کد خبر: 86852

واعظ‌آشتیانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مشکل اصلی ورزش مدیران ناکارآمد هستند

اظهارنظر عجیب و ناپخته محمدحسین کنعانی‌زادگان درمورد وارد کردن خودروی 100میلیارد تومانی اش واکنش‌های مختلفی را در جامعه به همراه داشت. طرفداران فوتبال در فضای مجازی این صحبت کنعانی را نوعی فخر فروختن تحلیل کردند و مقابل آن موضع گرفتند. در این میان ورزشکاران رشته‌های دیگر نیز به شکل دیگری راجع به این مساله واکنش نشان دادند و صحبت از تبعیض ناعادلانه‌ای کردند که بین آنها و بازیکنان تیم ملی در دریافت پاداش‌ها قهرمانی وجود دارد، که از سوی برخی بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال هم بی‌پاسخ نماند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: اظهارنظر عجیب و ناپخته محمدحسین کنعانی‌زادگان درمورد وارد کردن خودروی 100میلیارد تومانی اش واکنش‌های مختلفی را در جامعه به همراه داشت. طرفداران فوتبال در فضای مجازی این صحبت کنعانی را نوعی فخر فروختن تحلیل کردند و مقابل آن موضع گرفتند. در این میان ورزشکاران رشته‌های دیگر نیز به شکل دیگری راجع به این مساله واکنش نشان دادند و صحبت از تبعیض ناعادلانه‌ای کردند که بین آنها و بازیکنان تیم ملی در دریافت پاداش‌ها قهرمانی وجود دارد، که از سوی برخی بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال هم بی‌پاسخ نماند. در این میان مسئولان ارشد ورزش کشور و تصمیم‌گیرندگان اصلی در پرداخت پاداش‌ها به قهرمانان ملی سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی از خود نشان نداده‌اند. اگرچه آنها حتی به وعده خود مبنی‌بر پرداخت پاداش‌هایی که برای مدال‌آوران در بازی‌های آسیایی هانگژو تعیین کرده بودند هم عمل نکردند و این موضوع خودش یکی از عواملی بود که باعث شد شاهد مشاجره‌های لفظی برخی ورزشکاران فعلی و سابق کشورمان در فضای مجازی باشیم. اما در این میان واعظ‌آشتیانی، کارشناس ورزش کشورمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره جو ایجادشده صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.

*واقعا نامنصفانه است که یک تبعیض فاحش را به این شکل ببینیم که تعدادی از بازیکنان تیم ملی شرایطی برایشان به‌وجود بیاورند که بتوانند خودروی فوق‌العاده گرانقیمت را وارد کشور کرده و سود کلانی از آن بهره‌مند شوند اما یک‌سری از قهرمانان مدال آور در سطح جهانی و آسیایی حتی از دریافت پاداش‌هایی که به آنها وعده داده شده بود، محروم شوند. 
*نباید رشته‌های غیرفوتبالی نادیده گرفته شوند. در خیلی از رشته‌های انفرادی یک ورزشکار برای اینکه بتواند مدال جهانی بگیرد خیلی سختی‌ها را پشت سر می‌گذارد و درنهایت هم موفق می‌شود پرچم کشورمان و سرود ملی را در رقابت‌های مهم جهانی به نمایش بگذارد. 
*ما از لحاظ فرهنگی به کجا داریم می‌رویم که این صحنه‌ها را در ورزش کشورمان می‌بینیم. یک نهیب مسئولان به خودشان بزنند که چرا شاهد چنین اتفاقاتی در این سال‌ها بوده‌ایم. آنها شده بنشینند و آسیب‌شناسی کنند که چرا تعدادی از ورزشکاران قهرمان ما تابعیت کشور دیگری را می‌گیرند؟
*واقعیت امر این است که تعداد زیادی از مدیران فدراسیون‌های افراد کارآمدی نیستند. 
برای خواندن متن کامل گفت‌وگو، اینجا را بخوانید.

مرتبط ها