کد خبر: 87599

صادق درودگر در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

این نوع برگزاری بازی نمره منفی برای AFC است

مدیران دو باشگاه نساجی و سپاهان دیروز در جلسه‌ای با حضور هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال و برخی دیگر از اعضای فدراسیون حاضر شده و درمورد برگزاری همزمان دو بازی نساجی- نوبهار و سپاهان- آلمالیق گفت‌وگو کردند. در این جلسه درخصوص مکاتبات فدراسیون فوتبال با AFC در جهت تعویق یک‌روزه بازی سپاهان نیز توضیحاتی داده شد.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: مدیران دو باشگاه نساجی و سپاهان دیروز در جلسه‌ای با حضور هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال و برخی دیگر از اعضای فدراسیون حاضر شده و درمورد برگزاری همزمان دو بازی نساجی- نوبهار و سپاهان- آلمالیق گفت‌وگو کردند. در این جلسه درخصوص مکاتبات فدراسیون فوتبال با AFC در جهت تعویق یک‌روزه بازی سپاهان نیز توضیحاتی داده شد. از آنجا که لیگ‌های کشورهای دیگر براساس زمانبندی بازی‌های لیگ قهرمانان برنامه‌ریزی شده، AFC با این درخواست فدراسیون فوتبال موافقت نکرد و درنتیجه دیدار تیم‌های نساجی ایران مقابل نوبهار ازبکستان از ساعت 17:30 و دیدار سپاهان ایران دربرابر آلمالیق از ساعت 21:30 روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

کار AFC درست نبود
در شرایطی که چمن استادیوم آزادی به‌شدت آسیب دیده و همین حالا هم برای برگزاری بازی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس با مشکلات زیادی روبه‌روست، باید علاوه‌بر بازی‌های نساجی در لیگ قهرمانان جور بازی سپاهان در این مسابقات را هم بکشد. این موضوع بیش از آنکه برای تیم سپاهان مشکل‌ساز باشند تیم نساجی را دچار اشکال خواهد کرد؛ چراکه فاصله کم بین دو بازی عملا بازی نساجی را تحت‌الشعاع قرار داده، زیرا هرطور به موضوع نگاه می‌کنیم امکان تسریع در تعویض رختکن‌ها و تحویل آن به سپاهان و حریف آسیایی‌اش کار آسانی نیست.
در این خصوص با صادق درودگر، مدیرعامل باشگاه نساجی گفت‌وگو کرده‌ایم. وی که از شرایط موجود اصلا راضی نبود در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «دیروز جلسه‌ای در فدراسیون برگزار شد که طی آن درخصوص برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صحبت کردیم. برگزاری بازی به این شکل به‌نظر من برای AFC نمره مثبتی نخواهد بود. برگزاری دو بازی با فاصله دوساعت در ورزشگاهی که مشکل چمن دارد و دو رختکن بیشتر ندارد کار را خیلی سخت می‌کند. بهتر بود که بازی را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌کرد. فدراسیون برای تغییر زمان بازی درخواستی را به AFC ارائه داده اما آنها قبول نکردند. دیگر کاری از دست ما بر نمی‌آید، به‌هرحال اتفاقی‌ است که افتاده و از اختیار ما خارج است اما این گونه رفتار کردن اصلا قشنگ نیست.»

حمایت نساجی از سپاهان
اتفاقی که برای سپاهان افتاد و ۳ امتیازی که از دست رفت از یک‌سو برگزاری بازی این تیم در ورزشگاه آزادی بدون حتی مشورت با فدراسیون فوتبال ایران و از سوی دیگر وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را تحت‌الشعاع قرار داده است. تمام مشکلات این پرونده اما فقط مربوط به باشگاه سپاهان نیست. ورزشگاه آزادی با این تصمیم به‌شدت صدمه می‌بیند و دو تیم استقلال و پرسپولیس نیز ناخودآگاه وارد این چرخه معیوب خواهند شد. بااین‌حال از آنجا که سپاهان نماینده ایران است و باید مورد حمایت همه قرار بگیرد باشگاه‌ها سکوت می‌کنند و ترجیح می‌دهند با وجود ضرری که متحمل خواهند شد، چیزی نگویند.
درودگر در این مورد گفت: «مسئولان باشگاه سپاهان در جلسه دیروز بودند. ما با آنها همکاری می‌کنیم. به‌هرحال آنها هم نماینده ایران هستند ولی شرایط فعلی هم برای ما سخت است و هم برای سپاهان متاسفانه ما در اتفاقاتی که افتاد هیچ نقشی نداشتیم اما تبعات آن گریبان ما را گرفت. نمی‌خواهم بگویم در جلسه درمورد چه مسائلی صحبت کردیم اما به‌هرحال هماهنگی‌های لازم صورت‌گرفته و هرچند به ناحق باید در یک ورزشگاه به فاصله خیلی کوتاه مقابل حریفان‌مان قرار بگیریم اما دیگر چاره‌ای نداشته و کاری از دست‌مان برنمی‌آید. درنتیجه هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و هر دو باشگاه برای برگزاری بازی توجیه هستند.»

