کد خبر: 86122

وزیر امور خارجه ایران در بیروت؛

امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درخصوص مناسبات دوجانبه و همچنین تحولات جاری فلسطین اشغالی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران شامگاه جمعه در بدو ورود خود به بیروت در جمع خبرنگاران گفت: امروز در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که کشورهای اسلامی،‌ مردم و دولت‌های اسلامی تداوم جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین را تحمل نخواهند کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه و پس از حضور در بغداد وارد بیروت شد، در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در بیروت، عنوان کرد: سلام و درودهای گرم خود و جمهوری اسلامی ایران را به زنان و جوانان و مردان مقاوم لبنان مقاوم و عزیز تقدیم می‌کنم.

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از نماینده نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به خاطر حضورش در فرودگاه و اظهاراتی که بیان کرد، از حضور نماینده حماس و اظهارات او و همچنین دیگر مقامات حاضر در فرودگاه از جمله نماینده جهاد اسلامی و مدیرکل تشریفات وزارت خارجه لبنان تشکر کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان امروز در بیرون در جمع خبرنگاران گفت: عملیات«طوفان الاقصی» در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی انجام شد. همچنین ایران به حمایت قاطعانه‌ی خود از مقاومت فلسطین ادامه می‌دهد.

امیرعبداللهیان افزود: گفت‌وگوها با عربستان در چارچوب استراتژی ما برای حمایت از فلسطین است. با توجه به ادامه تجاوزات، جنایات جنگی و محاصره غزه، باز شدن جبهه‌های دیگر یک احتمال واقعی است.

مرتبط ها