کد خبر: 85725

در نشست «مرجعیت فناوری با رویکرد پیچیدگی اقتصادی» مطرح شد؛

مرجعیت علمی جامعه و اقتصاد را هم تقویت می‌کند

مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور 9 مهر ماه در سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی نخستین همایش ملی مرجعیت علمی با عنوان «مرجعیت فناوری با رویکرد پیچیدگی اقتصادی» تلاش کرده تا مسیر حرکت کشور در راستای کسب مرجعیت علمی را روشن کند.

فاطمه طاری‌بخش، خبرنگار گروه دانشگاه: همه کشورهای برتر حوزه علم و فناوری به نوعی در تلاشند تا خود را در قالب یک مرجع علمی مطرح کنند. همین مساله باعث شده تا امروز در دنیا جنگ غیررسمی در حوزه علم و فناوری شکل بگیرد و همه کشورها تلاش کنند تا می‌توانند در این دو عرصه حرفی برای گفتن داشته باشند. موضوع غیرقابل کتمان در این حوزه آن است که سرعت سرسام‌آور رشد فناوری باعث شده تا عقب ماندن یک‌ساله از این حوزه به معنی فاصله گرفتن چند دهه‌ای از دنیا در حوزه تولید محصولات با فناوری بالا به حساب ‌آید. در این میان مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور 9 مهر ماه در سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی نخستین همایش ملی مرجعیت علمی با عنوان «مرجعیت فناوری با رویکرد پیچیدگی اقتصادی» تلاش کرده تا مسیر حرکت کشور در راستای کسب مرجعیت علمی را روشن کند. در این نشست برخی چهره‌های شاخص مانند علی بابایی مدیرکل فناوری و نوآوری وزارت صمت، مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، اعضای هیات‌علمی و جمعی از صاحب‌نظران حوزه مرجعیت علم و فناوری حضور داشتند. در ادامه مشروحی از این نشست را می‌خوانید.

سحر کوثری، معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور:به دنبال سند نقشه استراتژی مرجعیت علمی هستیم.

بهروز شاهمرادی، عضو هیات‌علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و دبیر نشست:باید از رویکرد استراتژی انقلابی در پیچیدگی اقتصاد استفاده کنیم.

علی بابایی، مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صمت:هیچ دولتی جسارت معامله با شرکت‌های بزرگ را نداشت.

مهدی الیاسی، معاون سیاستگذاری و توسعه و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری:تفسیر ما از مرجعیت علمی بازیگر جدی بودن است.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.

مرتبط ها