کد خبر: 88146

ایده ارجاع به رای مردم فلسطین از همه مذاهب چگونه راه نجات سرزمین‌های اشغالی می‌شود؟

کدام مردم؟

صهیونیست‌ها معادلات را خوب چیده بودند، قرار بود با عادی‌سازی روابط با عربستان، وضعیت خود را در منطقه بهبود بخشند و از تغییر معادلاتی که بعد از صلح ایران با عربستان و آغاز جنگ اوکراین در منطقه اتفاق افتاده بود، جان سالم به در ببرند، اما همه این معادلات صبح روز 7 اکتبر به‌هم ریخت.

زهرا طیبی، خبرنگار گروه نقد روز: حمله سایبری به سامانه گنبد آهنین، شکستن حصارهای مرزی سرزمین‌های اشغالی توسط نیروهای مقاومت فلسطینی در بهت و حیرت صهیونیست‌ها اتفاق افتاد. این بهت البته آنقدر ادامه‌دار نبود و خیلی زود جای خود را به خشم نژادپرستانه آنها داد و تا آنجا پیش رفت که اسرائیلی‌ها، بی‌خیال افکار عمومی دنیا شدند و مناطق مسکونی و بیمارستان‌های نوار غزه را مورد حمله قرار دادند تا اینجا اما بزرگ‌ترین شکستی که صهیونیست‌ها متحمل شدند، قرار گرفتن دوباره موضوع فلسطین، در صدر اتفاقات و مسائل اول منطقه و جهان است.
 
   فلسطین در صدر تحولات منطقه
قرار بود با عادی‌سازی روابط با عربستان، آرمان فلسطین به فراموشی سپرده شود و بعد از عربستان، دیگر کشورهای عربی منطقه به‌سمت عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها حرکت کنند. اما آغاز عملیات طوفان ‌الاقصی هزینه عادی‌سازی روابط با اسرائیلی‌ها را آنقدر بالا برد که عربستانی‌ها تصمیم گرفتند تا اطلاع‌ ثانوی، مذاکرات عادی‌سازی را به تعلیق دربیاورند. خشم مردم منطقه نسبت به جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه شرایط را به‌نحوی پیچیده کرد که حتی ترکیه که روابط تجاری و اقتصادی با صهیونیست‌ها داشت هم مجبور شد، سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فرابخواند و مواضع تندی علیه صهیونیست‌ها بگیرد. حالا نقل محافل کشورهای منطقه این بود که راه‌حل بحران در سرزمین‌های اشغالی، چیست؟ عربستان که پیش‌تر در‌حال به نتیجه رساندن توافقات عادی‌سازی با صهیونیست‌ها بوده، قرار بود، میزبان نشستی با حضور کشورهای اسلامی برای تصمیم‌گیری درباره بحران فلسطین باشد در همین راستا بود که رئیسی برای شرکت در این اجلاس راهی عربستان شد و مقام ریاست‌جمهوری ایران بعد از 11 سال وارد خاک عربستان شد.

از طریق این لینک می‌توانید ادامه مطلب را بخوانید

مرتبط ها