کد خبر: 84379

تاکید شهردار کرمانشاه دستیابی به اهداف والای مدیریت شهری؛

گام نهایی افتتاح پروژه میدان سپاه کرمانشاه

شهردار کرمانشاه بر دستیابی به اهداف والای مدیریت شهری تاکید کرد و بیان کرده است که: طی سال گذشته ۲۰۰ هزار تن آسفالت‌ در معابر و جاده‌های شهری کرمانشاه انجام شده است.

آیدا سعادت روز: شهردار کرمانشاه بر دستیابی به اهداف والای مدیریت شهری تاکید کرد و بیان کرده است که: طی سال گذشته ۲۰۰ هزار تن آسفالت‌ در معابر و جاده‌های شهری کرمانشاه انجام شده است.

این شهردار امیدوار است که طی یک دوره پنج ساله آسفالت‌ریزی در همه کوچه‌ها و معابر شهری به اتمام برسد.

آقای نوروزی، شهردار کرمانشاه به پروژه تقاطع غیر همسطح میدان سپاه اشاره کرد و گفت: این تقاطع شامل ۲ پل می‌شود که طول هر کدام از آن‌ها ۵۶۰ متر است.

نوروزی تاکید کرد: با وجود اینکه ممکن بود این پروژه طی مدت مقرر به اتمام نرسد، اما با تعهد کاری در مجموعه مدیریت شهری عملیات اجرایی آن آغاز شد.

نوروزی می‌گوید: تقاطع غیر همسطح میدان سپاه حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و هم اکنون در حال آسفالت‌ریزی و آماده شدن برای استفاده شهروندان است.

شهرداری کرمانشاه با کمبود بودجه رو به رو شده است.

نوروزی در این خصوص گفت: ملاک کلانشهری به لحاظ آماری جمعیت بیش از یک میلیون نفر است، اما کلانشهر بودن ضوابط و شاخص‌های خاص دیگری همچون مهیا بودن زیرساخت‌ها نیز دارد که اگر بر این اساس بسنجیم هیچکدام از کلانشهرهای کشور جز این شاخص‌های کلانشهری نیستند.

وی تاکید کرد که شهرداری‌ها ردیف بودجه دولتی ندارند و تمام درآمدشان از شهروندان است.

از جمله مشکلات موجود شهر کرمانشاه وجود نخاله‌ از سنوات گذشته و مشاغل مزاحم در سطح شهر خصوصاً محله جعفرآباد و آقاجان است.

همچنین شهر کرمانشاه کمبود نیروی انسانی در حوزه خدماتی دارد.

شهردار این شهر همچنین از نبود سرمایه‌گذاری برای ایجاد شهربازی در این شهر اظهار تاسف کرد.

او می‌گوید بهره‌برداری از شهربازی حدود سه سال طول می‌کشد و به سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

همچنین این شهردار با اشاره به پروژه تله‌کابین این شهر خاطرنشان کرد: این پروژه سابقه ۲۰ ساله دارد و متوقف شده است، اما برای اجرای در حال مذاکره هستیم.

مرتبط ها