کد خبر: 87595

دولت بایدن فرمانده عملیات نسل‌کشی در غزه است، مانند همه دولت‌های قبلی آمریکا؛

۷۵ سال هالووین

اعزام ناوها و جنگنده‌های آمریکایی به منطقه، سفر جو بایدن رئیس‌جمهور، لوید آستین وزیر دفاع و سه سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، ارسال چندین محموله تسلیحاتی و انتقال فرماندهی سنتکام به اسرائیل و فرماندهی عملیات علیه غزه توسط نیروهای عملیات ویژه آمریکا نشان می‌دهد که این آمریکا است که به جای رژیم‌صهیونیستی در حال جنگ با فلسطین است.

سیدمهدی طالبی، خبرنگار گروه جهان‌شهر: اعزام ناوها و جنگنده‌های آمریکایی به منطقه، سفر جو بایدن رئیس‌جمهور، لوید آستین وزیر دفاع و سه سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، ارسال چندین محموله تسلیحاتی و انتقال فرماندهی سنتکام به اسرائیل و فرماندهی عملیات علیه غزه توسط نیروهای عملیات ویژه آمریکا نشان می‌دهد که این آمریکا است که به جای رژیم‌صهیونیستی در حال جنگ با فلسطین است. گفته می‌شود سفرهای متعدد «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس و «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا به تل‌آویو نیز با اصرارهای بی‌امان دولت بایدن صورت گرفته است. در کنار حمایت‌های سیاسی، دولت بایدن میزان حمایت‌ها از رژیم را چهار برابر بیشتر کرده است. تل‌آویو که سالیانه 3.8 میلیارد دلار کمک از واشنگتن دریافت می‌کرد، قرار است علاوه‌بر آن، 14.5 میلیارد دلار به شکل فوری دریافت کند. دوسوم این کمک‌ها نظامی هستند و مقصدی جز «کشتار بیشتر مردم» ندارند.
فراتر از اهدای هزاران تن بمب، واشنگتن مقر یکی از شش ستاد فرماندهی نظامی خود در سراسر جهان را به سرزمین‌های اشغالی منتقل کرده است. هرکدام از این ستادها، مسئولیت کنترل یک قاره یا منطقه بزرگ را برعهده دارند. مقر اصلی تمام شش فرماندهی در خارج از منطقه ماموریت واقع شده است به جز «ستاد فرماندهی اروپایی ایالات متحده آمریکا» که در اشتوتگارت آلمان است. آمریکا مقر اصلی «ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا» را که در پایگاه هوایی مک‌دیل، ایالت فلوریدا واقع شده است، به دلیل فروپاشی نظامی رژیم به سرزمین‌های اشغالی منتقل کرده است. تمام فرماندهان اصلی این ستاد از آمریکا و پایگاه هوایی العدید قطر که قرارگاه خط مقدم این نیروست، نیز به مقر جدید فرخوانده شده‌اند. این فرماندهی که به‌طور مخفف «سنتکام» نامیده می‌شود، وظیفه حفاظت از منافع آمریکا در غرب آسیا، آسیای میانه و شاخ آفریقا را برعهده دارد. این اقدام برخلاف سنت فرماندهی مناطق توسط آمریکاست که تماما در مناطقی که آرام تلقی می‌شوند، مستقرند. از این‌رو تا پیش از انتقال مقر سنتکام، تنها آمریکا (چهار ستاد فرماندهی) و آلمان (دو ستاد فرماندهی) میزبان این مقرها بودند. حالا اما رژیم در اوج بی‌ثباتی میزبان یک ستاد فرماندهی شده است. همراه فرماندهان ارشد سنتکام، دست‌کم پنج هزار سرباز آمریکایی نیز عازم فلسطین شده و به همراه نیروی زمینی رژیم در اطراف غزه اردو زده‌اند. نیروهای ویژه آمریکایی هدایت نیروی زمینی ارتش رژیم را در عملیات زمینی در غزه برعهده دارند.
داگلاس مک‌گریگور، مشاور سابق پنتاگون در جریان اولین تلاش نیروهای مشترک آمریکا و رژیم برای ورود به غزه در گفت‌وگو با تام کارلسون، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی در شبکه «ایکس» گفته بود تعدادی از نیروهای ویژه آمریکایی در جریان این نبرد کشته شدند. مقامات دولت بایدن، این روزها دیگر ابایی از اینکه جنگ را آنها مدیریت می‌کنند، ندارند. پنجشنبه گذشته «پت رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) صراحتا گفت که آمریکا از «آتش‌بس» که به حماس «زمان کافی برای تجدید قوا» می‌دهد، «حمایت» نمی‌کند. او مدعی شده «این امر شهروندان اسرائیلی و دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهد.» مجموع این شرایط نشان می‌دهد این جنگ بیش از آنکه جنگ بین رژیم‌صهیونیستی و فلسطین باشد، جنگ بین آمریکا و فلسطین است.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.

مرتبط ها