعیان باید بازی‌های باقی‌مانده خود تا نیم‌فصل را با برد پشت سر بگذارد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس برای ماندن در جمع مدعیان باید بازی‌های باقی‌مانده خود تا نیم‌فصل را با برد پشت سر بگذارد. این هشداری است که یحیی گل‌محمدی هم به شاگردانش داده است؛ چراکه او این موضوع را در نظر گرفته که ممکن است کمیته استیناف فدراسیون فوتبال 4 امتیاز کسر شده از سپاهان را به این تیم برگرداند و آن وقت طلایی‌پوشان با در نظر گرفتن تک امتیاز کسر شده پرسپولیس، فاصله‌شان با این تیم به عدد 6 خواهد رسید. در چنین شرایطی طبیعی است که رقابت در بالای جدول از همین هفته جذاب و هیجان‌انگیز شود. شاگردان گل‌محمدی پیش از ظهر روز گذشته آخرین تمرین خود را در تهران انجام داده و با پرواز چارتر راهی اهواز شدند. کاروان این تیم قرار است امروز بلافاصله بعد از بازی نیز به تهران برگشته و خود را برای بازی با شمس آذر قزوین که در روز یکشنبه سوم دی ماه برگزار خواهد شد، آماده کنند. در روزهای باقی‌مانده سرخپوشان مجبورند بدون وقفه تمرینات خود را انجام دهند و استراحتی نیز در کار نخواهد بود.

فشردگی بازی‌ها و آخرین فرصت نفرات مازاد
پرسپولیس در 13 روز باید 4 بازی برگزار کند که با این فشار بازی‌ها طبیعتا یحیی به همه نفرات تیمش نیاز خواهد داشت. در همین راستا فرصت خوبی است تا بازیکنانی که ممکن است در زمستان در لیست مازاد سرخپوشان قرار بگیرند، خودی نشان دهند. قدر مسلم یحیی به دنبال تقویت تیمش در نقل و انتقالات زمستانی است و حداقل دو بازیکن از لیست این تیم کنار گذاشته خواهند شد. در این بین نبیل باهویی گزینه اول است که هنوز نتوانسته برای پرسپولیس گلی به ثمر برساند. او تا الان حضورش در لیست مازاد سرخپوشان در زمستان تقریبا قطعی است مگر اینکه در بازی‌های باقی‌مانده آنقدر خوب کار کند که نظر یحیی در موردش تغییر یابد. از بین هافبک‌های دفاعی پرسپولیس هم یک بازیکن احتمالا برای نیم‌فصل دوم به تیمی قرض داده شود. در مورد برنامه‌های یحیی برای فصل نقل و انتقالات زمستانی در گزارشی کامل مفصل به آن خواهیم پرداخت.

پرسپولیس امروز تهاجمی‌تر می‌شود
یحیی گل‌محمدی در دربی 102 ترکیبی را به میدان فرستاد که بیشتر نفراتش از بین هافبک‌های تیم بودند. درواقع کم پیش آمده بود که یحیی بخواهد ریگی، رفیعی و سرلک را همزمان به میدان بفرستد اما در دربی او این کار را انجام داد تا جنگ‌های میانه میدان را ببرد و در 20 دقیقه پایانی بود که شاهد تعویض‌های تهاجمی یحیی برای گرفتن سه امتیاز بازی بودیم و یکی از نفرات تعویضی هم توانست گلزنی کند. برای بازی امروز شرایط فرق می‌کند و سرمربی پرسپولیس مالکیت توپ و میدان و ایجاد موقعیت را در دستور کار قرار خواهد داد. از این‌رو از بین امید عالیشاه و محمد عمری یک نفر به ترکیب اصلی سرخپوشان برگشته و از بین ریگی و سروش نیز یکی روی نیمکت خواهد نشست. ضمن اینکه احتمال حضور حنانوف به جای اسماعیلی‌فر هم زیاد است. در پست‌های دیگر بعید است تغییری از ابتدا داشته باشیم اما در طول بازی نفراتی چون احمدی، باهویی، سورگی، بابایی و اسدبیگی شانس زیادی برای بازی کردن خواهند داشت.

گولسیانی آپشنش را هم گرفت!
گئورگی گولسیانی قبل از دربی حاضر نشد پرداختی باشگاه پرسپولیس را به مانند دیگر نفرات خارجی تیمش، دریافت کند و مدیریت این باشگاه را تحت فشار گذاشت تا آپشن قرارداد سال گذشته‌اش را هم دریافت کند. او درواقع وقتی دید که سپاهان هم سخت خواهانش است از فرصت استفاده کرد و شرایطی را ایجاد کرد که باشگاه پرسپولیس مجبور به پرداخت کل طلب این فصل و فصل قبلش شود. در سوی دیگر هم درویش برای اینکه ماجرای عیسی آل‌کثیر تکرار نشود سریعا وارد عمل شد و خواسته مدافع گرجستانی را اجرا کرد. در شرایط فعلی گولسیانی تنها بازیکنی از جمع سرخپوشان است که هم دریافتی خوبی از قرارداد این فصلش را داشته و هم اینکه آپشن قرارداد فصل پیشش را گرفته است. ناگفته نماند که دیگر نفرات خارجی باشگاه پرسپولیس همچنان منتظرند تا آپشن‌های قرارداد فصل پیش خود را دریافت کنند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

مرتبط ها