کد خبر: 90476

آنالیز فنی نقاط ضعف و قوت سرخابی‌ها در آستانه دربی 102؛

تیم نکو بدون توپ خطرناک است، شاگردان یحیی در ضدحمله

دربی 102 از جهات مختلف می‌تواند بازی جذاب و هیجان‌انگیزی باشد. اما برای اینکه یک بررسی فنی دقیقی از این مسابقه داشته باشیم با کمک یکی از آنالیزورهای مطرح و موفق لیگ برتر که تاکید داشت اشاره‌ای به نامش نشود، اطلاعاتی را از نوع بازی دو تیم در این گزارش آوردیم که در ادامه می‌خوانید.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: دربی 102 از جهات مختلف می‌تواند بازی جذاب و هیجان‌انگیزی باشد. اما برای اینکه یک بررسی فنی دقیقی از این مسابقه داشته باشیم با کمک یکی از آنالیزورهای مطرح و موفق لیگ برتر که تاکید داشت اشاره‌ای به نامش نشود، اطلاعاتی را از نوع بازی دو تیم در این گزارش آوردیم که در ادامه می‌خوانید.

ترکیب احتمالی استقلال
استقلال در آخرین بازی خود در لیگ برتر با ترکیب حسینی، چشمی، سهرابیان، سلیمی، حامدی‌فر، مهدی‌پور، رضاوند، حردانی، جلالی، بلانکو و محمدی به میدان رفت. با توجه به مصدومیت سلیمی احتمال اینکه حامدی‌فر به‌جای این بازیکن در خط دفاع به میدان برود زیاد است و حتی این احتمال وجود دارد که حردانی به‌جای یامگا در سمت راست به میدان برود و تا این مدافع فرانسوی جای سلیمی را در خط دفاع بگیرد.

استقلال علاقه‌ای با بازی‌سازی ندارد
استقلال جواد نکونام شکل بازی‌اش طوری است که علاقه چندانی به بازی‌سازی ندارد. اما اگر تیمی جلوی آنها بخواهد به بازی بسته و دفاعی روی بیاورد نوعی چرخش بازی ساده و نه‌چندان پیچیده را در دستور‌کار قرار می‌دهند. به این شکل که آرش رضاوند و مهدی‌پور به‌عنوان بازوهای تیم در مرکز میدان یک جا‌به‌جایی با بازیکنان کناری انجام می‌دهند. به این شکل که مثلا رضاوند متمایل به چپ می‌شود تا جلالی بالاتر بازی کند یا مهدی‌پور متمایل به راست می‌شود تا یامگا بالاتر بازی کند. سوئیچ‌های این شکلی بارها در بازی‌های استقلال اتفاق افتاده و طرح و برنامه خاص دیگری برای تحت فشار گذاشتن حریف خود ندارند. البته اتفاق افتاده در بازی‌هایی که تیم حریف استقلال خیلی عقب بازی می‌کرده و آبی‌پوشان با پاس‌های کوتاه سعی کرده‌اند که توپ را به مهرداد محمدی رسانده و از او بخواهند با خلاقیت فردی و پا به توپ شدن بتواند خلق موقعیت کند. نکته مهم اینکه اصل این بازیسازی‌ها بیشتر به سمت چپ استقلال ختم می‌شود، جایی که جلالی یا سلمانی بازی می‌کنند. با توجه به این مساله، سهرابیان هم که در سمت چپ خط دفاع استقلال بازی می‌کند در این جناح به بازیکن جلویی خود در ارسال‌ها کمک می‌کنند تا توپ‌های خوبی به بلانکو و احیانا رمضانی رسیده و آنها بتوانند از نقطه قوت‌شان در سرزنی بهره ببرند. چنین ارسال‌هایی از سمت راست استقلال خیلی کمتر اتفاق می‌افتد. مضاف بر اینکه یامگا نیز در موقع این ارسال‌های بلند به محوطه جریمه حریفان می‌رود تا سرزنی کند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

مرتبط ها