کد خبر: 85682

سرلشکر سلامی؛

می‌توانیم شناور درحال حرکت را با پهپاد بزنیم

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه گفت: در عرصه بدون سرنشین می‌بینید دانش آن از حوزه با سرنشین بالاتر است. امروز به توانمندی رسیده‌ایم که پهپادهای ما قادرند در چند هزار مایل دورتر هر نقطه‌ای از شناور در حال حرکت را که بخواهیم با هوش مصنوعی مورد هدف قرار دهند و حتی میزان تخریب را هم ما تعیین کنیم.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز در 24 امین کنگره ملی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: فناوری نطقه زنی در موشکهای بالستیک فناوری بسیار پیچیده‌ای است که در انحصار سه کشور جهان است که یکی از آنها ما هستیم. لذا این نشان می‌دهد این کشور در حال پیشرفت است ولی دشمنان ما این حرکت را نمی پسندند و دوست ندارند ما بر اساس استعدادهای جوانانمان کشورمان را بسازیم. می‌خواهند مانند 50 سال پیش که من دینامیک می‌خواندم ماهواره فقط یک شکل روی کاغذ بماند اما امروز ماهواره را میسازیم و به آسمان می فرستیم.

سردار سلامی افزود: امروز در حوزه ژنتیک که جزو دانشهای سری جهان است ورود کرده‌ایم و پیشرفتهای خوبی کرده‌ایم. اگر از این فضای جهاد علمی خارج شویم دوباره به زمانی بر‌ می‌گردیم که باید غذایمان را هم از خارج وارد کنیم.

مرتبط ها