کد خبر: 84951

چرا استقلال‌ پنجره را باز نمی‌کند

پای کل‌کل خطیر با ممبینی در میان است؟

با ورود گوستاوو بلانکو، مهاجم آرژانتینی جدید تیم فوتبال استقلال به ایران و حضور وی در تمرینات این تیم طی روزهای گذشته به دفعات این سوال پیش آمده است که چرا قرارداد این بازیکن به صورت رسمی منعقد نمی‌شود.

با ورود گوستاوو بلانکو، مهاجم آرژانتینی جدید تیم فوتبال استقلال به ایران و حضور وی در تمرینات این تیم طی روزهای گذشته به دفعات این سوال پیش آمده است که چرا قرارداد این بازیکن به صورت رسمی منعقد نمی‌شود. این در حالی است که از باشگاه استقلال خبر می‌رسد این مهاجم آرژانتینی قراردادش را با استقلال به ثبت رسانده و به محض باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم و ثبت قرارداد وی در سازمان لیگ، کارت بازی برای او صادر خواهد شد.
البته بلانکو طی روزهای گذشته نیز در تمرینات حاضر شده و فقط به تمرین انفرادی پرداخته است. در این بین یکی از مسئولان باشگاه استقلال درخصوص اینکه گفته می‌شود تا زمانی که قرارداد بلانکو بسته نشود او در تمرینات فنی استقلالی‌ها‌ شرکت نخواهد کرد تاکید کرد‌: «این‌طور نیست، بلانکو قراردادش را بسته و فقط باید کارت بازی‌اش صادر شود. البته این بازیکن به خاطر آنکه از ابتدای فصل به میدان نرفته از لحاظ بدنی مقداری از سایرین عقب است و باید این روزها به کارهای بدنسازی مشغول باشد و خودش را به فرم ایده‌آل رسانده و سپس در تمرینات گروهی حاضر شود.
حال اینکه چرا استقلالی‌ها هنوز اقدامی برای باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی خود انجام نداده و اراده‌ای در این خصوص نشان نمی‌دهند به این موضوع برمی‌گردد که مسئولان این باشگاه منتظر پاسخ رسمی فیفا به نامه اخیر مهدی تاج هستند تا تکلیف پرداخت حق رشد محمد محبی و مهدی قایدی مشخص شود. فیفا در تیر ماه سال جاری در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که استقلال باید حق رشد مهدی قایدی و محمد محبی را به باشگاه شاهین بوشهر پرداخت کند. استقلال 45 روز برای این کار فرصت داشت اما این باشگاه این کار را انجام نداد تا فیفا پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال را ببندد و اعلام کند تا زمانی که این پول را پرداخت نکند، نمی‌تواند بازیکنی را جذب کند. این در حالی است که شنیده‌ها حاکی از آن است که اهمال دبیرکل فدراسیون فوتبال و بی‌توجهی وی به نامه‌نگاری با فیفا و دادن پاسخ مرتبط در زمان مقرر باعث شد که این اتفاق افتاده و پنجره استقلال در دقیقه 90 و ساعاتی مانده به اتمام زمان پنجره تابستانی بسته شود.
نکته قابل‌توجه اینکه استقلالی‌ها معتقدند تا زمانی که پاسخ نامه فیفا بیاید فرصت برای باز کردن پنجره و گرفتن کارت بازی بلانکو وجود دارد اما اینکه چرا در این زمینه اقدامی نمی‌شود این موضوع به اختلاف نظر و تقابل قدیمی علی خطیر، مدیرعامل استقلال با هدایت‌الله ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ارتباط داشته و به نظر می‌رسد استقلالی‌ها منتظر هستند تا به نوعی اهمال ممبینی را ثابت کرده و نزد مقامات فدراسیون فوتبال او را محکوم کنند. البته در هر صورت باشگاه استقلال باید مبلغ حق رشد دو بازیکن سابق جنوبی خود را پرداخت کند اما به نظر می‌رسد با روشن شدن ابعاد ماجرا به جای باشگاه شاهین بوشهر سابق این مبلغ به حساب فدراسیون فوتبال واریز خواهد شد.

مرتبط ها