کد خبر: 90210

یک عضو کارگروه: برخی مسائل محرمانه است!

اعتراض پرسپولیس: چرا استقلال اندازه ما مجوز بودجه گرفت؟

فدراسیون فوتبال با همکاری سازمان بازرسی کشور در تابستان امسال کارگروهی را متشکل از هوشنگ نصیرزاده، علی خطیر و منصور قنبرزاده تشکیل داد تا برای نقل و انتقالات فصل جاری آیین‌نامه جدیدی را تنظیم و به باشگاه‌ها ابلاغ کند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: فدراسیون فوتبال با همکاری سازمان بازرسی کشور در تابستان امسال کارگروهی را متشکل از هوشنگ نصیرزاده، علی خطیر و منصور قنبرزاده تشکیل داد تا برای نقل و انتقالات فصل جاری آیین‌نامه جدیدی را تنظیم و به باشگاه‌ها ابلاغ کند. در این میان نمایندگان باشگاه‌ها نیز قبل از ابلاغ آیین‌نامه به فدراسیون دعوت شده و با امضای این ابلاغیه پذیرفتند که باشگاه‌های آنها موظف به اجرای بندهای درج شده در آیین‌نامه هستند. بماند که برخی از مدیران باشگاه چون مخالف این آیین‌نامه بودند در جلسه اول حاضر به امضای آن نشدند اما چون تعدادشان معدود بود درنهایت کارگروه مربوطه آنها را نیز موظف به اجرای آیین‌نامه کرد. هرچه به روزهای آخر نقل و انتقالات تابستان نزدیک شدیم تعداد باشگاه‌های معترض به برخی بندهای موجود در آیین‌نامه تنظیم شده بیشتر شد اما از آنجا که برای اعضای کارگروه سخت بود که قبول کنند اشتباهات زیادی در آیین‌نامه وجود دارد، اعلام کردند که در نیم‌فصل و تابستان آینده در مورد برخی بندها بحث و تبادل نظر شده و در صورت لازم نیز اصلاح خواهد شد. با شروع فصل همان‌طور که انتظار می‌رفت برخی باشگاه‌ها که یک‌سری اطلاعات از داخل خود کارگروه به دست‌شان رسیده بود علیه تیم‌های رقیب‌شان شکایت کردند. در این میان باشگاه سپاهان اولین باشگاهی بود که مشخص شد در موارد مختلفی تخلف کرده و با کسر 4 امتیاز مواجه شد. هرچند همه این تخلفات یک‌شبه حل شد و بازیکنانی که اجازه بازی برای سپاهان نداشتند، مشکل‌شان برطرف شد. در ادامه باشگاه پرسپولیس به خاطر برعهده گرفتن مالیات قرارداد گولسیانی با کسر یک امتیاز مواجه شد، درحالی‌که این باشگاه مدعی شد اکثر تیم‌ها مالیات بازیکنان و مربیان خارجی‌شان را برعهده گرفته‌اند و باید با آنها برخورد شود که بعد از مدتی مشخص شد باشگاه تراکتور مالیات بازیکنان و مربیان خارجی‌اش را برعهده گرفته و کارگروه نظارت بر قرارداد‌ها از این باشگاه خواسته این قراردادها را اصلاح کنند!

شکایت پرسپولیس از استقلال
مطابق انتظار، دعوای باشگاه‌ها و شکایت‌های آنها علیه یکدیگر ادامه پیدا کرد. ناگفته نماند که بعد از اعتراض‌های مکرر و انتقادات زیاد از این مساله که چرا باید اعضای کارگروه سقف قرارداد باشگاه‌ها، خودشان در لیگ برتر مدیرعامل باشند، با تصمیم فدراسیون نصیرزاده و خطیر جای خود را به دو عضو جدید دادند، درحالی‌که اطلاعات کاملی از مدارک باشگاه، باگ‌های آیین‌نامه و موارد مختلف داشتند. در همین راستا باشگاه پرسپولیس بعد از اینکه باشگاه استقلال توانست قرارداد بلانکو را ثبت کند تصمیم به شکایت از رقیب خود گرفت. این باشگاه مدعی بود که اکثر بازیکنان استقلال قراردادشان دو ساله بوده و اگر طبق همان قرارداد هم عمل کرده باشند بودجه این فصل‌شان به 550 میلیارد هم می‌رسد. در ادامه نیز استقلالی‌ها مدعی شدند که قراردادهای خود را به طرز چشمگیری کاهش داده‌اند و بودجه این فصل‌شان 325 میلیارد بوده است.

