کد خبر: 86996

نشست درسازمان ملل و موضوع فلسطین؛

امیرعبداللهیان: آمریکا بجای فرستادن بمب و موشک به اسرائیل باید به دنبال خاتمه مخاصمه باشد + فیلم

امیرعبداللهیان در مجمع عمومی سازمان ملل دامن زدن آمریکا به جنایات اسرائیل را شدیدا محکوم کرد وی ضمنا هشدار داد که نسل کشی در غزه فورا توقف شود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه ایران در مجمع عمومى سازمان ملل:

حدود ۳ هفته است که شاهد جنایات اسرائیل در غزه و کرانه باختری هستیم. امروز آمریکا و کشورهای غربی حمایت کننده کشتار اسرائیل هستند. آمریکا بجای فرستادن بمب و موشک به اسرائیل باید به دنبال خاتمه مخاصمه باشد.آمریکا ده ها بار از انجام وظایف شورای امنیت جلوگیری کرده است. آمریکا به عنوان حامی بی قید و شرط اسرائیل عامل شکست های سازمان ملل به ویژه شورای امنیت در احقاق حقوق فلسطینیان شده.

از مقر سازمان ملل به جنگ افروزان اسرائیلی و حامیان آن، دولتمردان و نظامیان آمریکا که اکنون مدیریت نسل کشی در فلسطین را در دست دارند صریحاً می گویم ما از گسترش و دامنه جنگ در منطقه استقبال نمیکنیم اما هشدار میدهم اگر نسل کشی در غزه ادامه یابد، خود از این آتش در امان نخواهند ماند. آنجا خانه ماست، غرب آسیا منطقه ماست. در امنیت خانه با هیچ طرفی تعارف نداریم.

ما نسبت به پیامدهای غیرقابل کنترل حمایت های نامحدود مالی، تسلیحاتی و عملیاتی کاخ سفید از رژیم تل آویو که منجر به گسترش شدت بمباران غیرنظامیان و زنان و کودکان فلسطین در غزه و کرایه باختری شده است ، قویا هشدار می دهیم.

 

مرتبط ها