کد خبر: 90825

از خودگذشتگی کاپیتان‌های سرخپوشان قبل از دربی؛

گولسیانی در آستانه جدایی؟

دربی 102 با تمام اتفاقات تلخ و شیرینش مانند دربی‌های گذشته به تاریخ پیوست و حالا سرخابی باید در ادامه لیگ برای قهرمانی جدال داشته باشند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: دربی 102 با تمام اتفاقات تلخ و شیرینش مانند دربی‌های گذشته به تاریخ پیوست و حالا سرخابی باید در ادامه لیگ برای قهرمانی جدال داشته باشند. در این میان آنها نباید از سپاهان و تراکتور تازه اوج گرفته نیز غافل باشند، رقابتی که هیجان لیگ را در ادامه فصل دوچندان خواهد کرد. با توجه به این شرایط بازی هریک از این تیم‌ها حساسیت خودش را دارد. هم‌اکنون سرخپوشان پایتخت بازی با استقلال خوزستان را در اهواز پیش‌ رو دارند که از هر نظر برای دو تیم حساسیت بالایی دارد. پرسپولیس در شرایطی به‌مصاف تیم انتهای جدول می‌رود که محکوم به برد در این مسابقه است؛ چراکه اگر باز هم امتیاز از دست بدهد آن وقت است که کم‌کم از کورس قهرمانی لیگ هم خارج خواهد شد.

توصیه‌های مهم یحیی به شاگردانش
یحیی گل‌محمدی خوب می‌داند که تیمش با کنار رفتن از لیگ قهرمانان آسیا برای رضایت هوادارانش باید در رقابت‌های داخلی جبران مافات کند، از این رو او به شاگردانش تاکید داشته که آنها برای تکرار قهرمانی دیگر حق امتیاز از دست دادن ندارد. پرسپولیس تا پایان نیم‌فصل 4 بازی دیگر مقابل استقلال خوزستان، شمس آذر قزوین، نساجی مازندران و مس رفسنجان را پیش‌ رو دارند و تحت هر شرایطی باید 12 امتیاز این مسابقه را به‌دست بیاورند. 4 بازی که قرار است در 14 روز برگزار شود و از این رو یحیی به سرخپوشان گفته همه آنها را آماده و سرحال برای این بازی‌های فشرده نیاز دارد. در همین راستا نیز سرخپوشان هم قسم شدند که مانند فصل پیش و بعد از شکست خانگی مقابل سپاهان، متحد شده و 4 دیدار پیش رو را با برد پشت سر بگذارند. در این میان پرسپولیس بازی با استقلال خوزستان و مس رفسنجان را باید در خارج از خانه انجام دهد و به این خاطر یحیی تاکید داشته که این سفرها نیز باید با به‌صورت چارتر انجام شود تا سرخپوشان کمترین زمان را ظرف سفر کنند.

کار بزرگ کاپیتان‌های پرسپولیس
رضا درویش از یک‌هفته قبل از بازی پرسپولیس و الدحیل به‌دنبال این بود 10 درصد از قرارداد اعضای تیمش را پرداخت کند و به این شکل آنها با روحیه بهتری به مصاف تیم قطری بروند که این اتفاق رخ نداد. در همین راستا قرار بر این شد پیش از دربی این پرداختی‌ها انجام شود که روز مسابقه یکباره به سرخپوشان اعلام می‌شود فقط 5 درصد دریافتی خواهند داشت. خبری که بیشتر باعث ضربه روحی به آنها می‌شد تا اینکه شارژ مالی‌شان کند! البته کاپیتان‌های پرسپولیس به اتفاق یحیی مانع این اتفاق شدند و با ازخودگذشتگی سعی کردند جو تیم‌شان را آرام کنند. بازیکنانی چون امید عالیشاه، وحید امیری، علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی و مهدی ترابی به اتفاق یحیی تصمیم می‌گیرند، هیچ دریافتی از باشگاه نداشته باشند تا باشگاه از پول آنها بتواند به‌جای 5 درصد، 10 درصد قرارداد دیگر بازیکنان را پرداخت کند. این اتفاق درحالی رخ داد که در حالت عادی تصور می‌شد کاپیتان‌های پرسپولیس در قبال بدقولی دوباره مدیریت باشگاه باز هم علیه وی موضع بگیرند اما آنها این بار به‌خاطر حساسیت دربی و هواداران تیم‌شان تصمیم گرفتند از سهم خود گذشته و شرایطی را به‌وجود آورند که بقیه اعضای تیم‌شان حداقل از اقدام باشگاه شاکی نشوند. در هر شکل اتحاد کاپیتان‌ها و قدیمی‌های پرسپولیس به همراه سرمربی این تیم باعث شد که سرخپوشان قبل از دربی با روحیه بهتری به‌مصاف این بازی بروند. هرچند آنها اصلا دلخوشی از مدیریت باشگاه خود ندارند و خیلی از مشکلات و کمبود‌های این فصل‌شان را در ضعف مدیریت جست‌وجو می‌کنند.

