کد خبر: 88342

شاید برای شما هم سوال باشد؛

کوکاکولا اسرائیلی است یا نه؟

کوکاکولا همیشه ارتباط نزدیکی با اتاق بازرگانی آمریکا و اسرائیل (AICC) داشته است. بیانیه ماموریت AICC تقویت اقتصاد اسرائیل با تقویت روابط تجاری بین اسرائیل و ایالات متحده است.

از سال 1966 به بعد، کوکاکولا از حامیان سرسخت اسرائیل بوده است. به گفته کنسولگری اسرائیل در آتلانتا، "کنسولگری و کوکاکولا روابط قوی دارند و این شرکت یکی از شرکای تجاری نزدیک اسرائیل است."

کوکاکولا همیشه ارتباط نزدیکی با اتاق بازرگانی آمریکا و اسرائیل (AICC) داشته است. بیانیه ماموریت AICC تقویت اقتصاد اسرائیل با تقویت روابط تجاری بین اسرائیل و ایالات متحده است. از زمان تأسیس AICC در معاملات تکمیل شده با اسرائیل به ارزش بیش از 950 میلیون دلار مشارکت داشته است.

در سال 1997، هیئت اقتصادی دولت اسرائیل از کوکاکولا در مراسم شام جایزه تجاری اسرائیل به دلیل حمایت مستمر از اسرائیل در 30 سال گذشته و به دلیل "امتناع از تبعیت از تحریم اقتصادی اتحادیه عرب اسرائیل" تقدیر کرد. پس از سال 1992 پپسی نیز معامله خود با اسرائیل را آغاز می‌کند.

در سپتامبر 2009، کوکاکولا یک پذیرایی ویژه در مقر جهانی کوکاکولا برای قدردانی از سرتیپ بنیامین بن الیزر ، وزیر دفاع سابق اسرائیل برگزار کرد. این پذیرایی با حضور تقریباً 150 نفر از اعضای اتاق بازرگانی آمریکا و اسرائیل برگزار شد. سرتیپ بن الیزر یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب است.

اتاق بازرگانی اسرائیل و آمریکا برای پنج سال متوالی (91-96) توسط یک عامل موساد به نام موشه ورتهایم اداره می شد. ورتهایم همراه با آبراهام فاینبرگ کوکا کولا را در سال 1968 به اسرائیل آوردند، ورتهایم درحال حاضر رئیس کوکاکولا اسرائیل است.

در بیشتر دو دهه گذشته، هر سال کوکا کولا از JCC (انجمن مرکز اجتماعات یهودی)، به ویژه کمپ های تابستانی JCC (به عنوان مثال 77500 دلار در سال 2007) و بازی های JCC Maccabi که در آن 6000 نوجوان یهودی از کشورهای مختلف در آن شرکت می کنند، حمایت مالی کرده است.

کوکاکولا اسرائیل همچنین از صندوق ملی یهودیان حمایت می‌کند و برنامه‌های آموزشی را برای کارگران خود در مورد موضوعاتی از جمله درگیری اسرائیل و اعراب حمایت می‌کند. محتوای دوره توسط یک شرکت با بودجه آژانس یهودی و دولت اسرائیل ایجاد می شود.

 مجلس ترکیه که از تأمین کنندگان نفت اسراییل است، محصولات کوکاکولا و نستله رو از منوی خودش حذف کرده است! بعضی از کشورهای عربی هم شروع به تحریم کوکاکولا کردند و نوشابه های ایرانی را جایگزین کردند!

مرتبط ها