کد خبر: 89826

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی خبر داد؛

افزایش جراحی زیبایی در مردان

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران درباره دلایل گرایش جوانان به ویژه دختران و پسران به جراحی زیبایی، عوارض و خطرات ناشی از آن توضیح داد.

دکتر علیرضا صابری دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: تبلیغات گسترده‌ای برای عمل‌های جراحی زیبایی صورت می‌گیرد. البته تبلیغات عمل جراحی در ایران بیشتر فریبنده و گول‌زننده است و ما پزشکان فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، در این امر از این قضیه نگران هستیم و باید هرچه سریعتر مسئولان موضوع را کنترل کنند زیرا هدف ما جلوگیری از این سونامی خطرناک است.

صابری در پاسخ به این سوال که اکنون چرا گرایش مردان به انجام عمل جراحی نیز افزایش یافته است، اظهار داشت: جراحی در مردان در حال افزایش است، اگرچه آمار دقیقی نداریم اما تعداد مراجعه‌کنندگان از طرف مردان بیشتر شده است. وی در عین حال انجام این عمل از سوی مردان را موضوع بدی ندانست و گفت: اگر درست انتخاب شود، مشکلی پیش نمی‌آید اما معتقدیم باید حتما در افراد نقص و ایرادی وجود داشته باشد تا اقدام به زیباسازی شود. اگرچه هدف‌ زیباسازی است اما نه برای هر موردی زیرا بسیاری از افراد نیاز به این عمل‌ها ندارند.

صابری به مردم توصیه کرد در صورتی که قصد انجام عمل زیبایی دارند حتما اطلاعات کافی از پزشک مراجعه‌کننده داشته باشند و با صبوری، حوصله و دقت این کار انجام دهند و جراح حاذق، شناسنامه‌دار و با مدرک واقعی انتخاب کنند. دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران از متقاضیان جراحی زیبایی خواست که حتما برای این عمل که خیلی هم آسان نیست، ‌از وزارت بهداشت درباره پزشکان تاییدیه بگیرند، با چند پزشک ماهر و توانمند در این عرصه مشورت کنند و بعد از آن، عمل جراحی زیبایی خود را انجام دهند. وی گفت: برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند عمل جراحی زیبایی یک عمل بسیار ساده است و هیچ اتفاقی برای آنها رخ نمی‌دهد اما اینگونه نیست و اگر مشکل یا عوارضی ناشی از عمل جراحی برای آنها پیش بیاید برطرف کردن آن بسیار سخت است و گاهی غیر قابل جبران خواهد بود و تا آخر عمر فرد را درگیر خواهد کرد.

منبع: ایرنا

مرتبط ها