کد خبر: 85937

یک منبع در مقاومت فلسطین:

بخشی از ارتش صهیونیست‌ها در طوفان الاقصی با مقاومت همکاری کرد

یک مقام آگاه در گروه های مقاومت فلسطین، اطلاعات جدیدی از نفوذ این گروهها در بدنه ارتش رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی را در اختیار تسنیم قرار داده است.

تسنیم نوشته که همکاری بعضی گروه‌ها در بدنه ارتش اسرائیل «یکی از کلیدها»ی غافلگیری خیره‌کننده صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی بوده است.

به گفته این منابع، اگرچه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین از گذشته زیرساخت‌های رزمی و اطلاعاتی گسترده‌ای برای عملیات علیه صهیونیست‌ها تدارک دیده بودند، اما یکی از عوامل موثر نیز نفوذ مقاومت در بدنه ارتش اسرائیل بوده است. بدنه‌ای که از فساد و به هم‌ریختگی سران صهیونیست‌ها به ستوه آمده و نسبت به آینده‌ی اسرائیل کاملاً ناامید شده است.

این گروه‌ها در ارتش اسرائیل اطلاعات بسیار مهمی از اماکن حساس و پنهان این رژیم را در اختیار مقاومت فلسطین قرار داده بودند.

بخشی از اطلاعات به دست آمده از مناطق نفوذ، از طریق برخی نیروهای ارتش اسرائیل بدست آمده و تعدادی از آنها از مدتها قبل با گروه‌های مقاومت همکاری می کردند و در عملیات طوفان الاقصی نیز نقش موثری در راهنمایی نیروهای عمل کننده در شهرک‌ها و بخصوص پایگاه های نظامی اطراف غزه داشتند.

این منابع می‌افزایند: این همکاری تنها به موضوعات اطلاعاتی محدود نبوده و مدتهاست که فلسطینی‌ها بخشی از تجهیزات خود را نیز از سربازان و بدنه ارتش اسرائیل تامین می کنند.

مرتبط ها