اعتراض به بودجه 325 میلیاردی
باشگاه پرسپولیس در شکایتش از باشگاه استقلال به موارد مختلفی اعتراض داشته است؛ از قرارداد مهدی هاشمی‌نسب گرفته تا سعید مهری، رضایتنامه خالدآبادی، مالیات یامگا و... اما مهترین مساله‌ای که این باشگاه به آن اعتراض دارد این است که با اعلام فدراسیون فوتبال باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان حضور داشتند، می‌توانستند تا سقف 325 میلیارد تومان بودجه خود را بالا ببرند. باشگاه استقلال در دفاعیه‌ای که به کمیته انضباطی داشته مدعی شده که از این 25 میلیارد اضافه، 10 میلیاردش را مجوز ملی گرفته و 15 میلیارد هم از فروش بازیکنانش بوده است که باید به‌عنوان درآمد‌های این باشگاه به سقف بودجه‌شان اضافه شود. گویا در جلسه اخیر کمیته انضباطی نیز علی خطیر پیامک یکی از اعضای مهم کارگروه فدراسیون را به رئیس کمیته انضباطی نشان داده که در آن درج شده باشگاه استقلال تا سقف 325 میلیارد تومان می‌تواند بودجه داشته باشد. در این میان باشگاه پرسپولیس زیر بار این مساله نرفته و مدعی است که یک فرد در بین اعضای کارگروه بر سقف بودجه باشگاه‌ها نمی‌توانسته خودسر چنین مجوزی را برای استقلال صادر کند. مساله دیگر اینکه باشگاه پرسپولیس مدعی است که مجوز ملی باید به باشگاه‌هایی داده شود که حداقل سامانه مربوط به این مجوز حرفه‌ای را پر کرده باشند که باشگاه استقلال این کار را انجام نداده و مستحق دریافت 10 میلیارد مجوز ملی نبوده است.

عضو کارگروه: برخی مسائل را نمی‌شود در رسانه‌ها مطرح کرد
در اینکه آیین‌نامه تنظیم شده برای نقل و انتقالات دارای باگ‌های زیادی بوده است و برخی از اعضای سابق آن کاملا به این ایرادها آشنا بوده و از این مساله نهایت استفاده را برده‌اند، تردیدی وجود ندارد. اما اینکه چرا اعضای فعلی این کارگروه حاضر نیستند صراحتا در رسانه‌ها پاسخگوی خیلی از مسائل باشند، جای بحث دارد. در همین راستا یکی از اعضای کارگروه که دوست نداشت نامش رسانه‌ای شود به «فرهیختگان» گفت: «در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد اتفاقات رخ داده بین باشگاه و صحبت‌های نمایندگان آنها در کمیته انضباطی شده است که کارگروه ترجیح می‌دهد وارد این مسائل نشده و همه‌چیز را به کمیته انضباطی واگذار کرده‌ایم. همه مدارک ارائه شده از سوی باشگاه استقلال نیز به کمیته انضباطی ارائه شده و مطمئن باشید در مورد همه شکایت‌های انجام گرفته، کمیته انضباطی با تحقیقات کامل رای نهایی را صادر خواهد کرد. ضمن اینکه برخی موارد را نمی‌شود در رسانه‌ها به آن پرداخت؛ چراکه آنها محرمانه بوده و به کمیته انضباطی ارائه می‌شود.»

مرتبط ها