کد خبر: 87659

از ویلموتس بگو؛

کاش جناب تاج به جای حرف‌های کلی به سوال‌های اصلی پاسخ دهند

صحبت‌های دیروز مهدی تاج با خبرنگاران و توضیحاتی که او درباره شرایط فوتبال ما ارائه داد این تردید را به‌وجود آورد که شاید او تصور می‌کند ریاست فدراسیون کشوری مثل ژاپن را برعهده دارد که همه چیز مطابق روال از قبل تعیین شده پیش می‌رود و اوضاع کاملا تحت کنترل است. از نظر رئیس فدراسیون فوتبال ظاهرا همه چیز در فوتبال ما در شرایطی خوب پیش می‌رود و هیچ مشکلی وجود ندارد.

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش: صحبت‌های دیروز مهدی تاج با خبرنگاران و توضیحاتی که او درباره شرایط فوتبال ما ارائه داد این تردید را به‌وجود آورد که شاید او تصور می‌کند ریاست فدراسیون کشوری مثل ژاپن را برعهده دارد که همه چیز مطابق روال از قبل تعیین شده پیش می‌رود و اوضاع کاملا تحت کنترل است. از نظر رئیس فدراسیون فوتبال ظاهرا همه چیز در فوتبال ما در شرایطی خوب پیش می‌رود و هیچ مشکلی وجود ندارد. حرف‌های او این تصورات را ایجاد می‌کند که مدیریت او همان‌گونه که دوست دارد پیش می‌رود، اما واقعیت 180 درجه با آنچه در ذهن اوست تفاوت دارد. شرایط فوتبال ما اصلا مساعد نیست و هر روز شاهد یک بحران جدید در فوتبال هستیم. دعواها و بیانیه‌هایی که روزبه‌روز بیشتر می‌شود و لیگ‌های ما را به محلی برای جدال و تنش تبدیل کرده است با جملات قصار آقای رئیس حل نمی‌شود. اینکه تاج می‌گوید درباره جدال یحیی و نکونام تذکرات لازم را داده است، نشان می‌دهد او خیلی دوست ندارد مسائل را به طریق مناسب حل کند و فقط از موضع بالا آنها را نصیحت می‌کند.
تاج پیش از بازگشت به فدراسیون فوتبال و در روزهایی که برای برنده شدن در انتخابات 8 شهریور 1401 تلاش می‌کرد، وعده‌هایی داد که به‌نظر می‌رسد بیشتر آنها را فراموش کرده است. رئیسی که یکبار به بهانه بیماری قلبی از سمتش کنار رفت و حدود دو سال بعد دوباره تصمیم گرفت به فدراسیون برگردد و انتظار از او این بود که بتواند بحران‌هایی که گریبانگیر فوتبال کشور شده را حل کند. او مدت‌هاست قول آوردن VAR را به فوتبال ما داده اما در‌حالی‌که بیش از یک‌سال از بازگشتش می‌گذرد و هنوز نتوانسته به این وعده خود عمل کند. شاید برای او و زیردستانش در فدراسیون، آوردن این سیستم چندان در اولویت نباشد اما هواداران فوتبال به‌خوبی می‌دانند که بسیاری از تنش‌ها و جنگ‌ و اعتراضات به‌خصوص در فصل‌جاری ناشی از نبود کمک‌داور ویدئویی و اشتباهات مهلک داوران است که بارها باعث عوض شدن نتایج مسابقات شده است. البته نباید فراموش کرد که داوران ما حتی برای تهیه تجهیزات ارتباط رادیویی نیز با مشکل روبه‌رو هستند و هدست‌هایی که در اختیار آنهاست در بسیاری از موارد دچار نقص شده و غیرقابل استفاده است. در چنین شرایطی وقتی فدراسیون تاج از آوردن هدست‌‌های جدید برای داوران که نه با مشکل تحریم مواجه است و نه قیمت چندان بالایی دارد، عاجز است چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بتواند در کوتاه‌مدت به وعده آوردن VAR عمل کند؟
تاج حتی با وجود اینکه به‌عنوان یکی از نایب‌رئیسان AFC مدعی است که نفوذ خوبی در این کنفدراسیون دارد، اما در پرونده بازی سپاهان و الاتحاد‌عربستان نتوانست با لابی مناسب مانع از حکم ناعادلانه و بسیار سنگین علیه نماینده ایران شود و در این مورد هم یک بازنده بزرگ بود.
اما یک اتفاق عجیب اینکه براساس اطلاعاتی که به «فرهیختگان» رسیده، پرونده ویلموتس برخلاف ادعای مدیران فدراسیون همچنان باز است و هنوز پولی به حساب او واریز نشده و در این زمینه فدراسیون ما همچنان بدهکار است. با این وضعیت شاید به‌زودی شاهد حکمی جدید در این زمینه و حتی جریمه‌های سنگین‌تر در پرونده مربی بلژیکی باشیم که باز هم لطمه سنگینی به فوتبال ما خواهد زد. در این شرایط باید از آقای تاج پرسید او که حتی نتوانسته پرونده‌ای که مستقیما به دوران مدیریتش مربوط می‌شود و‌ انگیزه بسیار زیادی برای حل‌و‌فصل و بستن آن دارد را به سرانجام برساند، چگونه می‌خواهد فوتبال ایران را از شرایط کنونی خارج کند و اگر قرار باشد سایر مشکلات نیز با چنین روشی حل‌و‌فصل شود باید منتظر روزهای پرالتهابی برای فوتبال‌مان باشیم. سوال دیگری نیز در این میان از قوه‌قضائیه مطرح می‌شود که بالاخره سرنوشت پرونده رئیس فدراسیون درباره قرارداد ویلموتس و دادگاهی که قرار بود در این میان تشکیل شود به کجا رسید و چرا در این باره اطلاع‌رسانی دقیقی انجام نمی‌شود؟

مرتبط ها