مشکل نساجی را در مازندران جست‌وجو کنید
اگر بخواهیم برای این اتفاقات مقصری پیدا کنیم، قبل از اینکه سراغ اتفاقات بازی سپاهان و الاتحاد برویم یا برخی دیگر از مسئولان را به‌دلیل نامناسب بودن شرایط ورزشگاه آزادی مقصر بدانیم، باید این سوال را از مسئولان قائمشهر بپرسیم که چرا تیم شما با آن همه طرفدار باید در شهر دیگری به میدان بروند و به این شکل متضرر شود؟ شاید اگر از چندسال پیش که زنگ خطر نداشتن زمین برای تیم نساجی به صدا درآمد مسئولان استان به فکر افتاده بودند حالا می‌توانستند زمین مناسب و درخور نام این باشگاه آسیایی فراهم کنند و در شهر خودشان در مقابل هواداران خودشان میزبان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشند و نشاط اجتماعی را به مردم قائمشهر بازگردانند. مدیرعامل باشگاه نساجی در این مورد به ما گفت: «قطعا نبودن میزبانی در شهر خودمان به ما صدمه می‌زند. تا زمانی که این مشکل حل نشود، نساجی همچنان آسیب می‌بیند. همین که ما برای خودمان استادیوم نداریم ضربه می‌خوریم. در استان مازندران اصلا درمورد ساخت ورزشگاه امکانات، اراده و شرایط وجود ندارد. حداقل این بود که زمینی می‌دادند تا باشگاه نساجی خودش بسازد که آن را هم ندادند. تیمی اگر در استان خودش باشد بسیاری از مشکلاتش حل می‌شود. از طرفی حضور هواداران در تمرینات بسیار تاثیرگذار است. خودمان هم دوست نداریم در تهران باشیم اما ظاهرا چاره‌ای نیست اراده و امکان وجود ندارد و از دست ما هم کاری بر نمی‌آید‌.»

تکذیب دستیار خارجی
این تنها مشکل تیم نساجی طی چند روز اخیر نیست. شاگردان مهدی رحمتی از ابتدای فصل تاکنون عملکرد چندان خوبی از خود نشان ندادند، حتی می‌توانیم بگوییم که آنها در لیگ قهرمانان آسیا موفق‌تر ظاهر شدند. از این رو وقتی مدیرعامل باشگاه ادعا می‌کند اگر رحمتی بخواهد برای او مربی خارجی خواهد آورد این ذهنیت به وجود می‌آید که شاید مسئولان باشگاه از عملکرد فنی راضی نیستند و می‌خواهند با آوردن یک دستیار خارجی شرایط متفاوتی را در تیم ایجاد کنند. درودگر چنین نظری ندارد؛ او بر این باور است که تیم نیازی به تقویت ندارد و فقط کمی آرامش می‌خواهد. وی به ما گفت: «چنین فکری نمی‌کنم و وارد مسائل فنی نمی‌شوم، چون مسئول فنی تیم فرد دیگری است. تیم ما از نظر روحی بهتر می‌شوند. از بازی با تراکتور خیلی لطمه خوردیم، زمانی که داور در بازی با تراکتور آن تصمیمات را گرفت بیشترین صدمه را به تیم ما زد. باید این مشکلات را پشت سر بگذاریم.»
وی در ادامه فشردگی مسابقات را یکی از دلایل افت تیمش عنوان کرد و به «فرهیختگان» گفت: «برگزاری هر چهار روز یک بازی فشار زیادی به تیم ما آورده است. نساجی از ۲ بازی یک امتیاز گرفته، سپاهان هم شرایط مشابه ما دارد و پرسپولیس از ۲ بازی ۲ امتیاز گرفته است. می‌بینید که شرایط تقریبا مشابه است در چنین مواقعی با شوک نمی‌تواند شرایط را تغییر داد. متاسفانه اتفاقاتی که در لیگ رخ می‌دهد، باعث شده با یک شوک ساده نتوانیم تیم را به شرایط عادی برگردانیم. درواقع تیم ما احتیاج به احیا دارد. بااین‌حال به مربی و بازیکنان‌مان اعتقاد داریم و منتظر ادامه موفقیت‌آمیز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هستیم. من فکر می‌کنم در لیگ نیز اگر اشتباهات اجازه دهد شرایط بهتری پیدا می‌کنیم.»

مرتبط ها