کد خبر: 88561

تورم 500 درصدی جریمه استفاده از موبایل؛

قوانین سختگیرانه نکو در استقلال

باشگاه استقلال از ابتدای امسال درحالی سکان هدایت تیم فوتبال خود را به جواد نکونام سپرده است که از وی به‌عنوان یکی از قانونمند و منظم‌ترین سرمربیان فوتبال ایران نام برده می‌شود.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: کوین یامگا، بازیکن فرانسوی استقلال چند شب پیش با حضور در برنامه فوتبال برتر از برخی برخوردهای انضباطی جواد نکونام با بازیکنان صحبت کرد و درخصوص یکی از آنها این‌طور توضیح داد که اگر دیر به تمرین برسیم باید جریمه مالی پرداخت کنیم. حال اینکه به‌جز این مورد، نکونام دیگر چه موارد دیگری برای جریمه کردن بازیکنان مدنظر قرار می‌دهد به آنها اشاره خواهیم کرد.

حساسیت جواد به رعایت زمانبندی دقیق
باشگاه استقلال از ابتدای امسال درحالی سکان هدایت تیم فوتبال خود را به جواد نکونام سپرده است که از وی به‌عنوان یکی از قانونمند و منظم‌ترین سرمربیان فوتبال ایران نام برده می‌شود. نکونام که طی سال‌های اخیر پله‌های پیشرفت و ترقی را گام‌به‌گام از لیگ دسته اول آغاز کرده، در تمام سال‌های مربیگری از خونه‌به‌خونه تا به استقلال، به‌جز فرامین فنی و تاکتیکی همواره از چهارچوب‌ها و تدابیر انضباطی در تیم‌های خود بهره برده و سعی کرده است با بند و تبصره‌های انضباطی بازیکنان را در یک چهارچوب اخلاقی و رفتاری مشخص نگه دارد. نکته قابل‌توجه اینکه او در مسیر مربیگری خود همزمان با حضور در باشگاهی حرفه‌ای مانند فولاد خوزستان برخی قوانین انضباطی را مصوب و به بازیکنان اعلام کرد. جالب اینکه دوسال پیش در چنین روزهایی برخی رسانه‌ها با انتشار عکسی از رختکن فولاد به نبایدهای سفت و سخت نکونام در فولاد و به 11 بند انضباطی این سرمربی در زمان سرمربیگری وی در این تیم اشاره کردند. در این خصوص این‌طور مطرح شد که جواد نکونام برای تیمش قوانین سختگیرانه‌ای درنظر گرفته است؛ قوانینی که اگر بازیکنی خلاف آن را انجام دهد با جریمه مواجه می‌شود و اگر جریمه را هم طی یک هفته پرداخت نکند، مبلغ جریمه 2 برابر خواهد شد و این یعنی نکونام روی نظم در تیمش تاکید فراوان دارد، به‌طور مثال تاخیر در ورود به رختکن یا تمرین 500 هزار تومان، غیبت در جلسات پزشکی و فیزیوتراپی یک‌میلیون تومان، غیبت در مسابقات رسمی مساوی با کسر پاداش تیمی، غیبت غیرموجه در جلسات تمرینی 2 میلیون تومان و خارج شدن از اهواز بدون اجازه و هماهنگی با اعضای کادرفنی یک‌میلیون تومان جریمه دربرخواهد داشت.

جریمه سنگین نامنظم بودن
حال اینکه از اردوی استقلال خبر می‌رسد شبیه به چنین تدابیر و تصمیمات انضباطی برای آبی‌پوشان نیز از سوی نکونام در این تیم درنظر گرفته شده که به اهم آنها به‌جز آنچه یامگا به آن اشاره کرد، یعنی دیر رسیدن به ساعت تعیین‌شده برای آغاز تمرینات، می‌توان از موارد دیگری هم به شرح زیر یاد کرد: (گفتنی است نکونام روی زمانبندی برنامه‌ها تاکید ویژه‌ای داشته و به اعضای تیمش اعلام کرده هرکس این مقررات را در هر جایی رعایت نکند و دیر برسد جریمه خواهد شد.)
- براساس یکی از موارد انضباطی فوق بازیکنان و مربیان و سایر اعضای کادر در حین تمرین، در رختکن و حتی هنگام صرف غذا حق استفاده از تلفن همراه را ندارند و خاطی بار اول 5 میلیون تومان جریمه می‌‌شود. شنیده می‌شود این جریمه در مراحل بعدی بیشتر خواهد شد.
نکته جالب اینکه این رقم در زمان حضور نکونام در فولاد یک‌میلیون تومان تعیین شده بود و حالا با چند برابر شدن قراردادها و از سوی دیگر اهمیت حضور در تیم مطرحی مانند استقلال، این امر باعث شده است تا این جریمه مانند سایر جرایم طی دوسال تا 5 برابر شود.
- دریافت کارت زرد و قرمز بی‌مورد و غیرفنی به تشخیص کادرفنی.
- پوشیدن لباس یک‌شکل و منظم. هیچ بازیکن و مربی نباید به‌جز آنچه تعیین شده است در تمرینات، در زمان اردوها در هتل و سفرهای استقلال بر تن کرده و این امر می‌تواند جرایم انضباطی درپی داشته باشد.
-حضور منظم در ساعت تعیین‌شده برای صرف غذا بعد از تمرین یا برگزاری اردوهای داخل یا خارج از تهران.

مرتبط ها