کد خبر: 85588

چرخه معیوب مربی استقلالی ادامه دارد

اتمام حجت هواداری‌ها با فکری

استقلال تهران، نفت مسجدسلیمان و سایپا؛ این سیکل اخراج‌های اخیر محمود فکری است. این مربی پرحاشیه، جنجالی و البته مشهور مثل اینکه نمی‌خواهد در آرامش به کارش ادامه دهد. حضور در تیم بی‌هوادار و کم‌حاشیه هوادار هم حتی باعث نشد او آرام بگیرد و حالا درحالی‌که لیگ تعطیل است به نظر می‌رسد او با مسئولان این باشگاه تهرانی نیز دچار چالش شده است.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: استقلال تهران، نفت مسجدسلیمان و سایپا؛ این سیکل اخراج‌های اخیر محمود فکری است. این مربی پرحاشیه، جنجالی و البته مشهور مثل اینکه نمی‌خواهد در آرامش به کارش ادامه دهد. حضور در تیم بی‌هوادار و کم‌حاشیه هوادار هم حتی باعث نشد او آرام بگیرد و حالا درحالی‌که لیگ تعطیل است به نظر می‌رسد او با مسئولان این باشگاه تهرانی نیز دچار چالش شده است. می‌گویند محمود فکری مدتی است با یک ایجنت معروف کار می‌کند و همه مشکلات او از همین‌جا آب می‌خورد. او در سایپا نیز به دلیل معاشرت با همین ایجنت دوام نیاورد. همان‌طور که قبلا در «فرهیختگان» خواندید این مربی قبلا نیز به دلیل حساسیت رسانه‌ها نسبت به خرید‌های سایپا از یک ایجنت خاص که مدعی شد همه خرید‌های فکری از طریق اوست، دچار مشکل شد. حالا به نظر می‌رسد که تاریخ برای فکری در حال تکرار شدن است. آیا باز هم پای یک ایجنت خاص در خرید‌ها و فعالیت‌های فکری دیده می‌شود؟
با این که فکری چند باری به دلیل همین مراودات کاری و البته نتایج ضعیف اخراج یا برکنار شده است اما به نظر می‌رسد به ادامه این روند معیوب اصرار دارد. در تیم هوادار ظاهرا کار راحت به نظر می‌رسید چراکه افراد زیادی متوجه این باشگاه نیستند در نتیجه از همان ابتدای همکاری، درخواست‌های فکری برای عقد قرارداد با بازیکنان جدید برای مدیران این باشگاه عجیب به نظر می‌رسید. مدیران این باشگاه که البته فکری را هم می‌شناختند و در جریان سوابقش بودند به این امید که او در اخراج‌های قبلی مقصر نبوده، با او همکاری کردند. این همکاری اما آن‌طور که به نظر می‌رسید پیش نرفت و از همین حالا تعارضاتی بین طرفین به وجود آمده است. گویا برخی خبرها به گوش مدیران این باشگاه رسیده که نسبت به فکری بدبین شدند. آنها خبرهایی که از این مربی می‌شنوند را در کنار سابقه او در سایپا گذاشتند و گویا به شباهت‌هایی رسیدند. از این‌رو به‌شدت نگران شدند. های‌وبی‌ها که به شکل خصوصی تیمداری می‌کنند و ظاهرا نمی‌خواهند از همکاری با مربیان استقلالی دست بردارند با همین ذهنیت فکری را انتخاب کردند چراکه اتفاقات رخ داده در باشگاه سایپا را به نام این مربی ننوشتند. با این حال به نظر می‌رسد از انتخاب خود پشیمان هستند و اخباری که می‌شنوند یا اتفاقاتی که در تیم می‌بینند آنها را نسبت به فکری بدبین کرده است. با این حال قصد دارند فعلا به کار با این مربی ادامه دهند مگر اینکه نتواند تیمش را از شرایط فعلی نجات دهد.
یکی از چالش‌هایی که تیم هوادار با فکری دارد استفاده از بازیکنان جدیدی است که خودش جذب کرده. باشگاه معتقد است چند بازیکن جذب کرده که قرار است به تیم کمک کنند و برای آنها هزینه شده ولی فکری ترجیح می‌دهد از بازیکنان قدیمی استفاده کند. از این‌رو این‌طور که به نظر می‌رسد آنها نه‌تنها در خرید بازیکنان که در حضورشان در ترکیب هم چالش دارند. البته طبیعی است در فوتبالی که هزینه‌ها بالا رفته و درآمدی وجود ندارد، بخش خصوصی به‌شدت متضرر می‌شود. در نتیجه این باشگاه چون از جیب هزینه می‌کند و خصوصی است یکی از دغدغه‌هایش هزینه‌های است که برای جذب بازیکن کرده است. از این‌رو نسبت به هر فعالیت فکری حساس شده و گارد می‌گیرند. آنها نگرانند با وجود هزینه‌ای که کرده‌اند تیم نتیجه نگیرد و سقوط کند.

بعد از شکست تیم هوادار مقابل تراکتور در پنجمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر شرایط برای فکری خوب پیش نرفت. او به‌شدت از سوی مدیران این باشگاه تذکر گرفت چراکه برخی اتفاقات برای مسئولان هوادار با علامت سوال‌هایی همراه شد. جالب اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که این مربی اولتیماتومی را از سوی مدیران دریافت کرده و اگر نتواند در دو هفته پیش‌رو نتایج بهتری کسب کند چه بسا با او قطع همکاری شود. تیم هوادار با هدایت محمود فکری تاکنون فقط یک برد به دست آورده است. این تیم با وجود یک بازی بیشتر در جایگاه دهم قرار دارد و در نزدیکی قعر جدول است. در نتیجه وقتی مسئولان این باشگاه در تمرین حاضر شده و به فکری تذکر دادند، مشخص شد این جلسه یک اولتیماتوم ویژه بوده است. به این ترتیب اگر این مربی موفق نشود در دو بازی پیش‌رو که یکی از آنها بازی با فولاد تحول‌یافته است به نتیجه برسد باید منتظر یک جدایی تلخ دیگر باشد. این مربی شاید در ظاهر تصور کند که در حق او اجحاف می‌شود و بارها چه در رسانه‌ها و چه در محافل خصوصی این موضوع را به اشکال مختلف بیان کرده اما بدون شک کار این مربی یک ایرادی دارد که نمی‌تواند در یک تیم مدت زیادی دوام بیاورد و خیلی زود وارد چالش با مدیران شده و اخراج می‌شود. اخراج‌های گاه و بیگاه او از کنار زمین، درگیری با اعضای دیگر تیم‌ها و حتی تیم خودی و درنهایت زدوخورد روی سکوها از فکری چهره‌ای پرخاشگر ساخته است.
به هر حال این آخرین فرصت فکری در هوادار و شاید در فوتبال است؛ چراکه اگر نتواند رضایت مدیران هوادار را جلب کند و اخراج شود نه‌تنها این تیم را از دست داده بلکه برای تکراری شدن اخراج‌ها و ناکامی‌هایش قطعا کارنامه بدی از خود به جا خواهد گذاشت که سابقه‌اش را خراب می‌کند.

مرتبط ها