کد خبر: 87765

سکوتی که بالاخره شکسته شد؛

فدراسیون فوتبال: هیچ بدهی به ویلموتس نداریم

رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: بدهی به ویلموتس پرداخت شده و هیچ سودی هم به او نمی‌دهیم.

سرانجام فدراسیون فوتبال سکوتش را شکست و پس از مدت‌ها درباره فاجعه ویلموتس‌گیت سخن گفت. هر چند حرف‌ها همان بود و بازهم به اتفاقات تکمیلی این پرونده هیچ اشاره‌ای نشد؛ اینکه فیفا پذیرفته این مبلغ را پرداخت کند و اقداماتِ بانکی آن را هم انجام داده هر بار عنوان می‌شود، اما اینکه با شکایت ویلموتس به دادگاه محلی سوئیس آن پول بلوکه شده مغفول می‌ماند.
رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: بدهی به ویلموتس پرداخت شده و هیچ سودی هم به او نمی‌دهیم.
علی تارقلی‌زاده، درمورد صحبت‌های مطرح شده در برنامه شب گذشته فوتبال برتر نسبت به پرونده مارک ویلموتس، اظهار داشت: در تاریخ 6 ژوئن 2023 در نامه‌ای به فیفا اطلاع دادیم رای دادگاه را قبول داریم و می‌توانند از منابعی که در فیفا داریم، پول ویلموتس را پرداخت کنند. جوابی را از فیفا دریافت کردیم که این پول فریز شده و اگر فدراسیون فوتبال ایران موافق است، می‌توانیم این پول را پرداخت کنیم. وی افزود: با موافقت فدراسیون فوتبال این پول به حساب ویلموتس از طریق دادگاه پرداخت شده و هیچ گونه بدهی به ویلموتس نداریم. ضمن اینکه سودی هم که اعلام کردند باید ماهیانه به او بدهیم، نه پرداخت کرده‌ایم و نه چنین پولی برای پرداخت داریم.
رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه این برنامه تلویزیونی مدعی شده فدراسیون فوتبال به دلیل بدهی مالیاتی به ویلموتس و بسته شدن حساب‌‌هایش نتوانسته حقوق داوران را پرداخت کند، گفت: مطلع هستم پرداختی داوران به روز است. فدراسیون فوتبال مشکلات مالی بسیار زیادی دارد که نمی‌توانیم منکر شویم. مشکلاتی در رابطه با پرداخت دارد اما هیچگونه بسته شدن حسابی نیست. خواهش می‌کنم افرادی که تریبون ملی را در اختیار دارند، اطلاعات صحیح به مردم بدهند. ورزش فوتبال متعلق به همه است و همه باید از آن حمایت کنیم. تارقلی‌زاده تاکید کرد: باید سعی کنیم این مشکلات را برداریم و کمک حال باشیم. هیچگونه مشکلی در ارتباط با بحث مالیاتی نداریم و حساب ما نیز بسته نیست. اداره مالیات با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تعامل دارد و همه مشکلات همدیگر را می‌دانیم. به هر حال ما از خانواده فوتبال هستیم و فدراسیون در پیشانی این حرکت باید حمایت شود. این توقع از خانواده فوتبال وجود دارد. صدا و سیما هم یکی از ارکان بسیار مهمی است که فوتبال را به خانواده‌‌ها و خانه‌ها برده است. باید اطلاعات صحیح را در اختیار مردم بگذارند و تشنج ایجاد نکنند.

مرتبط ها