کد خبر: 90813

پیوستن نرگس محمدی به پروژه سازمان منافقین؛

نوبل به تروریست‌ها رسید

وقتی در مراسم اهدای جایزه نوبل صلح، گروه‌های تجزیه‌طلبی که در جریان اتفاقات سال گذشته حضور پررنگی در تجمعات خارج‌نشینان داشتند، دیده شدند، خیلی زود نقاب ایران‌دوستی و آزادی‌خواهی نرگس محمدی کنار رفت.

زهرا طیبی، خبرنگار گروه نقد روز: وقتی در مراسم اهدای جایزه نوبل صلح، گروه‌های تجزیه‌طلبی که در جریان اتفاقات سال گذشته حضور پررنگی در تجمعات خارج‌نشینان داشتند، دیده شدند، خیلی زود نقاب ایران‌دوستی و آزادی‌خواهی نرگس محمدی کنار رفت. حضور عبدالله مهتدی و ناهید بهمنی، رهبران گروهک تروریستی کومله و دبیرکل حزب دموکراتیک اهواز یا همان تجزیه‌طلب‌های پان‌عرب در مراسم اهدای جایزه نوبل صلح، موید این گزاره بود که حالا قرار است نرگس محمدی به عنوان برنده جایزه نوبل صلح، آنچه را که پیش از این از جانب این گروه‌ها در صحنه‌های بین‌المللی علیه ایران صورت می‌گرفت، انجام دهد؛ موضوعی که باز هم منجر به ایجاد اختلاف میان براندازان شده است و آتش اختلافات آنها را شعله‌ور کرده است. سوال اصلی که وجود داشت این بود که چه کسانی پشت‌پرده دعوت از چهره‌های تجزیه‌طلب، در مراسم اهدای جایزه نوبل صلح قرار داشتند، موضوعی که تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی به آن پاسخ داد و بعد از اینکه مهمانان مراسم را چهره‌های مدنی و فعالان اجتماعی خواند، اعلام کرد میهمانان با هماهنگی او به این مراسم دعوت شده‌اند. این اما پایان ماجرای حضور خانواده محمدی در جریان اهدای جایزه نوبل صلح نبود.

بهانه‌ای به نام نوبل صلح
فارغ از حضور چهره‌های تجزیه‌طلب در مراسم اهدای جایزه نوبل صلح نرگس محمدی، چند روزی می‌شود که انتشار تصویر دیدار پادشاه سوئد با خانواده نرگس محمدی، حواشی زیادی به همراه داشته است؛ دیداری که با نامه نرگس محمدی خطاب به نخست‌وزیر سوئد اهمیت زیادی پیدا می‌کند. نرگس محمدی در نامه‌ خود به نخست‌وزیر سوئد از محکومیت و محاکمه زندانی ایرانی در سوئد، حمید نوری حمایت می‌کند و محاکمه او را باعث «برافروختن شعله امید در دل عدالتخواهان» دانسته است. شاید در نگاه اول ماجرا دیدار پادشاه سوئد با خانواده فردی که برنده جایزه نوبل صلح شده است و خودش هم الان در ایران زندانی است، امر مثبتی به نظر بیاید که اتفاقا در راستای حمایت از صلح و دفاع از حقوق بشر موضوعیت دارد؛ اما این موضوع آنجا متفاوت می‌شود که نرگس محمدی همزمان با روزهایی که قرار است حکم نهایی دادگاه حمید نوری _که با پرونده‌سازی اعضای سازمان منافقین برگزار شده است_ اعلام شود، نامه‌ای منتشر می‌کند به نظر می‌رسد قرار است راه را برای محکوم کردن حمید نوری در این دادگاه هموار کند؛ امری که نشان می‌دهد ارتباط و همراهی او با براندازان خارج‌نشین تنها به ارتباط با گروه‌های تجزیه‌طلب محدود نمانده است و حالا نرگس محمدی اقدامات و فعالیت‌های مدنی خود را در راستای تامین منافع اعضای سازمان منافقین انجام داده است. در این چهارچوب البته نفس دیدار خانواده محمدی با پادشاه سوئد نیز موضوعیت دارد؛ چراکه اگر نیم‌نگاهی به دیدارهای چند وقت اخیر مریم رجوی، رهبر این سازمان تروریستی بیندازید، ارتباط خوبی میان اعضای این سازمان با مقامات کشور سوئد وجود داشته است. سال گذشته بود که دیداری میان نخست‌وزیر سابق این کشور و رجوی صورت گرفت، دیداری که پای ثابت آن محکوم کردن ایران و ماجرای اعدام‌های دهه 60 بود. حالا امسال در حالی که چند روزی تا اعلام حکم حمید نوری در سوئد باقی مانده است، این دیدار با پادشاه فعلی سوئد و پیامی از سوی نرگس محمدی تازه شده است.

جمع تجزیه‌طلب‌ها و فعالان ملی‌مذهبی‌ جمع بود
در جریان اهدای جایزه نوبل صلح به نرگس محمدی، تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا از او به عنوان زنی یاد شود که مدت‌هاست علیه جمهوری اسلامی دست به مبارزه زده است و به دنبال آزادی‌خواهی است. در این میان مصاحبه بازیگر مشهودی هالیوودی با او و انتشار صحبت‌ها و مصاحبه‌های او از زندان به بیرون، قرار بود‌ این تصویر ساخته‌شده را واقعی جلوه دهد. زندانی زن ایرانی که با روایت ساخته‌شده، به خاطر انجام اقدامات و فعالیت‌های مدنی در ایران در بازداشت است همه آن چیزی بود که براندازان و حامیان آنها برای افزایش فشارهای بین‌المللی و تخریب چهره ایران در جهان به آن احتیاج داشتند؛ چهره‌ای که البته خیلی زود، کوپن‌های خود را خرج چهره‌های برانداز کرد و حتی واکنش‌های تندی نیز از جانب برخی براندازان به همراه داشت. اولین تیر خلاص به این چهره ساخته‌شده حضور اعضای گروهک‌های تجزیه‌طلب بود که البته به دعوت تقی رحمانی، فعال ملی‌مذهبی در مراسم اهدای جایز نوبل صلح حضور پیدا کردند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

مرتبط ها