کد خبر: 90493

 وزیر خارجه ایران در ژنو مطرح کرد؛

آمریکا و رژیم اسرائیل هرگز قادر نخواهند بود که حماس را نابود کنند

وزیر خارجه طی سخنانی در این نشست با اشاره به وتوی قطعنامه توقف جنگ توسط آمریکا گفت:«ایالات متحده آمریکا امروز آشکارا از کشتار زنان و کودکان توسط رژیم اسرائیل حمایت می‌کند.»

وزیر خارجه در رأس هیئتی برای شرکت در نشست با موضوع «وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی با حضور وزاری خارجه عربستان، اندونزی، تونس و مقامات کشورهای مختلف از جمله: آفریقای جنوبی، لیبی، سودان، انگلیس، ایرلند، هند و ... به ژنو، مقر سازمان ملل سفر کرد. وزیر خارجه طی سخنانی در این نشست با اشاره به وتوی قطعنامه توقف جنگ توسط آمریکا گفت: ایالات متحده آمریکا امروز آشکارا از کشتار زنان و کودکان توسط رژیم اسرائیل حمایت می‌کند.

وی گفت:آمریکا و رژیم اسرائیل هرگز قادر نخواهند بود که حماس را نابود کنند، زیرا حماس ریشه در مردم فلسطین دارد. وزیر خارجه در جمع خبرنگاران گفت: جای تأسف دارد که در هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق‌بشر، ما شاهد نسل‌کشی در فلسطین هستیم و بدتر از آن، اینکه آمریکایی که خود میزبان و محل مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک است، قطعنامه‌ای که توقف جنگ و کشتار زنان و کودکان را به تنهایی وتو کرد.

مرتبط ها