کد خبر: 89516

باهویی را احتمالا باید اولین جدا شده پرسپولیس در نیم‌فصل دانست؛

نبیل برف تهران‌ را نمی‌بیند؟

پرسپولیس بعد از بازگشت از عربستان و استراحتی کوتاه‌مدت برای بازی با الدحیل استارت زد. از ابتدا همه هدف کادرفنی پرسپولیس این بود که بتوانند حداقل امتیاز را از بازی با النصر کسب کرده و با یک برد نسبتا پرگل در بازی با الدحیل راهی مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا شوند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس بعد از بازگشت از عربستان و استراحتی کوتاه‌مدت برای بازی با الدحیل استارت زد. از ابتدا همه هدف کادرفنی پرسپولیس این بود که بتوانند حداقل امتیاز را از بازی با النصر کسب کرده و با یک برد نسبتا پرگل در بازی با الدحیل راهی مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا شوند. در حال حاضر سرخپوشان به هدف اول خود رسیده‌اند و حالا تمام تمرکزشان را روی بازی روز سه‌شنبه گذاشته‌اند تا با حمایت هواداران روز باشکوهی را در ورزشگاه آزادی رقم بزنند. در همین راستا نیز تمرینات سرخپوشان حالت بسیار جدی پیدا کرده و مربیان این تیم به دنبال این هستند تا در کنار تمرینات تاکتیکی، توان بدنی تیم‌شان را بالا ببرند. روز گذشته شاگردان یحیی صبح را در سالن بدنسازی وزنه زدند و عصر نیز یک جلسه تمرین نسبتا پرفشار و کاملا تاکتیکی را داشتند.

اجاره یک‌روزه ورزشگاه دستگردی
از آنجا که تمرین تاکتیکی عصر روز گذشته پرسپولیس ویژه بود، یحیی گل‌محمدی درخواست کرد که زمین چمن بهتری برای تیمش اجاره شود. از این رو سرخپوشان بعد از تمرین وزنه‌زنی راهی هتل المپیک شده و بعد از صرف ناهار راهی ورزشگاه دستگردی شدند. البته از آنجا که اجاره زمین این ورزشگاه سنگین است پرسپولیسی‌ها فقط در مواقع ضروری و قبل از بازی‌های حساس تمرین تاکتیکی خود را در این ورزشگاه برگزار خواهند کرد. از این رو از امروز تمرینات این تیم مجددا در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار خواهد شد. در یکی دو هفته اخیر نیز نماینده باشگاه پرسپولیس به دنبال زمین تمرین مناسب برای اجاره موقت بوده که بعد از بازدید از ورزشگاه‌های مختلف نتوانسته حتی یک زمین باکیفیت برای سرخپوشان فراهم کند. آن‌طور که به اطلاع گل‌محمدی رسانده‌اند اکثر زمین‌های تهران به‌خاطر عدم نگهداری مناسب کیفیت خود را از دست داده‌اند و معدود زمین‌هایی هم که شرایط خوبی دارد تحت اجاره یک‌سری از تیم‌های شهرستانی است که در تهران تمرین می‌کنند. گل‌محمدی از سال پیش درخواست یک زمین چمن دیگر در ورزشگاه شهید کاظمی را داده است که هنوز اقدامی در این مورد از سوی مدیریت این باشگاه انجام نشده است.

بازگشت مصدومان بهترین خبر به کادرفنی
در بازی برگشت پرسپولیس با النصر، محمد عمری به دلیل مصدومیت غایب بود و امید عالیشاه و میلاد سرلک هم به‌خاطر ضرب‌خوردگی در جریان بازی با برانکارد از میدان خارج شدند. بعد از بازگشت پرسپولیس به تهران عالیشاه مجوز حضور در تمرینات گروهی را از کادر پزشکی گرفت و وضعیت میلاد سرلک و محمد عمری هم خوب است. هر دو بازیکن قرار بود در تمرین عصر روز گذشته سرخپوشان شرکت کنند تا به‌نوعی برای بازی با الدحیل استارت زده باشند. اگر مشکل خاصی پیش نیاید پرسپولیس به جز مرتضی پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی و وحید امیری مصدوم دیگری در مصاف با الدحیل نخواهد داشت.

