کد خبر: 88423

تحلیل‌های رویترزی را پاک کنید؛

چرا پیام فرمانده نیروی قدس به «محمد الضیف» مهم است؟

پیام سردار قاآنی به «محمد الضیف» فرمانده کل فرمانده گردان‌های عزالدین قسام پس از خبرسازی رویترز درباره خالی کردن پشت مقاومت فلسطین از سوی ایران سه هدف را دنبال می‌کند.

پیام سردار قاآنی به «محمد الضیف» فرمانده کل فرمانده گردان‌های عزالدین قسام پس از خبرسازی رویترز درباره خالی کردن پشت مقاومت فلسطین از سوی ایران سه هدف را دنبال می‌کند:

اول اینکه پس از گزارش رویترز که مثل همیشه برای اخبار جعلی از ۳ منبع مختلف بدون اسم استفاده می‌کند، تکذیب گزارش کارایی کمی دارد. نامه سرگشاده و تاکید بر محورهای اساسی سیاست ایران در خصوص مقاومت قدرت نفوذ بیشتری به افکار عمومی دارد و البته انفعالی هم نیست. یعنی هم جلوتر از تکذیب ساده خبر است و هم جوابی عملی به شایعه رویترز محسوب می‌شود.

دوم. این پیام جلوی سناریوسازی داخلی و خارجی درباره ایران را می‌گیرد. تا پیش از خبر رویترز طیفی از تحلیل‌گران با باز کردن پنجره‌ای تحت عنوان «ایران ماجراجویی نکند» می‌خواستند ابزارهای تهران برای ضربه زدن به دشمن صهیونیستی را تضعیف کنند یا حداقل با این القای ترس به جامعه، نیروهای اجتماعی را نسبت به سیاست فعالانه ایران حساس می‌کردند.حالا پس از خبرسازی رویترز همان طیف این تحلیل را روی میز آورده‌اند که «ایران مقاومت را تنها گذاشت». پیام فرمانده نیروی قدس سپاه رد هر دو طیف این تحلیل‌ها بود. شاید بخشی از ناظران سیاسی در پیام اخیر سردار قاآنی نکته جدیدی کشف نکنند اما کارکرد این پیام علاوه بر نکته اول، مردود کردن تحلیل‌های تخیلی درباره «ماجراجویی ایران» و «پشیمانی راهبردی از مقاومت» است.

سوم. پیام فرمانده نیروی قدس البته به رخ کشیدن قدرت نیروهای مقاومت فلسطینی هم بود. صهیونیست‌ها در هفته‌های اخیر با همکاری دولت آمریکا تلاش کردند در میدان نظامی قدرت خودشان را کوبنده و حریف را در ضعف نشان دهند. پیام اخیر ایران اما تاکید بر قدرت مقاومت فلسطینی بود. هم ارتباط معنوی آنها با ایران را نشان داد، هم قدرت آنها در مقابله با اشغالگران را یادآوری کرد.

یادآوری اینکه اسرائیل در ۷ اکتبر از نیروهای مقاومت در غزه شکست خورد و در ۴۱ روز اخیر با آنها در حال جنگ است.

مرتبط ها