کد خبر: 85865

چه کسی استعفای پورموسوی را وتو کرد؟

مدیر استقلال‌ خوزستان: اگر به جادوگر اعتقاد داشتیم نتایج بهتری می‌گرفتیم

تیم استقلال‌خوزستان تنها تیمی است که هنوز موفق به کسب حتی یک برد هم نشده ‌است. این تیم با یک امتیاز از شش بازی گذشته خود قعرنشین رقابت‌هاست. با این حال پس از استعفای سیروس پورموسوی، مدیران باشگاه استقلال‌خوزستان با این استعفا موافقت نکردند و این مربی به کار خود ادامه می‌دهد.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: تیم استقلال‌خوزستان تنها تیمی است که هنوز موفق به کسب حتی یک برد هم نشده ‌است. این تیم با یک امتیاز از شش بازی گذشته خود قعرنشین رقابت‌هاست. با این حال پس از استعفای سیروس پورموسوی، مدیران باشگاه استقلال‌خوزستان با این استعفا موافقت نکردند و این مربی به کار خود ادامه می‌دهد. شاید در ظاهر مدیران باشگاه خواهان همکاری با پورموسوی باشند اما شنیدیم چالش در این تیم وجود دارد.

اگر به‌خاطر داشته باشید سیروس پورموسوی در ابتدای فصل‌جاری با مسئولان استقلال‌خوزستان و مدیریت وقت به توافق نرسید و قصد جدایی داشت، اما با وساطت برخی مدیران بالادست از‌جمله مدیریت گروه ملی ادامه همکاری میسر شد و این مربی یک فصل دیگر در کنار استقلال‌خوزستان ماند. حال پس از استعفای او به‌دلیل عدم‌نتیجه‌گیری به‌همراه این تیم شایعه شده است که کناره‌گیری پورموسوی جدی نیست و استعفایی که داد فقط یک نمایش بوده است. نزدیکان به این مربی مدعی شدند پورموسوی از طرف افراد قدرتمندی خارج از باشگاه حمایت می‌شود و به همین دلیل مدیریت باشگاه نمی‌تواند با او همکاری نکند. در‌واقع مدیریت فعلی یعنی امیدعلی نجفی اصلا این اختیار را ندارد که بخواهد در مورد رفتن یا ماندن پورموسوی تصمیم بگیرد. درست مانند زمانی که این مربی در ابتدای فصل با مسئولان وقت این باشگاه به توافق نرسید اما ناگهان همه چیز تغییر کرد و او برای یک فصل دیگر در کنار استقلال‌خوزستان ماند‌. در این مورد با نجفی سرپرست مدیرعاملی این باشگاه صحبت کردیم که به «فرهیختگان» گفت: «شناختی که پورموسوی از استقلال‌خوزستان و جو روانی خوزستان دارد ما را به ادامه همکاری با او قانع می‌کند. از طرفی شاید ما برنده نشده باشیم اما از نظر فنی شرایط خوبی داریم. تیم ما به هماهنگی خوبی رسیده و رسیدن به این هارمونی زمان‌بر است که ما به آن رسیدیم. ما معتقدیم مشکل ما فنی نیست و شاید داوری‌ها هم در نتایج ما تاثیر داشت. از این رو به پورموسوی ایمان داریم و هیچ فردی ما را برای ابقای او تحت فشار نگذاشته است. شاید راحت‌ترین کار قبول استعفا و تغییر بود تا فشار را از هیات‌مدیره کم کنیم، اما بقا پورموسوی یک تصمیم جمعی است. امیدوارم او هم میل به همکاری داشته باشد و با آرامش فکری بیشتر به تمرینات برگردد. من به انتقادات و پیشنهادات توجه می‌کنم اما اینکه دیگران برای ما تعیین تکلیف کنند، هرگز رخ نمی‌دهد.»

