کد خبر: 86832

مهشید امیرشاهی نویسنده و روزنامه‌نگار پیشین؛

اسرائیل دشمن ایران است

خانم مهشید امیرشاهی، همسر اسبق مرحوم مهرجویی، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار پیشین که سالهای متمادی است در آمریکا زندگی می‌کند، روز گذشته متنی را در دفاع از مردم غزه و چشم طمع اسرائیل به ایران منتشر کرد

حسن نعمتی، خبرنگار: خانم مهشید امیرشاهی، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار پیشین که سالهای متمادی است در آمریکا زندگی می‌کند، روز گذشته متنی را در دفاع از مردم غزه و چشم طمع اسرائیل به ایران منتشر کرد. یک بخش این مطلب بلند، اختصاص به این نکته دارد که سیستم پروپاگاندای اسرائیل چگونه برخی از ایرانیان را گول زده است. این بخش از یادداشت خانم امیرشاهی را بخوانید:  
                                       

« اسرائیل دشمن ایران است. دشمن زادگاه ما و خاک پدران ما که تک تک ما پاسدار و پرستارش هستیم. دلبری‌های اسرائیل از ایرانیان به ویژه از آنهایی که در خارج کشورند، به هر شکل که بروز کند مثلاً : ابراز هم‌دلی، دادن دلگرمی و وعده و وعید، تشویق به مخالفت بیشتر با رژیم، طرفداری از حقوق زنان، اظهار خشنودی و ارسال عریضۀ تبریک به مناسبت موفقیت، دادن تسلیت از گرفتاری، اشتیاق آزادی و بهروزی برای مردم ایران، و … جملگی تظاهر است و تزویر و تقلب.

اسرائیل کمر به ویرانی ایران بسته است و نمی‌توان ایرانیان را خواست و ایران را نخواست. اسرائیل از میان خودفروختگان،  خدمتگزارانی دارد و از میان آنها عده‌ای مُبلغ فارسی‌زبان که گاه تاریخچۀ کورش و بزرگواریش را نسبت به یهودیان برایتان نقل می‌کنند و گاه افسانۀ استر و کشتار ایرانیان را.

... بدانید اسرائیل به ما مِهری ندارد و در پی دوستی با ایرانیان نیست. از مشاهدۀ شمار کشتگان، نحوۀ انتقام‌جویی و وسعت خرابی در غزه باید بیاموزیم که کینه‌توزیش چگونه بروز می‌کند. بارها در گذشته و مکرر از ابتدای حملات خانمان‌سوز اخیر در غزه، هر دری به تخته‌ای خورده است اسرائیل اسم ایران را به میان کشیده است و همدستانش هم به آن پژواک داده‌اند.

بدانید اسرائیل به ایران کینه دارد و از خواب و خیال‌های اوست که با همین شدت و قساوتی که شاهدش هستیم با ایران برخورد کند. تصور غافل ماندن ایرانیان از این نکته ریشۀ پریشانی خاطر من است.»

مرتبط ها