کد خبر: 86353

امیری به بازی با استقلال هم نمی‌رسد؛

بازگشت گولسیانی به ترکیب تحت‌الشعاع بازی تیم ملی

سازمان لیگ درنهایت ورزشگاه سردار آزادگان قزوین را محل برگزاری بازی رفت پیکان و پرسپولیس اعلام کرد تا این بازی به‌خاطر آماده نبودن ورزشگاه‌های پایتخت به هر دلیل لغو نشود. چه‌بسا اگر بازی‌ها تا نیم‌فصل قرار نبود به‌صورت فشرده برگزار شود دیدار اشاره شده نیز به تعویق می‌افتاد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: سازمان لیگ درنهایت ورزشگاه سردار آزادگان قزوین را محل برگزاری بازی رفت پیکان و پرسپولیس اعلام کرد تا این بازی به‌خاطر آماده نبودن ورزشگاه‌های پایتخت به هر دلیل لغو نشود. چه‌بسا اگر بازی‌ها تا نیم‌فصل قرار نبود به‌صورت فشرده برگزار شود دیدار اشاره شده نیز به تعویق می‌افتاد. در این میان حتی پرسپولیس درخواست به تعویق افتادن 24‌ساعته بازی را هم به‌خاطر دیر اضافه شدن ملی‌پوشانش نداشت، از این جهت که سرخپوشان در تاریخ دوم آبان مجبور هستند سومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را مقابل استقلال‌تاجیکستان انجام دهند و یحیی ترجیح داد تیمش فرصت بیشتری برای ریکاوری داشته باشد. ناگفته نماند که طبق برنامه ارائه شده از سوی سازمان لیگ تمام بازی‌های باقی‌مانده تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تا نیم‌فصل پنج روز یک‌بار برگزار خواهد شد، به این دلیل که قرار نیست حتی یک بازی از نیم‌فصل اول بعد از جام ملت‌ها برگزار شود.

امیری نیست، تلاش برای رسیدن ترابی و سرلک
پرسپولیس برای بازی با پیکان وحید امیری، مهدی ترابی و میلاد سرلک را به‌طور قطع در اختیار نخواهد داشت و یاسین سلمانی هم به‌نوعی این فصل از مسابقات را باید از خانه تماشا کند. در این میان تلاش کادر پزشکی این است که ترابی و سرلک برای بازی با استقلال‌تاجیکستان در اختیار کادرفنی قرار بگیرند. روند بهبودی هر دو بازیکن تا الان خوب پیش رفته و هر دو شانس زیادی برای حضور در بازی آسیایی تیم‌شان دارند، اما شرایط امیری مطلوب نیست. بازیکنی که قرار بود یک هفته بعد از مصدومیت (به ادعای علیرضا بیرانوند) به میادین برگردد اما نه‌تنها به بازی با الدحیل نرسید، بلکه هنوز شرایط بازی کردن را پیدا نکرده است. از قرار معلوم عجله امیری برای بازگشت زودهنگام به میادین کار دستش داد و به همین خاطر دوره درمانش طولانی شده است.

نگاه ویژه یحیی به ترکیب تیم ملی
پرسپولیس در این اردوی تیم ملی برخلاف دفعات قبل فقط سه نماینده داشت، از این جهت که ترابی، امیری، سرلک و سلمانی همگی مصدوم هستند. در بین نفرات ملی‌پوش سرخپوشان احتمال اینکه هر سه نفر آنها در بازی با قطر در ترکیب تیم ملی باشند، وجود داشت. از این رو یحیی گل‌محمدی نگاه ویژه‌ای به ترکیب شاگردان قلعه‌نویی داشت تا بتواند ترکیب تیمش را برای بازی با پیکان بر این اساس بچیند. در‌واقع وقتی پورعلی‌گنجی در بازی با قطر در ترکیب ثابت تیم ملی قرار گرفت، یحیی احتمالا به‌جای او از گولسیانی در بازی با پیکان استفاده خواهد کرد. از این جهت که فاصله دو بازی ایران با قطر و پرسپولیس با پیکان به 48 ساعت هم نمی‌رسد و به این خاطر یحیی مجبور است به بازیکنی که در مقابل قطر فیکس بوده، استراحت دهد. البته این مورد شامل علیرضا بیرانوند نمی‌شود؛ چراکه او دروازه‌بان است و کمتر در بازی تحت فشار قرار می‌گیرد.

