کد خبر: 86432

در اردوی تیم ملی در اردن چه گذشت؟

قلعه‌نویی: در حد اسم‌تان نباشید، موفق نمی‌شویم

تیم ملی فوتبال در حالی عنوان قهرمانی تورنمنت اردن را به خود اختصاص داد که بعد از حضور امیر قلعه‌نویی در راس کادرفنی تیم ملی، این دومین قهرمانی پیاپی این تیم در تورنمنت‌هایش بود تا شاگردان قلعه‌نویی در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با این دو قهرمانی با سر و شکلی منسجم و متحدتر، در پی تحقق رویای کسب عنوان قهرمانی آسیا بعد از حدود نیم قرن به این رقابت‌ها برسد.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم ملی فوتبال در حالی عنوان قهرمانی تورنمنت اردن را به خود اختصاص داد که بعد از حضور امیر قلعه‌نویی در راس کادرفنی تیم ملی، این دومین قهرمانی پیاپی این تیم در تورنمنت‌هایش بود تا شاگردان قلعه‌نویی در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با این دو قهرمانی با سر و شکلی منسجم و متحدتر، در پی تحقق رویای کسب عنوان قهرمانی آسیا بعد از حدود نیم قرن به این رقابت‌ها برسد. تیم ملی خردادماه در ازبکستان عنوان قهرمانی جام کافا را کسب کرد و حالا حدود چهار ماه بعد نیز با دست پر از اردن بازگشت تا خود را برای رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2026 و سپس جام ملت‌های آسیا آماده کند. در گزارشی به بررسی اینکه در کشور اردن و در جریان تورنمنت برگزارشده در این کشور چه گذشت، می‌پردازیم.
تیم ایران درحالی در بازی اول این تورنمنت موفق شد میزبان را با شکست بدرقه کند که نمایش جالبی را در این دیدار ارائه نداد. شکاف‌های خط دفاعی، ضعف ساختار دفاعی، فاصله زیاد بین خطوط و اتوبانی که در سمت چپ تیم ملی به وجود آمده بود، همه نقاط تاریکی بودند که درصورتی‌که اردنی‌ها از فرصت‌شناسی برخوردار بودند می‌توانستند جلوی صعود ایران به فینال رقابت‌ها را بگیرند. در هر صورت این دیدار با برتری سه گله تیم ملی به پایان رسید. به نظر می‌رسد از آنجایی که برای این بازی هنوز تیم ملی آن چنان شکل لازم را به خود نگرفته و تمرینات کافی نیز برای هماهنگی و انسجام گروهی برگزار نشده بود؛ بازیکنان تیم ملی از لحاظ ذهنی برای دیدار ابتدایی با مشکلاتی مواجه شده و چه‌بسا حریف را هم دست‌کم گرفته تا این دیدار برای تیم ملی ایران بازی خوبی از لحاظ فنی از آب درنیاید. این درحالی است که در بین دو بازی قلعه‌نویی سعی می‌کند تا بیشتر از لحاظ ذهنی و سپس با اقدامات فنی، ملی‌پوشان را آماده کرده تا او و کادرش در دیدار با قطر به آنچه که از بازیکنانش می‌خواهند برسند. در این دیدار درواقع بازیکنان در همان سازمانی که تیم در فاصله بین دو بازی در آن تمرین کرده بود، خودشان را با تفکرات کادرفنی وفق داده و نمایش بسیار بهتری را نسبت به بازی اول از خود ارائه می‌دهند.
البته در برخی از مراحل تمرینی و به‌خصوص قبل از آغاز تمرین، قلعه‌نویی به بازیکنانش یادآوری می‌کند که همه باید بدوند و زحمت بکشند تا تیم موفق باشد. او تاکید می‌کند که همه بازیکنان باید به اندازه اسم‌شان بازی کنند در غیر این صورت اگر هر بازیکنی از اسمش کمتر باشد، طبیعتا کار ایراد پیدا کرده و موفقیتی هم در کار نخواهد بود.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.

مرتبط ها