کد خبر: 88780

در گفت‌وگو با سی‌بیاس آمریکا؛

امیرعبداللهیان: هیچ گروه نیابتی در منطقه نداریم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه هیچ گروه نیابتی در منطقه نداریم، گفت که کاخ سفید به طور علنی و آشکار در کنار رژیم اشغالگر قرار دارد و تاکنون اراده‌ خود را برای توقف جنگ نشان نداده، بلکه شدت جنگ را افزایش داده است.

وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس آمریکا گفت:«حوثی‌ها شورشی نیستند، بلکه یک بخش مهم از جامعه و نظام سیاسی کنونی کشور یمن هستند. آن‌ها در چارچوب مصالح خود تصمیم گیری و اقدام می‌کنند. البته آن‌ها به صراحت اعلام کردند که نسبت به نسل‌کشی در غزه بی تفاوت نخواهند بود.ما با همه گروه‌ها، احزاب و بخش‌ها در یمن روابط نزدیکی داریم؛ از جمله با حوثی‌ها و انصارالله رابطه متوازنی داریم، ولی مسؤولیت تصمیماتی که حوثی‌ها و انصارالله در یمن می‌گیرند و تصمیماتی که صنعا می‌گیرد و با شفافیت اعلام می‌کند، متوجه خودشان است.»

وی افزود:«گروه‌هایی که در عراق و سوریه علیه منافع آمریکا اقدام کرده‌اند، خود تصمیم گرفته‌اند و بر اساس جمع‌بندی و تصمیمات خود اقدام کرده‌اند. طرف آمریکایی در روزهای گذشته پیام‌هایی را در این رابطه به ما داده است و ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که ایران هیچ گروه نیابتی در منطقه ندارد.»

مرتبط ها