کد خبر: 90597

آخرین اخبار از اردوی پرسپولیس در آستانه دربی 102؛

ترابی بازی کنار عمری را به کاپیتان ترجیح می‌دهد

دربی 102 از جهات مختلف برای سرخابی‌ها فوق‌العاده مهم و حساس است اما از جهاتی این بازی برای یحیی گل‌محمدی و شاگردانش مهم‌تر است. به‌هرحال پرسپولیس به‌تازگی از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفته و پیروزی در دربی بهترین فرصت برای این تیم است تا ناکامی آسیایی‌اش را جبران کند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: دربی 102 از جهات مختلف برای سرخابی‌ها فوق‌العاده مهم و حساس است اما از جهاتی این بازی برای یحیی گل‌محمدی و شاگردانش مهم‌تر است. به‌هرحال پرسپولیس به‌تازگی از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفته و پیروزی در دربی بهترین فرصت برای این تیم است تا ناکامی آسیایی‌اش را جبران کند. موردی که یحیی کاملا بر آن واقف بوده و می‌خواهد با کسب یک برد دیگر در دربی جایگاه تقریبا از دست‌رفته‌اش در دل هواداران پرسپولیس را برگرداند. از طرفی او هنوز با پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی مدیریت باشگاه مواجه نشده و برد در دربی می‌تواند کمک کند تا حداقل با فشار هواداران این اتفاق رخ دهد. مساله دیگر اینکه سرخپوشان برای بازگشت دوباره به صدر جدول نیاز به برتری در دربی دارند. در غیر این صورت فاصله‌شان با سپاهان در صورت پیروزی این تیم در بازی با فولاد بیشتر هم خواهد شد. در سوی مقابل شاید اهالی فوتبال و مخصوصا هواداران استقلال آنچنان که باید از جواد نکونام انتظار برد در دربی را نداشته باشند. از این جهت که شرایط پرسپولیس از لحاظ مهره بهتر است، همین مساله نیز فشار را از روی نکو و شاگردانش برمی‌دارد. هرچند باخت در دربی نیز می‌تواند برای نکونام گران تمام شود و طبیعتا او ترجیح می‌دهد نباختن را در اولویت قرار دهد.

سرخپوشان پیگیر وضعیت مرادمند
مصدومیت ایمان سلیمی باعث شد که او در هفته جاری توجهات زیادی را به‌خود جلب کند و در صدر اخبار دربی قرار بگیرید. از این رو برای پرسپولیس مهم بوده و هست که آیا سلیمی به بازی امروز خواهد رسید یا نه و اینکه چه بازیکنی قرار است جایگزین او شود. در همین راستا به اردوی پرسپولیس خبر رسیده بود که محمدحسین مرادمند در تمرین آبی پوشان پا به توپ شده و ممکن است در دربی نیز به میدان برود. در همین راستا سرخپوشان در یکی، دو روز اخیر پیگیر این بودند که مرادمند آماده حضور در دربی هست یا نه.

به استقلال ضربات ایستگاهی و اوت دستی ندهید
گروه آنالیز پرسپولیس بعد از تماشای بازی‌های اخیر استقلال و آنالیز این تیم توصیه‌های مهمی را به سرخپوشان داشتند. مهم‌ترین توصیه کادرفنی پرسپولیس به بازیکنان این تیم این بوده که در جریان بازی سعی کنند در کناره‌ها به این تیم ضربه ایستگاهی نداده و در حد ممکن آبی‌پوشان در اطراف خط کرنر صاحب اوت دستی نشوند. درواقع آنالیز مربیان پرسپولیس از تیم رقیب‌شان این بوده که آنها روی ضربات ایستگاهی از کناره‌ها و اوت‌های دستی برنامه ویژه‌ای برای رسیدن به گل دارند و اگر صاحب این ضربات نشوند کمترین شانس را برای گلزنی خواهند داشت. در همین راستا بازیکنان بلندقامت پرسپولیس هنگام ارسال این ضربات وظایف دفاعی مهمی را عهده‌دار شدند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

مرتبط ها