کد خبر: 85861

واکنش‌های دانشجویی به مناسبت آغاز عملیات طوفان‌الاقصی ؛

جشن دانشگاه در طوفان شنبه

حمله حماس به رژیم‌صهیونیستی بازتاب گسترده‌ای در فضای دانشگاهی کشور هم داشت. دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به مجاهدین فلسطینی نوشت: «غرش سهمگین مجاهدان فلسطینی در عملیات «طوفان الاقصی» بار دیگر به جهانیان و علی‌الخصوص خائنان و سران اسماً مسلمان برخی کشورها نشان داد که دست برتر با نیروهای مقاومت است و ریشه‌های شجره‌طیبه مبارزه با صهیونیسم، استوار‌تر از قبل در حال حرکت به سمت آزاد‌سازی تمامی سرزمین فلسطین است.»

فرهیختگان: صبح دیروز بود که خبر حمله گسترده جنبش مقاومت فلسطین (حماس) که منجر به شلیک صدها موشک و راکت از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم‌صهیونیستی شد، در فضای مجازی بازتاب گسترده داشت. حمله‌ای که باعث به صدا درآمدن آژیر خطر در تل‌آویو، ریشون لتزیون، رحوفوت و مناطق دیگر تحت اشغال رژیم‌صهیونیستی شد و تلفات سنگینی از این رژیم گرفت. شاید اسارت همزمان 35 سرباز صهیونیستی را بتوان یکی از همان خبرهایی دانست که نشان‌دهنده حجم بالای تلفات این رژیم در همان ساعات اولیه حمله است. حملاتی که بعد از صحبت‌های محمد الضیف، فرمانده کل کتائب‌القسام شاخه نظامی حماس مبنی‌بر آغاز حمایت طوفان‌الاقصی رنگ و بوی جدیدتری به خود گرفت. حمله حماس به رژیم‌صهیونیستی بازتاب گسترده‌ای در فضای دانشگاهی کشور هم داشت. دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به مجاهدین فلسطینی نوشت: «غرش سهمگین مجاهدان فلسطینی در عملیات «طوفان الاقصی» بار دیگر به جهانیان و علی‌الخصوص خائنان و سران اسماً مسلمان برخی کشورها نشان داد که دست برتر با نیروهای مقاومت است و ریشه‌های شجره‌طیبه مبارزه با صهیونیسم، استوار‌تر از قبل در حال حرکت به سمت آزاد‌سازی تمامی سرزمین فلسطین است.» جنبش عدالتخواه دانشجویی در واکنش به این موضوع نوشت: «طوفان‌الاقصی امروز پیروزمندانه سرزمین‌های اشغالی را درنوردید و در جواب جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی و اهانت‌های اخیر به مقدسات اسلامی، سیلی سختی به دشمن زد.» دانشجویان عدالتخواه دانشگاه شهید باهنر کرمان به مناسبت این اقدام در بیانیه‌ای اعلام کردند: «فلسطینیان امروز رشادت و شجاعت خود را مانند مشت محکمی بر دهان اسرائیل کوباندند. و چه مبارک روزی است امروز، برای تمام مسلمانان جهان به‌ویژه مسلمانان کشور ایران، کشور سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی.»
 
دانشجویان دو دانشگاه علم و صنعت و علامه طباطبایی روز گذشته با برگزاری تجمعی به همین مناسبت به جشن و شادی پرداخته و با سر دادن شعارهایی همبستگی خود را با مردم غزه اعلام کردند. در این میان دانشجویان بسیجی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران هم در کنار دانشجویان امیرکبیر و صنعتی شریف با برپایی ایستگاه‌های صلواتی اقدام به پخش شیرینی کردند تا از این طریق کام همکلاسی‌هایشان را از پیروزی فلسطینی‌ها بر رژیم‌صهیونیستی شیرین کنند.
 
البته خوشحالی دانشجویان از این پیروزی تنها به دانشگاه‌های پایتخت منتهی نشد و دانشجویان دانشگاه سراسری قم هم با برگزاری مراسمی در مسجد این دانشگاه اقدام به پخش شیرینی و شربت کردند. دانشجویان اهوازی اما حمایت خود از مردم فلسطینی و شادی‌شان از پیروزی فلسطینی‌ها در عملیات طوفان‌الاقصی را با برگزاری تجمع مردمی در میدان مولوی این شهر نشان دادند. تجمعی که در آن دانشجویان اقدام به حرکت کاروانی ماشینی و نورافشانی کردند. جشن‌های دانشجویی شب گذشته در شیراز و مشهد هم برگزار شد.
 
برگزاری جشن و تجمع دانشجویی_مردمی به مناسبت این حمله مقابل سفارت فلسطین در تهران در خیابان فلسطین برگزار شد. مردم و دانشجویان حاضر در این تجمع با سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر اسرائیل و الموت اسرائیل»، «الموت آمریکا»، «لبیک یا فلسطین» و... حمایت خود را از مجاهدان فلسطینی اعلام کردند. حاضران در این تجمع پرچم فلسطین و تصاویری از شهید سلیمانی را نیز در دست داشتند. بانیان برگزاری این مراسم که از ساعت 18:30 دقیقه مقابل سفارت فلسطین آغاز شده بود، با نورافشانی و توزیع شیرینی و شربت از شرکت‌کنندگان پذیرایی کردند.
 
از قرار معلوم جشن‌های دانشجویان در روزهای آتی هم ادامه خواهد داشت. تشکل‌های دانشجویی مختلفی ضمن ابراز واکنش‌های متعددی در فضای مجازی، زمان برگزاری جشن دانشگاه خودشان را اعلام کردند. بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) حوالی ساعت 10 امروز در محیط دانشکده فنی و علوم پایه جشن می‌گیرد. دانشجویان انقلابی دانشگاه لرستان در حمایت از جهادگران فلسطینی امروز در گلزار شهدای گمنام دانشگاه لرستان گرد هم جمع خواهند شد.

مرتبط ها