کد خبر: 88410

«مصحف مشهد رضوی» ؛

رونمایی از کامل ترین نسخه خطی قرآن در مشهد + عکس

آیین رونمایی از کامل‌ترین و قدیمی‌ترین نسخه خطی قرآن از سده‌ نخست هجری قمری با عنوان «مصحف مشهد رضوی» امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این آیین اظهار کرد: آیین رونمایی از قدیمی‌ترین مصحف قرن اول هجری قمری پایان یک کار نیست بلکه آغاز نهضت بازآفرینی و نشر نفایس خطی آستان قدس رضوی است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال حسینی افزود: بخش‌های آموزشی و انتشاراتی آستان قدس رضوی از مهدکودک تا دو دانشگاه رضوی و امام رضا(ع)، انتشارات به نشر و ... ظرفیتی بیش از ۵ میلیون نسخه را داراست. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با اشاره به چهارمحور عملیاتی در مجموعه کتابخانه آستان قدس رضوی تشریح کرد: چهار خط اصلی و راهبردی را در زمینه توسعه و حفظ نشر آثار دنبال کردیم. گام نخست جمع‌آوری آثار است که محوری‌ترین بخش آن گردآوری و شناسایی آثار وقف شده است. 

وی تأکید کرد: کتابخانه آستان قدس رضوی معتبرترین کتابخانه با داشتن صدهزار نسخه خطی، ۲میلیون نشریه و ۱۳ میلیون برگ سند است که قطعاً یکی از ارکان اساسی پیشران علمی است. در سال‌های اخیر بیش از ۸۰هزار اثر و منابع فرهنگی وقف آستان قدس رضوی شد. در بخش اهدا و وقف نسخه‌های خطی حدود ۶هزار نسخه خطی گردآوری شده است. 

 

 

 

منبع: فارس

مرتبط ها