آشتی‌کنان در کافه یک هوادار با کمک بیرانوند
برانکو ایوانکوویچ در دوران حضورش در پرسپولیس بارها به این نکته تاکید داشت که باشگاهش باید هرماه یک‌بار ضیافتی را با حضور کل اعضای تیم ترتیب دهد تا اتحاد و یکدلی در تیمش بیشتر شود، حتی در مواقعی که باشگاه پرسپولیس توان مالی این کار را نداشت، خود برانکو برای این دورهمی تیمش هزینه می‌کرد. اتفاقی که در دوره مدیریت رضا درویش در پرسپولیس حتی یک‌بار هم رخ نداد، درحالی‌که یحیی بارها خواسته بود بعد از کسب سه جام در یک فصل، باشگاهش حداقل باید یک جشن ویژه برای قدردانی از اعضای تیم ترتیب می‌داد. در همین راستا نیز روز شنبه یکی از دوستان بیرانوند برای افتتاح کافه رستورانش با همکاری او ضیافتی را برای اعضای تیم پرسپولیس ترتیب داد. در این ضیافت یحیی درنهایت درویش را در آغوش گرفت و اجازه داد عکس آن در کانال رسمی باشگاه منتشر شود.
مدافع گرجستانی ‌می‌رود؟
باشگاه پرسپولیس چند ماهی بود که به بازیکنان و مربیان خارجی تیمش پرداختی نداشت و بدقولی‌های پی‌درپی به آنها باعث شد درنهایت تصمیم بگیرند از طریق وکیل‌شان به باشگاه خود نوتیس دهند. در این میان زمان نوتیس گولسیانی و حنانوف به پایان رسید اما آنها به‌خاطر بازی‌های حساس پرسپولیس و هواداران این تیم تصمیم گرفتند تا دربی صبر کنند. درنهایت یک روز مانده به دربی بود که باشگاه پرسپولیس خارجی‌های را فراخوانده و به آنها پرداختی داشت. پرداختی‌ که چندان آنها را راضی نکرده است. حتی شنیده می‌شود گولسیانی پرداختی باشگاه را قبول نکرده است. در این شرایط پرسپولیسی‌ها در تلاشند طی این چند روز باقی مطالبات این بازیکن را پرداخت کنند تا مانع از جدایی احتمالی او شوند. شنیده می‌شود سپاهان یکی از مشتریان او در نیم‌فصل است. در این میان برخی باشگاه‌های رقیب فرصت را غنیمت شمردند و پیشنهادهای مالی خوبی به برخی بازیکنان خارجی پرسپولیس دادند. پیشنهادهایی که ممکن است در نیم‌فصل حنانوف و گولسیانی را وسوسه کند. اگرچه آنها تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس هستند اما با توجه به اینکه دریافتی‌های مالی‌شان در زمان موعد نبوده و به باشگاه خود نیز نوتیس داده‌اند، درحال‌حاضر می‌توانند قراردادشان را یکطرفه فسخ و راهی تیم دیگری شوند. مگر اینکه باشگاه پرسپولیس قبل از آغاز فصل نقل و انتقالات زمستانی میزان پرداختی به این دسته از نفرات تیمش را براساس آنچه در قراردادشان آمده برساند. نکته قابل‌توجه اینکه یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس مدعی بود مدیریت این باشگاه از همان تابستان مخالف ماندن گولسیانی بود و در نیم‌فصل از جدایی او استقبال می‌کند، از این جهت که قراردادش خیلی‌سنگین است. موردی که به‌نظر می‌آید خود گولسیانی هم کم‌کم به آن پی برده باشد.

مرتبط ها