کد خبر: 84355

رییس بنیاد ملی نخبگان خبر داد؛

حضور مقام ویتنامی در خانه فناوری و نوآوری

دهقانی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی علمی، فناوری ریاست‌جمهوری، طی بازدید ونگ دین هوئه، رئیس مجلس ویتنام از خانه فناوری و نوآوری ایران با اشاره به شکل‌گیری کمیته مشترک همکاری‌های فناورانه ایران و ویتنام، دیدن کرد.

زینب قاریان: دهقانی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی علمی، فناوری ریاست‌جمهوری، طی بازدید ونگ دین هوئه، رئیس مجلس ویتنام از خانه فناوری و نوآوری ایران با اشاره به شکل‌گیری کمیته مشترک همکاری‌های فناورانه ایران و ویتنام، گفته است که باور دارم علم و فناوری ارزش آفرین‌ترین و والاترین حوزه‌ای است که کشور‌ها می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و نزدیکی‌ها بین کشورها را توسعه دهند. ما همکاری‌ها میان ایران و ویتنام را در قالب کمیته‌ای مشترک پیگیری خواهیم کرد.

دهقانی شکل‌گیری کمیته همکاری مشترک را زمینه‌ساز تعریف موضوعات راهبردی و اجرایی برای همکاری‌های فناورانه و دانش‌بنیان دانست و گفت: اگر چند موضوع و محور داشته باشیم می‌توانیم همکاری گسترده و جدی‌تری ادامه دهیم.

او با اشاره به ظرفیت‌های گسترده فناوری ویتنام توضیح داد: ویتنام توجه جدی به استفاده بهینه از منابع، فناوری و نوآوری داشته است و موضوعات فناورانه می‌تواند از موضوعاتی باشد که همکاری‌های خوبی بین ایران و ویتنام آغاز شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که همکاری‌های علمی و فناوری بین ایران و ویتنام می‌تواند زمینه‌ساز قرابت‌ها و اشتراکات دو کشور باشد، گفت: یکی از زمینه‌هایی که به آن توجه جدی داریم، صنعت خلاق است. تولید محصولات خلاق از انیمیشن، آثار هنری تا بازی و سرگرمی، از توانمندی‌های کشورمان است و باور داریم که دو کشور می‌توانند در این زمینه همکاری کنند.

دهقانی با بیان این ‌که در ایران ۷۰ پارک علم و فناوری فعالیت دارند ادامه داد: با توجه به توانمندی‌های ایران در حوزه صنعتی یکی از همکاری‌های جدی دو کشور می‌تواند در زمینه همکاری‌های صنعتی و تولیدات با محوریت و موضوعات مختلف باشد.

دهقانی از توانمندی ۲ کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال یاد کرد و افزود: علاوه بر استارتاپ‌های موفق اقتصاد از جمله پیام‌رسان‌ها، فین‌تک‌ها، هوش مصنوعی و مالی از فناوری ساخت انواع آنتن‌های ارتباطی نسل سوم و چهارم برخوردار هستیم و در مسیر تولید انتن‌های نسل پنجم اینترنت قرار داریم. با توجه به سهم قابل‌توجه اقتصاد ویتنام از تولیدات دیجیتال آمادگی داریم از تجربیات این کشور استفاده کنیم و همکاری‌های متقابل داشته باشیم. رئیس مجلس ویتنام با بیان این ‌که علم و فناوری یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند محور همکاری‌های دو کشور باشد، گفت: ایجاد یک مرکز نوآوری مشترک با تعریف پروژه‌های فناورانه می‌تواند زمینه ساز همکاری‌های فناورانه ۲ کشور باشد.

مرتبط ها