امیری استارت اولیه را زد
وحید امیری بعد از عجله‌ای که برای بازگشت زودهنگام به میدان داشت برای خودش دردسر درست کرد و تصمیم گرفت این بار هم پزشکش را تغییر دهد و هم یک دوره درمانی اساسی را طی کند. او بعد از دو هفته از روز گذشته در کنار سرخپوشان به تمرین پرداخت. البته او فقط در سالن بدنسازی در کنار همبازیانش بود و فعلا اجازه پا به توپ شدن ندارد. زمان بهبودی کامل امیری هنوز مشخص نیست؛ چراکه او اصلا قصد عجله کردن ندارد. از قرار معلوم همه هدف وحید این است که بتواند در جام ملت‌های تیم ملی را همراهی کند و باید دید که امیر قلعه‌نویی حاضر می‌شود در اردوی نهایی کاپیتان دوم پرسپولیس را به اردوی تیمش فراخواند یا نه.

عدم رضایت گل‌محمدی از مهاجمان تیمش
پرسپولیس در پنج بازی اخیر خودش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا فقط موفق به زدن سه گل شده است که دو گل آن در بازی با صنعت نفت آبادان بوده است. در واقع در چهار بازی پرسپولیس فقط یک گل توسط مهدی ترابی در تاجیکستان از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسانده که نشان می‌دهد عملکرد مهاجمان این تیم در این هفته خیلی ضعیف بوده است. موردی که نارضایتی یحیی را به دنبال داشته و او به اتفاق دستیارانش به دنبال این هستند تا این مشکل بزرگ تیم‌شان را حل کنند. در این میان یحیی نه از شهاب زاهدی راضی است نه از نبیل باهویی. با توجه به همین موضوع احتمالا پرسپولیس در بازی با الدحیل از ترکیب تهاجمی‌تری استفاده کرده و هافبک‌های تهاجمی‌اش را به دروازه تیم قطری نزدیک‌تر کند.

خداحافظی با خرید عجیب باشگاه در نیم‌فصل
شاید خیلی‌ها فکر کنند که یحیی گل‌محمدی در نظر دارد در نیم‌فصل به جای مرتضی پورعلی‌گنجی یا یاسین سلمانی بازیکن جذب کرده و آنها را از لیست خارج کند اما در این مورد باخبر شدیم که یحیی اولین بازیکنی که در نیم‌فصل از لیستش خارج خواهد کرد نبیل باهویی خواهد بود. بازیکنی که با نظر رضا درویش و اطرافیانش جذب شد و مربیان پرسپولیس موافق این انتقال نبودند. یحیی برای اینکه ثابت کند نبیل در حد پرسپولیس نیست در چند بازی به او فرصت داد اما مهاجم سوئدی نه‌تنها موفق به گلزنی و دادن پاس گل تا اینجای فصل نشده بلکه در بازی با النصر حرکت تماشایی مهدی ترابی در پشت محوطه جریمه را با یک خطای بی‌مورد روی مدافع عربستانی خنثی کرد تا یحیی روی نیمکت حسابی شاکی شود. در همین راستا سرمربی پرسپولیس از همین حالا تصمیم گرفته نام نبیل را در لیست مازاد تیمش قرار دهد و چه بسا در بازی‌های آینده هم چندان به او اعتماد نکند. ناگفته نماند زمان جذب نبیل باهویی، مدیریت باشگاه پرسپولیس به یحیی گفته بود که در قرارداد او بندی آورده که اگر تا نیم‌فصل نتواند انتظارات کادرفنی را برآورده سازد سرمربی تیم می‌تواند او را در لیست مازاد قراردهد. با توجه به این مساله یحیی تصمیمش را گرفته که نبیل را نیم‌فصل از لیست تیمش خارج کرده و یک مهاجم خارجی گلزن جایگزین او کند. اینکه حالا ادعای مدیریت باشگاه پرسپولیس درمورد بند اشاره‌شده چقدر به واقعیت نزدیک است را باید تا نیم‌فصل صبر کرد. پیش از این باشگاه پرسپولیس از توافق با لیاندرو پریرا برای جدایی هم خبر داده بود اما این بازیکن برای دریافت مطالباتش سر از فیفا درآورد. ناگفته نماند اگر نبیل در قراردادش آورده باشد که در نیم‌فصل درصورت عدم رضایت کادرفنی باید از تیم جدا شود خودش نشان می‌دهد که چقدر بازیکن معمولی و به‌نوعی روی‌دست‌مانده‌ای بوده است! عملکرد نبیل نه‌تنها کادرفنی تیمش را نامید کرده بلکه سرخپوشان هم او را در حد تیم‌شان نمی‌بینند. لازم به ذکر است که باهویی با قرارداد 350 هزار دلاری به پرسپولیس آمد و اگر تا نیم‌فصل نیمی از قراردادش را هم بگیرد باید بسیار راضی باشد. البته اگر ادعای مدیریت باشگاه پرسپولیس از اضافه کردن آن بند صحت داشته باشد.

مرتبط ها