کد خبر: 89382

به نقل از یورونیوز؛

عربستان میزبان اکسپو ۲۰۳۰ شد

شهر ریاض عربستان با کنار زدن شهرهای رم ایتالیا و بوسان کره جنوبی به‌عنوان میزبان نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ انتخاب شد.

به نقل از یورونیوز، ریاض، پایتخت عربستان سعودی، روز سه‌شنبه به‌عنوان میزبان نمایشگاه جهانی اکسپو 2030 انتخاب شد. این شهر پس از اعلام پیشهاد خود که بر شکل‌دهی آینده‌ای مرفه و پایدار متمرکز است، از رم ایتالیا و شهر بندری بوسان کره جنوبی برای میزبانی رویدادی که انتظار می‌رود میلیون‌ها بازدیدکننده را جذب کند، پیشی گرفت. اعضای دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌های اکسپو که مقر آن در پاریس است، ریاض را با اکثریت 119 رای از 165 رای در جریان نشست پشت درهای بسته در حومه شهر ایسی-له-مولینو انتخاب کردند.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، از نتیجه آراء استقبال کرد و آن را "نشان دهنده اعتماد جامعه بین المللی" به آنچه که عربستان باید ارائه دهد، خواند. وی گفت: ما متعهد هستیم که انتظارات را برآورده کنیم و نمایشگاه فوق العاده‌ای برگزار کنیم. برنامه‌های عربستان برای این نمایگاه شامل یک شبکه بزرگ حمل و نقل عمومی و یک فضای نوگرا و دایره شکل با پارک‌های عمومی، امکانات بازی‌های الکترونیکی، استیج‌های بزرگ اجرا و مکان‌های ورزشی است. این پروژه همچنین شامل برنامه‌هایی برای تمرکز روی "شتاب دادن به نوآوری ها" برای حفظ اکوسیستم‌های طبیعی است. عربستان سعودی امیدوار است اکسپو 2030، 40 میلیون بازدید کننده را به پایتخت این کشور بکشاند.

«نمایشگاه جهانی» که به‌عنوان «نمایشگاه سرگرمی» یا «اکسپوی» نیز شناخته می‌شود، نمایشگاه جهانی بزرگی است که برای نمایش دستاوردهای کشورها طراحی شده‌است و هر چند سال یکبار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

مرتبط ها