کد خبر: 85881

در رابطه با لغو روادید؛

ضرغامی: همکاری‌ها با عربستان مثبت و سازنده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره جزئیات پیشنهاد داده شده برای لغو روادید و تشکیل کارگروه رفع موانع سفر بین دو کشور؛ گفت: من از مقام گردشگری عربستان دعوت کردم به بهانه اجلاسی که در تهران برگزار خواهد شد، سفری به ایران داشته باشد. این سطح از روابط را با عربستان آغاز کرده‌ایم و فکر می‌کنم یکی از بهترین مصادیق همکاری بین دو کشور، حوزه گردشگری خواهد بود. این کار پیگیری می‌شود و موانع مختلفی هم اگر هست آرام آرام برطرف می‌کنیم. همکاری‌ها در این‌باره مثبت و سازنده است.  

ضرغامی افزود: در دور جدید روابط بین ایران و عربستان، گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد. دولت عربستان از من دعوت کرده بود در نشست اخیر روز جهانی گردشگری در این کشور شرکت کنم، به خاطر فشردگی کارها و برنامه‌ها موفق نشدم حضور داشته باشم و معاون صنایع دستی‌ام را به ریاض فرستادم و مذاکرات خوبی با شخصیت‌های مرتبط با گردشگری انجام شد.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف جذب گردشگران بیشتر و تسهیل تردد آن‌ها به ایران، طرح لغو یکطرفه روادید با ۶۸ کشور را به دولت پیشنهاد کرده است که بنا بر اظهارات مقامات این وزارتخانه، این پیشنهاد مورد توافق وزارت امور خارجه است. کشورهایی که لغو روادید با آن‌ها پیشنهاد شده شامل کشورهای همسایه و مجاور، مسلمان، حوزه تمدنی و پیمان‌های ملحق‌شده مثل «شانگهای» و «بریکس» است. عربستان نیز یکی از ۶۸  کشور پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای لغو روادید است.

مرتبط ها