کد خبر: 89350

طی مذاکره وزیر امورخارجه کشور با «المیادین» مطرح شد؛

جزئیات پیام‌های اخیر آمریکا به ایران از زبان امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» گفت:«اگر آمریکا مایل است تاوان رفتار نتانیاهو را بدهد، این انتخابی است که باید پیامدهای آن را هم بپذیرد.»

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه «المیادین»: آمریکا از روزهای اول هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه چندین پیام فرستاد. یکی از موضوعات مورد اهتمام آمریکا، توصیه ایران به خویشتنداری بود. همچنین آمریکا در پیام‌هایش تأکید می‌کند که ایالات متحده به دنبال توسعه دامنه جنگ نیست.در همه این پیام‌ها آمریکا از ایران می‌خواهد که به گروه‌های موجود در عراق، سوریه، یمن و منطقه توصیه کند که دست به اقدامی علیه اسرائیل و پایگاه‌های آمریکایی نزنند.اگر آمریکا مایل است تاوان رفتار نتانیاهو را بدهد، این انتخابی است که باید پیامدهای آن را هم بپذیرد.

وی تاکید کرد:«آتش‌بس کنونی یک فرصت سیاسی برای دوری منطقه از جنگ را فراهم کرده است و آمریکا باید بین استمرار این وضعیت و دوری منطقه از جنگ و یا ادامه یک وضعیت بدتر در منطقه دست به انتخاب بزند. اگر آمریکا طبق پیام‌هایی که به ایران داده، به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست، باید گزینه نخست را انتخاب کند، در غیر این صورت چنانچه مسیر حمایت بی چون و چرا از ادامه نسل کشی اسرائیل را انتخاب کند، باید تبعات سخت آن را هم متحمل شود.»

منبع: ایسنا

مرتبط ها