کد خبر: 89472

احمدرضا درویش:

بشر در مریخ دنبال آب است اما آب را روی غزه می‌بندد

احمدرضا درویش کارگردان سینما در دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی گفت:«بشر در مریخ دنبال آب است اما آب را روی غزه می‌بند.»

احمدرضا درویش کارگردان سینما در دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی گفت:«باید دید از طریق شاخصه‌های جهانی و بشری به کدام سو دعوت می‌شویم؟ از گذشته ما، آنچه که باقی مانده به نحوی با خواست اجتماعی سازگاری داشته است. سازگاری با مردم روزگار و محیط زیست در گرو ساخت سیاست است و همه همراه یکدیگر هستند.

ما امروز شاهد اغتشاش در این سازگاری‌ها هستیم. در عصری زندگی می‌کنیم که بشر امروز در مریخ به دنبال آب است و به ما وعده وجود حیات در مریخ را می‌دهند. در اتوپیایی که در موهومات در حال ساخت است، هتل پیش فروش می‌شود. در همین شرایط آب به روی غزه بسته می‌شود و آب را بشر به روی بشر می‌بندد و زن‌ها در جایی از جهان به بردگی فروخته می‌شوند. این جریان‌ها از سوی سردمداران مدرنیته انجام می‌گیرد و تمام حقوق انسانی زیر پا گذاشته می‌شود. 

وعده‌های عجیبی داده می‌شود که دروغ‌هایی بزرگ است و افراد مختلف آن را باور می‌کنند و جریان اومانیسم در فلسفه غرب، جهان را به گونه‌ای راهبری می‌کند که ما در حوزه اقتصادی و فرهنگ ناچار به وادادگی و تسلیم هستیم.»

مرتبط ها