کد خبر: 89950

برای سومین بار در چهارسال گذشته؛

کارلوس کی‌روش از تیم ملی قطر اخراج شد

در فاصله یک ماه تا آغاز جام ملت‌های آسیا کارلوس کی‌روش از هدایت تیم ملی قطر برکنار شد.

کارلوس کی‌روش، پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و بعد از نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران برای دو دوره متوالی در جام جهانی، تهران را به مقصد کلمبیا ترک کرد. با این حال نتایج ضعیف و شکست‌های سنگین او با کلمبیایی‌ها باعث شد تا او خیلی زود از سمت خود برکنار شود. همان شکست‌ها هم در ادامه مانع از حضور کلمبیا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.  کی‌روش پس از آن راهی مصر شد، او باز هم با وجود بهره‌بردن از ستارگانی چون محمد صلاح، در فینال جام ملت‌های آفریقا به سنگال باخت و هم در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل این تیم شکست خورد تا مصری‌ها هم طعم حضور در جام جهانی را نچشند. 

او در آستانه جام جهانی 2022،  جانشین دراگان اسکوچیچ شد و برای سومین بار همراه تیم ملی ایران در جام جهانی حضور داشت. اما کی‌روش با نتایجی ضعیف به کار خود در ایران پایان داد و این بار تهران را مقصد دوحه ترک کرد. 

پیش از این هم دیگر رسانه‌های قطری خبر داده بودند که بازیکنان تیم ملی این کشور از نحوه کار کیروش راضی نیستند و این نارضایتی را به اطلاع مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور رسانده بودند. در شرایطی که حدود یک ماه تا آغاز جام ملت‌های آسیا باقی مانده است، فدراسیون فوتبال قطر، کارلوس کی‌روش را از هدایت تیم ملی قطر برکنار کرد.

این مربی پرتغالی که طی چهار سال اخیر ۲ بار اخراج شده و  با کنار گذاشته شدن از تیم ملی قطر، رکورد ۳ اخراجی در چهار سال را به خود اختصاص می‌دهد. 

مرتبط ها