کد خبر: 84643

رسیدگی به پرونده حادثه «وصال شیراز»؛

جلسه دادرسی حقوقی سرکرده گروهک تروریستی تندر +تصاویر

قاضی حسین زاده گفت: جمشید شارمهد به عنوان رئیس گروهک تروریستی تندر در قالب یک بیانیه که رسانه‌ای هم شده است به صراحت مسئولیت حادثه وصال شیراز را برعهده گرفت.

به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، جلسه دادرسی حقوقی جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر به ریاست قاضی حسین زاده در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی ویژه روابط بین‌الملل تهران مجتمع قضائی شهید بهشتی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قاضی حسین زاده گفت: جلسه دادگاه حقوقی رسیدگی به دعوای بالغ بر ۱۲۰ خواهان نسبت به دولت آمریکا و جمشید شارمهد و خواسته و مطالبه مدنی ناشی از اقدامات تروریستی به ویژه موضوع پرونده حاضر، ناظر بر بمب‌گذاری در حسینیه وصال شیراز که منجر به شهادت ۱۴ نفر و زخمی و جانباز شدن حدود ۲۰۰ نفر از هموطنان شد، برگزار می‌شود.

قاضی حسین زاده سوالاتی از متهم شارمهد در رابطه با حادثه تروریستی حسینیه وصال شیراز، آتش‌سوزی هتل جهان و ملاقات وی با افسر اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا مطرح کرد و به وی فرصت دفاع داد. متهم شارمهد نیز در ادامه جلسه به دفاع از خود پرداخت و گفت:« طراح عملیاتی این کار مجید راستگو بود و اولین بار آن را در تشکیلات مطرح و به تصویب رسید. پس از انجام عملیات، تشکیلات مسئولیت آن را پذیرفت و من به عنوان مسئول تشکیلات آن را اعلام کردم و مسئولیت آن را پذیرفتم.

همچنین نکاتی که در خصوص تامین مالی گروهک تندر در دادگاه مطرح شد به شرح زیر است:

وکیل خانواده‌ها و اولیای دم ادامه داد: آمریکا به صورت رسمی از گروهک تروریستی تندر حمایت کرده و مقر این گروهک تروریستی در کشور آمریکا بوده است. بارها از طریق اینترپل تروریستی بودن این گروهک به آمریکا اطلاع داده شده اما نه تنها تمهیداتی درباره جلوگیری از اقدامات این گروهک انجام نشده بلکه مورد حمایت نیز قرار گرفته اند.

وکیل دیگر شکات اظهار کرد: آتش‌سوزی هتل جهان زمانی رخ داد که متهمان این حادثه در هتل مشغول به ساخت بمب برای انجام اقدام تروریستی در نمایشگاه کتاب و حوزه علمیه بودند.

وی در ادامه درباره نقش دولت آمریکا و حامیان آن در وقوع حوادث تروریستی در ایران، افزود: تأمین مالی این اقدامات تماماً برعهده دولت آمریکا بوده و هزینه‌های هنگفتی به عواملشان در ایران پرداخت کرده‌اند.

 

مرتبط ها