کد خبر: 88372

یورش زمینی صهیونیست‌ها به بیمارستان شفا در غزه؛

حمله هیتلرها به بیمارستان

یورش زمینی صهیونیست‌ها به بیمارستان شفا در غزه، هم یک شکست تمام‌عیار اطلاعاتی برای اسرائیل بود هم یک بی‌آبرویی بزرگ ضدانسانی.

فرهیختگان: 40 روز از آغاز جنگ غزه گذشته است. صهیونیست‌ها در این مدت دست به جنایاتی زده‌اند که تا پیش از آن یا نمونه‌ای نداشته‌اند یا اینکه به‌ندرت اتفاق افتاده بودند. یکی از این جنایت‌ها حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. از آغاز جنگ (7 اکتبر) تا هفته گذشته، رژیم‌صهیونیستی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نوار غزه را 229 بار هدف قرار داده است. طبق داده‌های سازمان جهانی بهداشت، این حملات منجر به شهادت 509 نفر و جراحت 447 نفر شده است. ارتش رژیم‌صهیونیستی از هفته گذشته دو بیمارستان رنتیسی و کودکان نصر را محاصره کرده است. دیروز نظامیان رژیم‌صهیونیستی پس از چند روز محاصره همه‌جانبه بیمارستان الشفاء و پشتیبانی آتش سنگین هوایی به زور وارد بیمارستان الشفاء شدند. به گزارش منابع خبری، ده‌ها نظامی صهیونیست با تجهیزات جنگی وارد بخش اورژانس بیمارستان الشفاء شده و اقدام به شکستن درهای اتاق بیماران و مجروحان کردند. اسرائیل حضور تانک‌ها و نیروهایش در بیمارستان را تایید کرده است. کمی پیش از آغاز جنایت جدید صهیونیست‌ها، کاخ سفید اعلام کرد که براساس اطلاعاتی که به دست آورده می‌تواند ادعای اسرائیل درباره فعال‌بودن اعضای حماس در زیر این بیمارستان را تایید کند. این گزاره به معنای چراغ‌سبز آمریکا به ادامه جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان الشفاء بود. پس از حمله به بیمارستان، دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر بسیاری از خانواده‌هایی را که قصد خروج از بیمارستان الشفاء را داشتند، به شهادت رساندند. این مرکز از شهادت بیش از 30 نفر خبر داد. الجزیره: ارتش اسرائیل بیش از ۲۰۰ فلسطینی را در حیاط بیمارستان الشفاء بازداشت و تعدادی نیز در داخل بیمارستان دستگیر شدند. سال‌هاست که صهیونیست‌ها مدعی‌اند که بیمارستان الشفاء یک مقر فرماندهی نظامی گردان‌های القسام است. روز گذشته رویترز به نقل از یک پزشک در بیمارستان الشفاء غزه، اتهامات اسرائیل مبنی‌بر اینکه حماس، این مرکز بهداشتی را به مقر فرماندهی خود تبدیل کرده است نادرست خواند.
مسئولان بیمارستان الشفاء گفته‌اند که اشغالگران بیشتر درهای ورودی بیمارستان الشفاء را منفجر کردند و ترکش‌ها هر کسی را که در بیمارستان است، هدف قرار داده است. آنها حتی انبار دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان الشفاء را نیز منفجر کرده‌اند. به گفته مسئول اورژانس بیمارستان، آب بیمارستان کاملا قطع شده و حتی یک قطره آب در این مکان یافت نمی‌شود. مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه از اخراج کودکان و بیماران از بیمارستان الشفاء خبر داد و مدیر مجتمع الشفاء نیز از بازجویی صهیونیست‌ها از تعدادی از کارگران و پزشکان بخش‌های بیمارستان سخن گفت. او به الجزیره گفت که «بیش از ۹۰۰ بیمار و ۵۰۰۰ آواره با مرگ حتمی مواجه هستند.» تا هفته گذشته به‌دلیل حملات اسرائیل 16 بیمارستان در غزه کاملا از کار افتاده و 18 بیمارستان نیز فعالیت‌های خود را تا حدی متوقف کرده‌اند. بیمارستان‌های بیت حانون، الدره، الیمن السعید و العیون در نوار غزه به‌دلیل حملات اسرائیل از خدمت‌رسانی خارج شدند. سایر بیمارستان‌هایی که به‌دلیل حملات اسرائیل به غزه از کار افتاده‌اند، بیمارستان‌های دوستان بیمار، حامد، حیفا، چشم مسلم، الکرامه، الحیات، سنت جان، یافا، دوستی ترکیه-فلسطین، الوفا، خدمات عمومی و دارالسلام است. رادیوی ارتش رژیم‌صهیونیستی پس از حمله به بیمارستان اعتراف کردند که اطلاعاتی مبنی‌بر وجود اسیران صهیونیست در این بیمارستان وجود ندارد. شبکه 13 تلویزیون رژیم‌صهیونیستی نیز در گزارشی، یورش صهیوسنت‌ها به بیمارستان الشفاء را «یک شکست اطلاعاتی بزرگ دیگر» خواند و نوشت: «بر خلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد، بیمارستان الشفاء خالی از هرگونه سلاح و تجهیزات نظامی بوده است.» در همین حال، برخی منابع عبری‌زبان اعلام کردند که هیچ ردی از اسرای اسرائیلی در بیمارستان الشفاء پیدا نشد با وجود اینکه اطلاعات به‌دست‌آمده این را نشان می‌داد. خبرنگار شبکه تلویزیونی العربی نیز این عملیات را شکستی بزرگ خواند و افزود: «اسرائیل از آغاز این جنگ این‌گونه ترویج می‌کند که رهبران جنبش حماس در داخل بیمارستان الشفاء زیر بیمارستان هستند.» با این حال اما هیچ گزاره‌ای در تایید این ادعا یافت نمی‌شود. پس از این حمله، «مارتین گریفیتس»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که «من از گزارش حملات نظامی به بیمارستان الشفاء در غزه وحشت‌زده شده‌‌ام.» او گفت که «بیمارستان‌ها میدان جنگ نیستند.» تا لحظه نگارش این گزارش که چندین ساعت از تصرف صهیونیست‌ها به بیمارستان می‌گذرد هیچ خبری از کشف تونل یا دفتر فرماندهی و حتی اسرای صهیونیستی انتشار پیدا نکرده است. البته از قبل از آغاز تهاجم به بیمارستان مشخص بود که صهیونیست‌ها درنهایت با نمایش چند اسلحه و بی‌سیم، روایت‌سازی رسانه‌ای مطلوب خود را از این تجاوز خواهند داشت و این سناریوسازی مورد توجه متحدان غربی تل‌آویو قرار خواهد گرفت. با این حال روایت دروغین صهیونیست‌ها در حمله به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نمی‌تواند حتی با زور ررسانه‌ای تبدیل به روایت غالب شود. آنها دست به جنایاتی زدند که کمتر نمونه‌ای در دنیا می‌توان برای آن یافت. در برابر این جنایات صهیونیست‌ها به نظر می‌رسد حماس در شرایط فعلی باید خواستار تشکیل یک گروه حقیقت‌یاب برای بازرسی از بیمارستان الشفاء و افشای خبرسازی دروغین صهیونیست‌ها در این باره شود.

مرتبط ها