کد خبر: 85966

برنامه‌های تیم ملی تا بازگشت از اردن اعلام شد؛

هیجان‌انگیز مانند رویارویی با کی‌روش در امان

تیم ملی فوتبال ایران در‌حالی در تاریخ 21 مهرماه در نخستین دیدار خود در تورنمنت اردن به مصاف میزبان رقابت‌ها خواهد رفت که بنا بر تصمیم سرمربی تیم ملی فوتبال 23 بازیکن جهت حضور در اردوی تیم ملی و تورنمنت اردن به این تیم دعوت شدند.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم ملی فوتبال ایران در‌حالی در تاریخ 21 مهرماه در نخستین دیدار خود در تورنمنت اردن به مصاف میزبان رقابت‌ها خواهد رفت که بنا بر تصمیم سرمربی تیم ملی فوتبال 23 بازیکن جهت حضور در اردوی تیم ملی و تورنمنت اردن به این تیم دعوت شدند. البته بعدا با تصمیم قلعه‌نویی، صادق محرمی به‌دلیل مصدومیت در دیدار باشگاهی از فهرست تیم ملی در تورنمنت اردن کنار گذاشته شد و صالح حردانی جایگزین این بازیکن شد. بر همین اساس نخستین جلسه تمرینی تیم ملی فوتبال برای حضور در تورنمنت اردن روز گذشته در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد تا به این ترتیب فیفادی مهرماه رسما استارت بخورد.
در ادامه برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی فوتبال جهت حضوری قدرتمند در جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال کشورمان در تورنمنت چهار‌جانبه اردن شرکت می‌کند. شاگردان قلعه‌نویی قرار است امروز و فردا نیز تمرینات خود را در تهران ادامه داده و فردا 19‌ مهرماه بعد از تمرین راهی کشور اردن شوند. این تورنمنت با حضور تیم‌های ملی فوتبال ایران، عراق، اردن و قطر از 21 تا 24 مهرماه در ورزشگاه بین‌المللی شهر امان برگزار می‌شود. برنامه زمان‌بندی این رقابت ها به این شکل است که جمعه 21 مهرماه و در دیدار ابتدایی تیم‌های ملی عراق و قطر از ساعت 18 به‌مصاف می‌روند و سپس دیدار دوم را در همین روز تیم‌های ملی ایران و اردن از ساعت 21 برگزار خواهند کرد. دوشنبه 24 مهرماه نیز دیدار رده‌بندی از ساعت 18 و بازی فینال ساعت 21 برگزار می‌شود. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که در هر شرایطی امکان دارد در یکی از دو دیدار رده‌بندی یا فینال این رقابت‌ها، تیم ملی کشورمان به مصاف قطر، میزبان جام ملت‌ها و تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش برود. بر همین اساس و با اعلام کادرفنی تیم ملی به‌دلیل جلوگیری از پروازهای پیاپی و طولانی‌مدت و جلوگیری از خستگی و احتمال مصدومیت‌های بعدی، قسمت عمده‌ای از لژیونرهای دعوت شده به اردو در کشور اردن به سایر بازیکنان اضافه خواهند شد. این در حالی است که برخی دیگر مانند سردار آزمون راهی تهران شده و قرار است همراه با تیم ملی راهی اردن شوند. تیم ملی بلافاصله بعد از این رقابت‌ها به تهران بازخواهد گشت تا بازیکنان داخلی به جمع تیم‌های خود اضافه شده تا به این ترتیب رقابت‌های عقب‌افتاده هفته ششم لیگ برتر بدون‌مشکل و مانعی برگزار شود.
تیم ملی فوتبال ایران در ادامه برنامه‌های خود تا پیش از جام ملت‌های آسیا در فیفادی آبان‌ماه دو دیدار از سری رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2026 را برگزار خواهد کرد. به این ترتیب که 25 آبان 1402 تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها با برنده هنگ‌کنگ و بوتان دیدار خواهد کرد و 30 آبان شاگردان قلعه‌نویی در تاشکند با ازبکستان دیدار خواهند کرد. این در حالی است که طبق صحبت‌های نبی و قلعه‌نویی تیم ملی قرار است تا قبل از جام ملت‌های آسیا یک دیدار بزرگ ملی را در‌صورت صلاحدید کادر‌فنی در دستور‌کار قرار دهد. برهمین اساس شنیده می‌شود احتمالا تیم ملی در این دیدار به مصاف یکی از دو غول بزرگ شرق آسیا یعنی کره‌جنوبی یا ژاپن خواهد رفت. در این بین شنیده می‌شود ژاپنی‌ها درخواست کرده‌‌اند با توجه به نبود زمان، مسابقه‌ای تدارکاتی بدون لژیونرهای دو کشور برگزار شود.
یکی از مربیان تیم ملی درباره درخواست یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس مبنی‌بر لغو فیفادی مهرماه و اختصاص این روزها به رقابت‌های لیگ به «فرهیختگان» گفت: «این رقابت‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده و با تیم ملی ایران برای حضور در این رقابت‌ها هماهنگی‌ها به عمل آمده بود. درواقع برنامه این رقابت‌ها دست ما نبود که در آستانه اعزام بخواهیم سفرمان را لغو کنیم. ضمن اینکه هرکسی از منظر خودش به قضایا نگاه می‌کند. فیفادی از قدیم برای آماده‌سازی و برگزاری رقابت‌های ملی وجود داشته و الان هم هست و این روزها مخصوص تیم‌های ملی است. این صحبت‌ها همیشه بوده و هست و قابل احترام هم هستند اما هر کسی از منظر خودش به قضایا نگاه کرده و نظرش را می‌دهد.»
وی درباره احتمال تقابل تیم ملی ایران با قطر و رویارویی با کارلوس کی‌روش در این رقابت‌ها و اینکه آیا این بازی برای کادرفنی تیم ملی حساسیت خاصی خواهد داشت یا خیر، تاکید کرد: «این بازی هم مثل سایر دیدارهای تدارکاتی برای پیشبرد اهداف کادرفنی به‌شمار می‌رود و هیچ حساسیت خاصی برای این دیدار وجود ندارد. واقعیت امر این است که نه ما و نه هیچ‌کس دیگر در کادر تیم ملی و فدراسیون فوتبال به این مسائل اصلا فکر نمی‌کنیم. ما کارهای مهم‌تر دیگری داریم که برای ساختن تیمی قدرتمند به آنها برسیم.»
این مربی تیم ملی همچنین درباره اینکه پیش از این شنیده می‌شد سردار سیگنال داده است در‌صورتی‌که به اردوی تیم ملی دعوت شود به اردو نخواهد آمد، گفت: «با صلاحدید امیر قلعه‌نویی این بازیکن به اردو دعوت شده و اتفاقا بدون هیچ مشکلی هم به جمع ما اضافه شد. ضمن اینکه او هیچ‌وقت چنین سیگنالی نداده بود که اگر دعوت شود به اردوی تیم ملی نخواهد آمد. این حرف‌ها بیشتر از جنبه حاشیه‌سازی مطرح می‌شود و این در شرایطی هست که سردار همیشه با دل و جان به اردو آمده است. البته همه بازیکنان ما این شرایط را دارند و با همه وجود همیشه به اردوهای تیم ملی می‌آیند. ان‌شاءالله حاصل آن هم موفقیت برای تیم ملی در رقابت‌های پیش‌رو و به‌خصوص جام ملت‌های آسیا باشد.»

مرتبط ها