میزبانی در ورزشگاه شهید کاظمی جدی نیست
بازدید سهیل مهدی از ورزشگاه شهید کاظمی باعث شد خیلی‌ها فکر کنند که پرسپولیس عزم خود را جزم کرده تا در این ورزشگاه از حریفان لیگ برتری خود میزبانی کند. اما واقعیت امر این است که این ورزشگاه ایرادات زیادی دارد که بر‌طرف کردن آن زمان‌بر خواهد بود و هم اینکه هزینه زیادی را متوجه باشگاه پرسپولیس خواهد کرد. از طرفی زمین چمن این ورزشگاه با آغاز فصل بارش باران و برف کیفیت فعلی خود را از دست خواهد داد و اگر قرار باشد بازی‌های پرسپولیس هم به‌اضافه تمرینات در این محل برگزار شود، آن وقت خیلی زود کیفیتش را از دست داده و فرصت ترمیم هم نخواهد داشت. از این رو خود یحیی گل‌محمدی نیز چندان موافق این موضوع نیست. مهم‌تر از همه اینکه شورای تامین بسیار بعید است با میزبانی پرسپولیس در این ورزشگاه موافقت کند و این موردی است که سازمان لیگ قرار است آن را پیگیری کند. چنانچه این مجوز صادر شود آن وقت باشگاه پرسپولیس برای برطرف کردن ایرادات مدنظر سازمان لیگ اقدام خواهد کرد که شاید این موضوع تا پایان سال و حتی بعد از آن هم طول بکشد.
پرسپولیس، کیش را بررسی می‌کند
پرسپولیس فعلا بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد کرد، اما اگر چمن این ورزشگاه زیر کشت برود و چنانچه ورزشگاه تختی تهران هم آماده نشده باشد آن وقت پرسپولیس مجبور است یک ورزشگاه جدید به سازمان لیگ جهت میزبانی از رقبایش معرفی کند. در این میان هیات‌فوتبال جزیره کیش به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داده که در این جزیره میزبان حریفان لیگ برتری خود باشد. پیشنهادی که البته به باشگاه استقلال هم شده است. در این مورد قرار است کادرفنی پرسپولیس با بررسی همه جوانب تصمیم‌گیری کنند.

در انتظار پاسخ خصوصی‌سازی
باشگاه پرسپولیس لیست همه هزینه‌های پیش‌روی خود را تحویل سازمان خصوصی‌سازی داده تا بعد از بررسی آنها در مورد برداشت این باشگاه از سپرده‌اش تصمیم‌گیری شود. این سازمان پیش از این برداشت از سپرده بورس را برای باشگاه پرسپولیس ممنوع کرده بود، اما اعضای هیات‌مدیره این باشگاه با تاکید بر اینکه شرایط تیم‌شان بسیار حساس است و با کمبود بودجه مواجه هستند، مصوب کردند که رقم دیگری تقریبا از 155 میلیارد سپرده برداشته شود. تا زمانی هم که این اجازه صادر نشود، درویش نمی‌تواند به اعضای تیمش پرداختی داشته باشد. این در شرایطی است که یحیی گل‌محمدی و شاگردانش سخت پیگیر پاداش‌های فصل پیش خود هستند. ضمن اینکه احتمالا تمام پاداش‌هایی که فصل پیش به سرخپوشان بابت برد در بازی‌ها تعلق گرفته از آپشن‌های قراردادشان کم شود؛ موردی که البته درویش در تلاش است مانع آن شود.

رابطه درویش و گل‌محمدی سردتر از همیشه
یحیی گل‌محمدی بعد از نوتیس‌هایی که برای فسخ قراردادش به باشگاه پرسپولیس داد و با بی‌توجهی رضا درویش مواجه شد، تصمیم گرفت تا مدتی با این مدیر مواجه نشود. از این رو او در جلسات اخیر هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم شرکت نکرد و در یکی از این جلسات هم مدیر‌ برنامه‌هایش را به باشگاه فرستاد. در همین راستا باز هم هیات‌مدیره از او دعوت کرد تا در نشست امروز آنها شرکت کند که تا دیشب پاسخ او منفی بود؛ هر‌چند در این بین یکی دو عضو هیات‌مدیره در تلاش برای آشتی دادن یحیی با درویش هستند. واقعیت امر این است که رابطه یحیی و درویش سردتر از همیشه است و شاید فقط ارائه پیشنهاد برای تمدید قرارداد از سوی مدیریت باشگاه پرسپولیس این شرایط را تغییر دهد. اتفاقی که هنوز رخ نداده، علی‌رغم اینکه برخی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس نه در رسانه‌ها بلکه فقط در جلسات برای تمدید قرارداد یحیی ابراز علاقه کرده‌اند. مطمئنا اگر قرار باشد شکاف به‌وجود آمده بین مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس روزبه‌روز عمیق‌تر شود، این تیم متضرر خواهد شد.

مرتبط ها