پورموسوی تنها دلیل شکست‌های تیم استقلال‌خوزستان نیست. اخیرا شنیدیم دو دستگی در بین بازیکنان این تیم نیز به‌شدت موج می‌زند. در‌حالی‌که همه فکر می‌کردند با استعفای پورموسوی همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد اما به‌نظر می‌رسد اختلاف بین بازیکنان تیم استقلال‌خوزستان نیز یکی از دلایل عدم‌نتیجه‌گیری این تیم است. پورموسوی که تجربه کار کردن با تیم‌های مختلف در رده‌های متفاوت را دارد به‌خوبی متوجه این موضوع است اما هنوز نتوانسته آن را مدیریت کند. این‌طور که شنیدیم بازیکنان بومی و البته قدیمی تیم با نفرات غیربومی اختلاف دارند و همین اختلاف باعث بروز مشکلات فنی در این تیم شده است. البته پورموسوی بارها در این مورد با بازیکنان جلسه گذاشته و صحبت کرده است. او برای پایان دادن به این وضع، بازیکنان غیر‌بومی را تحت حمایت خود قرار داده، اما با این حال از شدت این اختلاف‌نظر کم نشد. بازیکنان غیر‌بومی بر این باورند که بدون آنها هم می‌توانند نتیجه بگیرند. با این حال پورموسوی زیر بار این موضوع نمی‌رود. وی در تلاش است دو‌ طرف را با هم آشتی دهد و بار روانی تیمش را کم کند. سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال‌خوزستان در این مورد تاکید کرد: «از اول تصمیم گرفتم در حوزه فنی دخالت نکنم. شاید برخی مواقع ما نسبت به برخی مسائل حساس شویم اما به کادر‌فنی اعتماد دارم و دخالت نمی‌کنم. پورموسوی خودش به‌خوبی با این مسائل کنار می‌آید و به‌خوبی می‌داند چه کند. فکر نمی‌کنم با نظارتی که بر تیم وجود دارد اجازه دهند تیم وارد چنین فضایی شود‌. ما سعی کردیم در حوزه کاری خود تلاش کنیم و به تعهدات خود عمل کرده و ۲۰ درصد از قرارداد بازیکنان را قبل بازی‌ها پرداخت کردیم. مثل تیم‌های پولدار لیگ خیلی بودجه نداریم اما سعی کردیم انضباط مالی خوبی داشته باشیم. با این حال مردم حق دارند ناراحت باشند‌. من هم از قدیم هوادار این تیم بودم. به نمایندگی از باشگاه از همه آنها به‌خاطر نتایج ناراحت‌کننده تیم عذرخواهی می‌کنم.»

وقتی تیم استقلال‌خوزستان به پیکان باخت، سیروس پورموسوی ادعا کرد که بازیکنانش طلسم شدند شاید این یک جمله عام و ساده باشد و خیلی از مواقع مورد استفاده عموم قرار گیرد اما وقتی از دهان مربی‌ای به نام سیروس پورموسوی مطرح می‌شود دیگر وجهه عمومی پیدا می‌کند و باید به سراغ آن برویم که چه کسی بازیکنان این تیم را جادو کرده است. حساسیت در مورد اظهارات پورموسوی از این جهت است که طی هفته‌های اخیر در بازی استقلال‌خوزستان و استقلال‌تهران جادوگر دیده شده و این مربی به‌خاطر پیراهن‌های خاص خود نیز به خرافاتی بودن متهم است. به‌واقع این حواشی بیش از هر چیز به تیم از نظر روانی ضربه می‌زند و شاید یکی از دلایلی که استقلال‌خوزستان هنوز نتوانسته نتیجه لازم را بگیرد همین موضوع باشد. نجفی در این مورد گفت: «جادو جنبل جنبه علمی ندارد و برای ما مهم نیست. اگر پورموسوی این کلمه را به کار برد منظورش بیانی عامیانه بود. اگر ما به این چیزها اعتقاد داشتیم چرا باید بازیکن جذب می‌کردیم؟ می‌توانستیم از جادوگر کمک بگیریم و به نتیجه برسیم. اگر ما به جادو اعتقاد داشتیم باید نتایج بهتری می‌گرفتیم.»

مرتبط ها