کد خبر: 89028

فعالان دانشجویی در دیدار با عین‌اللهی چه گفتند؟

در جست‌وجوی روح تحول در وزارت بهداشت

چهارشنبه اول آذر امسال بود که نمایندگان چهار تشکل بسیج، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، دفتر تحکیم وحدت و جامعه اسلامی دانشجویان در سالن اجتماعات وزارت بهداشت جمع شدند تا برای دومین‌بار امسال با بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت جلسه‌ای صمیمانه داشته باشند.

زهرا رمضانی، خبرنگار گروه دانشگاه: چهارشنبه اول آذر امسال بود که نمایندگان چهار تشکل بسیج، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، دفتر تحکیم وحدت و جامعه اسلامی دانشجویان در سالن اجتماعات وزارت بهداشت جمع شدند تا برای دومین‌بار امسال با بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت جلسه‌ای صمیمانه داشته باشند. جلسه‌ای که در آن درکنار وزیر، عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه و رضا رخسایی مشاور امور نخبگان و بین‌الملل و مدیر روابط‌عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی هم حضور داشته و نزدیک 19 نفر از فعالان دانشجویی حضور داشتند. سخنرانان در این برنامه هرکدام 11 دقیقه‌ای زمان برای طرح دغدغه‌هایشان داشتند که نکاتی را پیرامون چالش‌های امروز نظام سلامت از مهاجرت کادر درمان گرفته تا کمبود شیرخشک و طرح‌های برزمین‌مانده این وزارتخانه مطرح کردند. در این گزارش سراغ نمایندگان سه تشکل دانشجویی بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و دفتر تحکیم وحدت رفتیم تا برایمان از آنچه در این دیدار نزیک به سه ساعته رخ داده، بگویند.

وزیر بهداشت در ابتدای این نشست به نقش و جایگاه بسیج در کشور و در سراسر دنیا اشاره کرد و گفت: «امروزه در دنیا وضعیت جدیدی را تجربه می‌کنیم که شاید درطول تاریخ سابقه نداشته است و بسیج نقش پررنگ و موثری در این شرایط جدید ایفا می‌کند. شاهدیم که فرهنگ بسیج به همه دنیا منتقل شده و بسیج انگلیس، لندن و اسپانیا ایجاد شده است. این جریان در ابتدا توسط شهید حاج قاسم سلیمانی با ایجاد بسیج در سوریه و عراق شکل گرفت. او ۱۰۰ هزار نفر در زینبیه تربیت کرد که مقابل داعش ایستادند و فرهنگی را شکل داد که دارد در دنیا جریان پیدا می‌کند.»او با اشاره به جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه گفت: «در وقایع اخیر معلوم شد که سازمان‌های بین‌المللی مدعی بشردوستی پوچ و توخالی هستند و در مقابل این جنایات سکوت کرده‌اند. در طوفان الاقصی شاهد بودیم که اسرائیل از هم پاشیده بود و اگر آمریکا و اروپا از اسرائیل حمایت نمی‌کردند نابود شده بود؛ در این جنایات آمریکا ماهیت واقعی خود را بار دیگر نشان داد.» وزیر بهداشت با یادآوری وقایع سال گذشته از شهید آرمان علی‌وری به نیکی و احترام یاد کرد و گفت: «شهید آرمان تا آخرین قطره خون خود پای نظام و انقلاب ایستاد و حاضر شد تکه‌تکه شود اما علیه مقام‌معظم‌رهبری کلامی بر زبان نیاورد و بسیجی واقعی یعنی همین. بسیجی‌های ما در همه صحنه‌ها باید با توسل به اباعبدالله الحسین مثل شهید آرمان عاشورایی عمل کنند.» عین‌اللهی تاکید کرد: «امروز مساله انتخابات برای ما مهم و کلیدی است و تک‌تک بچه‌های بسیج در رابطه با انتخابات مسئول هستند و در این صحنه مهم نیز باید حضور فعال داشته باشند. اولین و مهم‌ترین وظیفه بسیج حفظ آرمان‌های انقلاب و پیروی از مقام ولایت است و باید در همه صحنه‌ها حضور موثر نشان دهند.» او با اشاره به اهمیت مساله علم و دانش در دانشگاه‌ها و نقش بسیجیان در این حوزه، اظهار داشت: «اولین و مهم‌ترین وظیفه شما در دانشگاه توجه به علم و دانش است باید بپذیریم که آمریکا و اروپا با علم خود به دنیا مسلط شده‌اند و آن زمانی که ما دچار شاهان بی‌کفایت بودیم نتوانستیم رشد پیدا کنیم و از نظر علمی عقب افتادیم و این عقب‌افتادگی را باید بپذیریم. امروز به برکت انقلاب تحولی به‌لحاظ علمی در کشور ایجاد شده است و از همین روست که موشک نقطه زن و پهباد داریم ومی‌توانیم کارهای بزرگ کنیم.» وزیر بهداشت گفت: «وظیفه ما این است که در همه صحنه‌ها حضور داشته باشیم. در مراکز تحقیقاتی باید دانشجویان به‌خصوص دانشجویان بسیجی حضور داشته باشند تا این مراکز پویا و موثر باشند و تنها تبدیل به جایگاهی برای ارتقای عده‌ای محدود نشوند. در هر جای دنیا اگر پیشرفتی بوده به خاطر حضور و فعالیت دانشجویان بوده است.» عین‌اللهی مساله اساتید را یکی دیگر از مشکلات دانشگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: «در دانشگاه‌ها باید اساتید انقلابی، متدین و متخصص داشته باشیم. اساتیدی که بسیجی باسواد باشند و به‌عنوان نمادی از انقلاب اسلامی دیده شوند.»
برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.

مرتبط ها