کد خبر: 86388

درادامه محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اعلام شد؛

حمایت اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران از مردم غزه

در بخشی از این بیانیه آمده است: جنایات ناشی از هفت دهه تجاوز و غصب رژیم صهیونسیتی باید در محاکم بین‌المللی مورد رسیدگی قرار گیرد و جنایتکاران آن باید به دادگاه صالحه سپرده شوند.

بِسْمِ‏ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏

بیانیه اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

قال الله تعالی: وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآیَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ (آیه ۲۲ سوره سجده)
رژیم صهیونیستی بعد از شکست بی‌سابقه و مفتضح امنیتی ، اطلاعاتی ، سیاسی و نظامی خود در عملیات غافلگیرانه و غرورآفرین «طوفان الاقصی» ، در اقدامی جنون آمیز مردم مظلوم غزه را هدف و سیاست نسل کشی و کوچاندن مردم از خانه های خود را در دستورکار قرارداده است . هدف قرار دادن بیمارستان‌ها ، دانشگاهها ،مناطق مسکونی از راه دور و با توپخانه و جنگنده ها و بمب های غیرمتعارف و ممنوعه و قطع آب و برق مردم غزه در سکوت مرگ‌آلود مجامع بین‌المللی و نهاد‌های حقوق بشری نه تنها نمی تواند تصویر واقعی رژیم ضعیف و آسیب پذیر صهیونیستی را پنهان کند، بلکه بیش از پیش عجز و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی از رویارویی مستقیم با نیروهای مقاومت را می نمایاند . 7 اکتبر 2023 تمامی تصویرسازی های رژیم غاصب صهیونیستی در فیلم و سریال ها از قدرت کاذب و شکست ناپذیریری این رژیم را نابود و به همه اثبات کرد که دیوارهای بتنی و سنسورهای آشکار و پنهان و گنبد آهنین و سلاح های پیشرفته دریافتی از آمریکا ، نه امنیت اشغالگران را تامین و نه نیروهای مقاومت و مردم زندانی در زندان بزرگ غزه را از بازپس گیری و انتقام و دفاع از سرزمین شان منصرف می کند. اگر چه رژیم غاصب اسراییل در طوفان الاقصی و اقدام غافلگیرانه و عملیات غرورآفرین نیروهای مقاومت، امواج سهمگینی از خسارات و تلفات را تجربه کرده و با شکست هیمنه شکست‌ناپذیری این رژیم جعلی و قدرت پوشالی آن ، تلخی بی‌پایانی را چشیده است، اما شروع درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطینیان نمی تواند بمباران غزه را توجیه کند، بلکه پاسخ نیروهای مقاومت به 75 سال اشغالگری و جنایت و کشتار مردم فلسطین ، ترور، تخریب، غصب سرزمین، آواره­ سازی، کشتار دسته­ جمعی و محاصره هفده ساله قریب به دو میلیون انسان بی­گناه در باریکه غزه و محروم­ سازی آنان از کمترین امکانات حیاتی و تلاش برای رهایی و احقاق حق است . ما اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران علت اصلی وضع موجود را غصب ظالمانه صهیونیست ها و تمکین نکردن آنان به حقوق حداقلی مندرج در قطعنامه های سازمان ملل و چشم بستن سازمان های بین المللی و نخبگان به جنایات رژیم اشغالگر اسراییل می دانیم و ضمن اعلام حمایت کامل از مقاومت و نیز محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی و درخواست از همه مجامع بین المللی و دولت ها برای وادار کردن این رژیم برای توقف کشتار مردم غزه ، اعلام می‌داریم:
1-اقدامات رژیم اشغالگر قدس نقض همه قوانین بین­ المللی از قبیل کنوانسیون لاهه 1907، کنوانسیون ژنو 1949 درخصوص حفاظت از اشخاص غیرنظامی در زمان جنگ، معاهده بین‌المللی محو همه اشکال تبعیض نژادی، میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی 1966 و ... است. 2-جنایات ناشی از هفت دهه تجاوز و غصب رژیم صهیونسیتی باید در محاکم بین‌المللی مورد رسیدگی قرار گیرد و جنایتکاران آن باید به دادگاه صالحه سپرده شوند. 3-استفاده گسترده از سلاح‌های ممنوعه در جنگ باید به شدت محکوم شود و مسببان و حامیان آن پاسخگوی اقدامات ننگین خود باشند. 4-حمایت آمریکا و کشورها‌‌‌ی غربی از تجاوزات آشکار رژیم اشغالگر اسرائیل علیه موجودیت، هویت و حقوق مسلم مردم فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت یک ملت، نشان‌دهنده مشارکت آنان در «جنایت علیه بشریت» و «جنایات جنگی» است و آنان در مقابل وجدان بشریت و تعهدات خود در قبال حقوق بین‌الملل بشر مسئول‌اند و باید پاسخگو باشند. 5-از سازمان ملل متحد و ارگان‌ها‌‌‌ی تابعه، سازمان همکار‌‌‌ی اسلامی و سایر سازمان‌ها‌‌‌ی بین المللی ، سازمان‌ها‌‌‌ی مدنی و غیر دولتی درخواست می‌شود صدا‌‌‌ی رسا‌‌‌ی مردم مظلوم فلسطین در منطقه و جهان در احقاق حق خود علیه اشغالگر‌‌‌ی رژیم اسرائیل باشند. 6-از همه دولت­ های عربی و اسلامی، چهره­ های تأثیرگذار و همه آزادی خواهان جهان و سازمان­ های بین­ المللی و حقوق بشری می­ خواهد که ضمن هوشیاری در برابر دوگانه مزوّرانه «ظلم – مظلوم­نمایی» این رژیم سفاک، در برابر این جنایات هولناک سکوت و مصلحت ­سنجی را کنار گذاشته و ضمن محکومیت صریح و قاطع اقدامات ددمنشانه این رژیم، حمایت کامل و عاجل سیاسی، مادی و معنوی از مجاهدان فلسطینی و مردم مظلوم غزه به عمل آورند. 7-تحقیق و تحلیل منصفانه و عادلانه ریشه‌‌‌ها‌‌‌ی بزرگترین بحران خاورمیانه و جهان ، وظیفه تمامی دانشگاهیان و مراکز علمی است . 8-رفتار دوگانه قدرت‌ها‌‌‌ی جهانی در مقابل رژیم آپارتاید بویژه در موضوع توسعه تجاوزکارانه شهرک‌ها‌‌‌ی یهود‌‌‌ی‌نشین در اراضی فلسطین و جنایات شهرک نشین‌ها علیه مردم بیگناه فلسطین یکی از عوامل مهم ادامه اشغال و توسعه طلبی‌‌‌ها‌‌‌ی رژیم صهیونیستی است. 9-پایان بخشیدن به چرخه خشونت، کاهش آلام مردم بی گناه و بی دفاع بویژه کودکان و سالخوردگان از هر گروه و مذهب در درجه اول و همچنین همکار‌‌‌ی در اجرا‌‌‌ی قطعنامه‌‌‌ها‌‌‌ی سازمان ملل به ویژه در باب رعایت اصول حقوق بین‌الملل، حقوق بشر توسط رژیم غاصب اسرائیل، وظیفه همگان در شرایط سخت جار‌‌‌ی است. 10-شناسایی حق مشروع مردم فلسطین می‌تواند صلح ، آشتی، تعامل و همزیستی مسالمت آمیز را به منطقه بازگرداند.

اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

مرتبط ها