کد خبر: 87566

ماجرای سوختن غیرنظامیان اسرائیلی در ۷ اکتبر چه بود؟

دروغ دیگری که از رژیم افشا شد + فیلم و تصاویر

در ارتباط با 7 اکتبر، ارتش اسرائیل در مصاحبه‌ای به تخریب و سوختن منازل بتونی، کشته و سوخته شدن غیرنظامیان و نوزادان اسرائیلی توسط حماس اشاره کرده بود. حالا اصل جریان را از زبان نیروهای اسرائیلی در رسانه‌های اسرائیلی بشنوید.

تووال اسکاپا، نیروی امنیتی IDF، در مصاحبه با مجله هارتص می‌گوید:« آنروز وقتی نا‌امیدی بر ما چیره شد، فرماندهان مجبور شدند تصمیم سختی بگیرند و با تانک به نیروهای حماس و همینطور اسیران اسرائیلی شلیک کنند! در این صحنه ۱۱۲ غیر نظامی اسرائیلی توسط ارتش اسرائیل کشته شد.»

تووال اسکاپا، نیروی امنیتی IDF، در مصاحبه با مجله هارتص می‌گوید؛ آنروز وقتی نا‌امیدی بر ما چیره شد، فرماندهان مجبور شدند تصمیم سختی بگیرند و با تانک به نیروهای حماس و همینطور اسیران اسرائیلی شلیک کنند! در این صحنه ۱۱۲ غیر نظامی اسرائیلی توسط ارتش اسرائیل کشته شد.

 

در جایی دیگر، شبکه وابسته به وزارت خارجه اسرائیل، i24، اقرار کرد که اکثر منازل در آن منطقه «بیئری» توسط تانک مورد حمله قرار گرفته و رد چرخهایی شبیه به تانک روی چمن‌هاست. مسلما حماس تانکی در اختیار ندارد.

در واقع ارتش اسرائیل در این منطقه از روی فلاکت تصمیم به حمله به مناطق پس گرفته شده توسط حماس که همچنین محل نگهداری اسرای اسرائیلی شده حمله کند.

یکی از شرکت کنندگان در فستیوال نوا، به نام «یاسمین پورات» در مصاحبه رادیوی اسرائیلی اقرار کرده که وقتی نیروهای اسرائیلی سر رسیدند، همه از جمله گروکان‌های اسرائیلی را کشتند. مثلا ۲ تانک به خانه‌ای کوچک اسرائیلی شلیک کردند. آنها اسرای اسرائیلی از جمله شوهرم را کشتند.

برای همین منازل در منطقه «بئیری» به این شکل درآمد و متعاقبا تصاویر غیر نظامیان سوخته اسرائیلی منتشر شد.

داستان اینجا تمام نمی‌شود. یک خلبان اسرائیلی در مصاحبه خود با خبرگزاری اسرائیلی Mako اعتراف کرده ارتش اسرائیل توسط هلیکوپترهای آپاچی خودروهای حماس که در حال انتقال اسرای اسرائیلی به غزه بوده را مورد هدف قرار داده.

اسرائیل همینطور شرکت کنندگان در فستیوال نوا که در حال فرار بودند را با نیروهای مقاومت اشتباه گرفته و آنها را مورد هدف قرار داده؛ دانیل ریچال از اسرائیلی‌های داخل فستیوال گفته نیروهای اسرائیلی ما را هدف گرفتند.

سیدحسن نصرالله گفت:«بیشتر کسانی که گفتند غیرنظامی بودند و توسط حماس کشته شدند، در واقع با سلاح‌های اسرائیلی کشته شدند.»